Peugeot 408 míří do Ameriky, je levnější než 407
Argentina a Brazílie, největší automobilové trhy Jižní Ameriky, se mohou těšit na sedan Peugeot 408. Model, který se měl původně prodávat jen v Číně, nakonec zkusí získat přízeň i na dalších rozvíjejících se trzích.
Peugeot 408 kombinuje techniku nižší střední třídy (konstrukce vychází z Peugeotu 307) a karoserii v proporcích střední třídy. Vyrábí se jen se zážehovými motory – Argentinci a Brazilci budou moci objednávat dvoulitr, v Číně se prodává také šestnáctistovka. Původně avizovaný motor o objemu 2,3 litru v nabídce zatím není.
Ceny v Argentině začínají na 99.800 pesos, což je na evropské poměry značný obnos – asi 430 tisíc korun. Souběžně prodávaný Peugeot 407 je ale na argentinském trhu v základní verzi se stejným motorem o dalších 40 % dražší!
Oficiálně stále platí, že v Evropě se Peugeot 408 prodávat nebude a jediným nástupcem 407 je právě přicházející model 508.
Peugeot 408 stojí na prodloužené platformě hatchbacku 308, kterou sdílí s kombi 308 SW. Sedan je 1525 mm vysoký a 1815 mm široký. Zavazadelník má základní objem 481 l. Rozvorem 2,71 m a délkou 4,68 m by v Evropě patřil k největším sedanům v nižší střední třídě.
Model 408 bude vrcholem řady sedanů, které značka vyrábí v Latinské Americe. Vozidlo se bude vyrábět v továrně skupiny PSA Peugeot Citroën ve městě Palomar v blízkosti Buenos Aires, která dosud vyrobila 1,2 milionu vozů.
Peugeot 408 - Technická data | |||
Motor | 1,6i (Čína) | 2,0i (Čína) | 2,0i (Amerika, E85) |
Převodovka | 5M (4A) | 5M (4A) | 5M (4A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1587 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 78/5750 | 108/6000 | 111/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 142/4000 | 200/4000 | 215/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 183 (169) | 201 (195) | 212 (208) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | 10,4 (11,9) |
Spotřeba [l/100 km] | 7,7 (8,0) | 8,1 (8,4) | - |
Poh. hmotnost [kg] | 1431 (1440) | 1402 (1425) | 1468 (1494) |