Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 408 míří do Ameriky, je levnější než 407

Diskuze (6)
Sedan 408 vznikl na míru čínskému trhu, vyrábět a prodávat se od letoška bude ale také v Jižní Americe.

Argentina a Brazílie, největší automobilové trhy Jižní Ameriky, se mohou těšit na sedan Peugeot 408. Model, který se měl původně prodávat jen v Číně, nakonec zkusí získat přízeň i na dalších rozvíjejících se trzích.

Peugeot 408 kombinuje techniku nižší střední třídy (konstrukce vychází z Peugeotu 307) a karoserii v proporcích střední třídy. Vyrábí se jen se zážehovými motory – Argentinci a Brazilci budou moci objednávat dvoulitr, v Číně se prodává také šestnáctistovka. Původně avizovaný motor o objemu 2,3 litru v nabídce zatím není.

Ceny v Argentině začínají na 99.800 pesos, což je na evropské poměry značný obnos – asi 430 tisíc korun. Souběžně prodávaný Peugeot 407 je ale na argentinském trhu v základní verzi se stejným motorem o dalších 40 % dražší!

Oficiálně stále platí, že v Evropě se Peugeot 408 prodávat nebude a jediným nástupcem 407 je právě přicházející model 508.

Peugeot 408 stojí na prodloužené platformě hatchbacku 308, kterou sdílí s kombi 308 SW. Sedan je 1525 mm vysoký a 1815 mm široký. Zavazadelník má základní objem 481 l. Rozvorem 2,71 m a délkou 4,68 m by v Evropě patřil k největším sedanům v nižší střední třídě.

Model 408 bude vrcholem řady sedanů, které značka vyrábí v Latinské Americe. Vozidlo se bude vyrábět v továrně skupiny PSA Peugeot Citroën ve městě Palomar v blízkosti Buenos Aires, která dosud vyrobila 1,2 milionu vozů.

Peugeot 408 - Technická data
Motor1,6i (Čína)2,0i (Čína)2,0i (Amerika, E85)
Převodovka5M (4A)5M (4A)5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]158719971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]78/5750108/6000111/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]142/4000200/4000215/4000
Max. rychlost [km/h]183 (169)201 (195)212 (208)
Zrychlení 0-100 km/h [s]--10,4 (11,9)
Spotřeba [l/100 km]7,7 (8,0)8,1 (8,4)-
Poh. hmotnost [kg]1431 (1440)1402 (1425)1468 (1494)

Diskuze (6)
Avatar - pallas
5. 4. 2011 03:54
Re: Sebrané moudrosti pane Vaverky
aha, tak uz som v obraze.
Toto uz naozaj trochu zavadza lajdactvom, ked si autor nielen ze neoveri udaje, ale si ani nepamata a neprecita vlastne clanky o tom istom modeli, ktore pisal uz predtym..

20.12.2009: "Na konci ledna se v Číně představí nový model Peugeot 408. Hlavním cílovým trhem budou Čína a východní Asie, dostane se nejspíš ale i do Evropy, kde v portfoliu zaujme místo pod aktuálním sedanem 407.
... Hlavními odbytišti mají být Čína a Dálný východ, Latinská Amerika a severní Afrika. S největší pravděpodobností ale 408 zamíří i do Evropy, kde by se měl představit v březnu na autosalonu v Ženevě.
... v Evropě zaujme místo pod současnou pozicí řady 407."
[odkaz]

3.3.2010: "V Ženevě je sedan prezentován s tím, že se začne v dubnu prodávat v Číně. Uvedení na další trhy je v plánu, ale bližší podrobnosti zatím nebyly zveřejněny.
... Tato vlastnost bude při případném uvedení na evropské trhy výhodou,..
... v Evropě pak vzhledem k zařazení do nižší střední třídy za velmi dobré. Nový sedan se lvem ve znaku tak bude zdatným konkurentem ..."
[odkaz]

4.4.2011: "Argentina a Brazílie, největší automobilové trhy Jižní Ameriky, se mohou těšit na sedan Peugeot 408.
Model, který se mel původně prodávat jen v Číně, nakonec zkusí získat přízeň i na dalších rozvíjejících se trzích.
Oficiálně stále platí, že v Evropě se Peugeot 408 prodávat nebude."
[odkaz]

Avatar - Pekelná Micinka
4. 4. 2011 23:34
Re: Sebrané moudrosti pane Vaverky
Ano, mohlo nebo mělo tam být, vyrábí se (v JA). To je ale vše. V bodě 2) máte taky chybu, jednou píšete prodávat v Číně, podruhé vyrábět, v článku však "vyrábět v Číně" vůbec uvedeno není... Takže si buď můžete hrát na slovíčka, a pak je skóre 1:1, nebo to chápat s trochou nadhledu.
Avatar - pallas
4. 4. 2011 17:06
Re: Sebrané moudrosti pane Vaverky
preco taky utocny ton?