Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 407 – dalších 24 fotografií

Ladislav Čermák
Diskuze (71)
V návaznosti na informace a dvě fotografie, které jsme jako první v ČR zveřejnili 18.11. vám nyní přinášíme dalších 24 fotografií, které dnes oficiálně zveřejnil Peugeot.

V návaznosti na první bleskové informace, které jsme Vám přinesli již 18.11., Vám ihned po oficiálním uvolnění přinášíme jednu z nejočekávanějších novinek - Peugeot 407, následníka typu 406, který pod stále šarmantním kabátem skrývá již dosti zestárlé tělo. Po špetce polooficiálních informací, zveřejnil dnes Peugeot oficiální tiskovou zprávu, zároveň s definitivním stvrzením podoby nového lva.

Design jako jeden z prvních evidentně vznikl již kompletně ve 21. století, s přešlapováním na místě během dusných 90. let je definitivní konec a Peugeot se po boku ostatních automobilek opět vydává vpřed. Ačkoliv skoro všechny detaily už tu někdy byly, jsou poskládány do neobvykle odvážného celku. Zejména obličej je načrtnutý značně rozmáchle, nasávací otvor chladiče je proti dnešním zvyklostem jen jeden, zato pořádný. Obrovská usměvavá maska vzpomíná na staré zlaté časy typů 403 a 404, je ještě rozevřenější, než u Ferrari. Rodovou krev zase dokazuje emblém, veliký i na dnešní maximalistické zvyklosti. „In“ jsou také obří moduly světlometů, obsahující veškerá příďová svítidla, včetně ukazatelů směru a zasahující daleko do blatníků.

Bočnice ctí tradiční zvyklosti u přeci jen již poměrně solidní střední třídy, ovšem přinášejí do ní řadu vzrušujících křivek a neobvyklých tvarů. Pokud bychom se snažili najít za každou cenu potenciální zdroj inspirace, snad bychom si znovu pořádně prohlédli linie některých Chryslerů.

Záď je naopak klasická, až nadčasová, „L“ koncovky Vám pokaždé připomenou, co za auto vás právě předjelo. Krásně jsou vkomponované prolisy, aerodynamické vypoukliny i módní negativní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Dá se předpokládat, že při budoucím faceliftu si konec karoserie opět vystačí pouze s restylingem koncových světel, příp. v decentní míře též nárazníku, zatímco začátek se přizpůsobí přelétavé módě daleko znatelněji, jako tomu bylo u modelu 406.

To ovšem ani v nejmenším neplatí o kombíku SW, který přímo překypuje extravagancí. Míru zalíbení ve velmi nápadné kombinaci dvou velkých úhlových ploch a nízké zádi si musí najít každý sám, dá se ale předpokládat, že v reálu bude vypadat ještě mnohem lépe, než na fotografiích.

Startovní nabídka také obsahuje 12 barev a tři úrovně vnitřní výbavy – Comfort, Sport a Executive.

Vynikající komfort nabízí zcela přestylizovaný interiér, prostorný, plný domyšlených odkládacích prostor a nabitý všemi dostupnými výkřiky moderní techniky. Uši Vám pohladí Audio JBL (240 W), oči zase se zalíbením spočinou na 7“ multimediálním monitoru a sdruženém ovládání všech palubních systémů. Dlouhé štreky se stanou méně únavnými díky adaptabilnímu tempomatu a nastavitelnému omezovači rychlosti. Únavu snižují dva automatické motýlkové stěrače, každý s nezávislým pohonem, extrémně ploché čelní sklo s protiostřikovou úpravou, sofistikované rozměrné xenonové světlomety, taktéž automaticky aktivované a pokročilá klimatizace s nezávisle poháněným úsporným kompresorem.

Počáteční menu pohonných jednotek obsahuje čtyři benzínové – 1.8, 2.0, 2,2 a 3,0 V6 (85, 100, 116 a 155 kW) a prozatím jediný diesel 2.0 HDI (100 kW). Jen otázkou času je jistě montáž výkonnější dva-dvojky, dokonce se mluví i o novém šestiválci 2.7 l a šestnáctistovce, pravděpodobně stejného původu. Opravdu velké množství dostupných variant dotváří čtvero převodovek (pěti- a šestistupňový manuál, čtyř- a šestistupňový adaptivní automat.

Inovátor se podělil o podlahovou plošinu s Citroenem C5, hydropneumatické pérování ovšem vyměnil za tradiční ocelové pružiny, přičemž jako kompenzaci obdržel zcela novou víceprvkovou zadní nápravu, takže o jízdní vlastnosti bude jistě postaráno dostatečně a budou moci tvořit sportovně laděný protipól vyloženě luxusní C5.

Bezpečnost je posvěcena až devíti airbagy, včetně kolenního pro řidiče, stejně jako extrémně tuhým skeletem, ESP, nejnovější generací ABS a degresivním řízením.

Ladislav Čermák
Diskuze (71)