Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot: 50 milionů vyrobených vozů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (102)
Francouzská automobilka se lvem ve znaku v těchto dnech oslavuje vyrobení 50 milionů vozů od zahájení výroby na konci 19. století.

Historie automobilky Peugeot je zmapována až do druhé poloviny osmnáctého století. V roce 1766 mlynářská rodina Peugeotů založila ve vesnici Vandocourt v severovýchodním francouzském kraji Montbéliard mlýn na obilí. Až do roku 1810 se rodinný podnik věnuje pouze mletí obílí, ale v tomto roce nastává změna a mlýn je přestavěn na výrobu za studena válcované oceli. O čtrnáct let později stojí na místě mlýna továrna, vyrábějící přes 100 kg oceli denně. Od roku 1850 je ve znaku společnosti Peugeot Fréres lev.

V roce 1882 dochází v historii společnosti k dalšímu zlomu a Peugeot Fréres začíná vyrábět pod značkou Grand Bi první jízdní kolo. Výrobu jízdních kol následuje v roce 1889 parní tříkolka Serpollet-Peugeot, která je veřejnosti poprvé představena na Světové výstavě v Paříží. Poněkud těžkopádný parní pohon vzápětí nahrazuje spalovací motor. O rok později opouští brány společnosti první čtyřkolový automobil vybavený spalovacím motorem.

V roce 1896 zakládá Armand Peugeot společnost pro výrobu automobilů s názvem Société Automobiles Peugeot, kterou za první čtyři roky její existence opouští 500 vozidel. Od té doby až do současnosti vzniklo se značkou Peugeot přes 50 milionů automobilů a prodeje vozů se lvem ve znaku celosvětově stále vzrůstají. Vedle Evropy v současnosti zaměřuje Peugeot svou pozornost na trhy v Číně, Brazílii a Rusku. V třetí čtvrtletí roku 2007 zaznamenala společnost na čínském trhu nárůst prodejů o 22,8 %, v Brazílii ve stejném období vzrost prodej o 19 % a v Rusku dokonce o 63 %.

Do budoucna automobilka připravuje řadu nových modelů a aktivně se podílí na snižování emisí CO2,což dokazuje například skutečnost, že od roku 2001 bylo vyrobeno přes 1.100.000 vozů s emisemi CO2 nižšími než 120 g/km. V současnosti patří Peugeot mezi jednu z prvních automobilek, která u vznětových modelů nabízí filtr pevných částic a na snížení emisí CO2 se u vybraných modelů podílí i systém Stop&Start. V nejbližší budoucnosti se automobilka chystá představit sériové automobily vybavené hybridním pohonem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (102)
24. 6. 2008 18:39
Re: NEZNÁLKOVIA
[odkaz]
24. 6. 2008 18:37
Re: OT:Slet Múz pod čarou
:yes: :yes: :yes:
Avatar - gld
23. 6. 2008 18:35
Re: starý dobrý časy
a tým chceš povedať čo?? nepoznáš nikoho čo má 207/307/308 ale domnievaš sa že sú to šroty..úžas

trochu objektivity-ktorá automobilka nemala pri prechode na can-bus problémy s elektronikou?
Avatar - T613
22. 6. 2008 21:01
Re: NEZNÁLKOVIA
tož tohle se nepovedlo, ale tobě ;-\ >:D
Avatar - Ronault.
22. 6. 2008 20:55
Re: NEZNÁLKOVIA
Oni ho vyrobili přímo na autosaloně, jo? >:-[]