Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308: Velká fotogalerie

Jan Mička
Diskuze (146)

Peugeot ve Frankfurtu představí omlazení téměř poloviny portfolia. Nejdůležitější model automobilky si nyní můžeme prohlédnout ve velké galerii.

Peugeot 308 se v Česku představí na podzim a bude mít za úkol zatopit kompaktním hatchbackům nižší střední třídy. A má přitom na čem stavět. Jednak dostal velice atraktivní design, který koresponduje s ostatními novými vozy automobilky, ale je také levnější než v současnosti prodávaná generace. Už v základu dostanete klimatizaci, LED denní svícení, elektrická přední okna, rádio s Bluetooth a spoustu dalšího. S cenou 17.800 euro (český ceník ještě není k dispozici) je navíc o 1.000 euro levnější, než odcházející verze.

Peugeot 308 však není nový jen zvenčí, ale i pod povrchem. Vůz bude postaven na modulární platformě s kódovým označením EMP2, kterou využívá i nejnovější generace Citroënu C4 Picasso. Podobný postup zvolil i koncern Volkswagen s platformou MQB, aliance Renault-Nissan již brzy vyrukuje se systémem CMF.

Pod kapotou se objeví pouze jeden atmosférický motor (1.2 VTi 60 kW), zbytek je vyhrazen přeplňovaným zážehovým jednotkám THP a vznětovým mikrohybridům e-HDi.













Nový Peugeot 308 - technická data
Motor 1.2 VTi 1.6 THP 1.6 THP 1.6 HDi 1.6 e-HDi
Převodovka 5M 6M 6M 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1199 1598 1598 1560 1560
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 60/5750 92/6000 115/6000 68/4000 84/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 118/2750 200/1400 240/1400 230/1750 270/1750
Max. rychlost [km/h] 172 202 215 183 196
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,3 8,9 8,0 11,3 10,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 5,6 5,6 3,7 3,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1075 1165 1165 1090 1160
Jan Mička
Diskuze (146)
Avatar - dock37
1. 9. 2013 21:29
Re: Motorizace
Fylozofia malého motora je medzi pomerom ceny a výkonu.V dnešnej dobe to zväčša robia všetky automobilky.Ak je niekto na dôchodku,tak na jeho vozenie to je dostačujúce.
Majiteľ firmy sa bude voziť na 508 a zamestnanci,ktorí vozia náradie budú jazdiť na 208 1,2 vti.Tak isto aj ľudia,ktorí na to nemajú,kúpia si 1,2 fabiu.Takýchto argumentom je veľa!
Tieto argumenty vyhodnocujú analityci a na tomto základe vznikajú jednotlivé ponuky.
Heslo ´´kde nie je dopyt nie je ponuka´´ platí doslovne a je to životne dôležité pre au-
mobilky!
Traba rozlišovať aj to na čom jazdím a čo som si schopný kúpiť.Väčšina ľudí berie auto ako spotrebnú vec!Či už je to drahé auto,alebo z kategórie lacnejších.
To len margo motorizácie.
29. 8. 2013 07:53
Re: Hm...
Porovnávaš drahý a lacný tovar, navyše z rôznych časových období... Favorit nasledoval po Citroene BX, a nemyslím si, že by bol na tom dizajnovo zle, práve naopak. Porovnaj si ho s domácimi dizajnovými pokusmi.
29. 8. 2013 07:50
Re: Novinka podzimu
Podobný štýl má 208 a ten voz mi hrubo nesadol, čiže očakávania sú podobné.
28. 8. 2013 13:35
Re: KOHOUTEK NA VÍNĚ
suhlasim, az na tie Ledky, tie mohli poriesit inac.
28. 8. 2013 13:24
Re: Novinka podzimu
zvonku je to o malo lepsie(body + za nesterilnu skatulu) ako golf7. Dokonca sucastna 308 sa mi paci podobne, za rovnaku cenu by som kupil starsiu, koli uzitku. Zvnutra sa nepatri hodnotit, pokial si do toho clovek naozaj nesadne a nevyskusa. Fotky velmi klamu.