Peugeot 5008 přijíždí v nové generaci. Sedm míst zůstává, přibyla čtyřkolka!
Nová generace Peugeotu 5008 nabídne tři verze elektropohonu, ovšem i hybrid s tříválcovým spalovacím motorem. V obou nabízených provedeních bude mít sedm sedadel a i cestující úplně vzadu budou mít k dispozici elektřinu či držáky nápojů.
Nedlouho po premiéře modelu 3008 přichází na svět v nové generaci i jeho větší, sedmimístný sourozenec. Stejně jako dosud je označený číslem 5008 a s „třitisíceosmou“ sdílí techniku, což v případě nové generace znamená platformu STLA Medium. Pro model 5008 je ovšem prodloužená.
Gros novinky je samozřejmě interiér se sedmi sedačkami. Druhá řada je tvořena posuvnou lavicí, dělenou v poměru 60:40; nezávisle sklopná i polohovatelná opěradla jsou ovšem v poměru 40:20:40, což znamená lepší variabilitu. Třetí řadu tvoří dvě sedačky s nastavitelnými opěrkami hlavy a Peugeot u ní slibuje lepší komfort oproti dosavadní generaci díky vyšším sedákům i opěradlům.
Neméně důležitý zavazadelník nabídne 748 litrů v pětimístné konfiguraci a stále slušně použitelných 259 litrů v sedmimístném uzpůsobení. Po sklopení obou zadních řad sedadel je tu 1.819 l místa. Zajímavostí je také dvojitá podlaha v prostoru za třetí řadou sedadel; pod ní je prostor o objemu 80 l. Také horní kryt zavazadelníku má pod podlahou své úložné místo.
Potahy sedaček tvoří kombinace materiálu TEP (látky s vrstvou polyuretanu) a látky v základním provedení Allure, lepší výbava GT kombinuje TEP s alcantarou. Přední sedačky mají v obou verzích certifikaci AGR (Aktion Gesunder Rücken = Akce zdravá záda). U verze GT jsou kromě vyhřívání přední sedadla navíc odvětrávaná a opatřená masážní funkcí, stejně jako možností přifouknout bočnice opěradla.
Vyhřívání nabízí i sedadla v druhé řadě a zdejší cestující mají k dispozici vlastní zónu klimatizace. Také je tu 12V zásuvka, okenní rolety a dva porty USB-C, třetí řada sedadel se musí spokojit s 12V zásuvkou, držáky nápojů a čtecími lampičkami.
Palubní deska je, jak se dalo očekávat, v podstatě totožná s modelem 3008. To znamená dlouhý displej o úhlopříčce 21“ vystrčený pod přední sklo, který bude zároveň přístrojovým štítem i displejem infotainmentu. Jeho používání řidiči usnadní nastavitelné zkratky i-Toggles.
Vestavěná navigace slibuje funkci E-Routes, která optimalizuje trasy v navigaci podle vzdálenosti, požadavků na dojezd či umístění nabíjecích stanic. Ve smartphonové aplikaci MyPeugeot se kromě odemykání, zamykání a lokalizace vozidla bude dát také naplánovat trasa s ohledem nejen na to, aby bylo cestou dost příležitostí k nabíjení.
Po stránce interiéru stojí za zmínku také systém sledování kvality vzduchu či prosklená střecha, jejíž přední část je otvírací. Automobilka slibuje dostatečné prosvětlení i prostoru na třetí řadě sedadel díky prosklené střeše i velkým oknům.
Peugeot slibuje i velmi bohatou elektronickou výbavu. Suita Drive Assist Plus 2.0 pomůže s poloautonomní jízdou, v níž vůz zvládne i samočinně změnit jízdní pruh. Také při rozpoznání deště navrhne snížit rychlost jízdy, např. ze 130 na 110 km/h na dálnici. Celkem je asistenčních systémů na palubě 40.
Konečně i čtyřkolka
V případě „pěttisícosmy“ však Peugeot rovnou při představení uvádí, že kromě elektrického provedení e-5008 bude k mání i spalovací motor. Nepůjde však o ryze konvenční ústrojí, nýbrž o provedení Hybrid 136 e-DCS6, které je k mání už v současných 3008 a 5008, a zatím neupřesněný plug-in hybrid.
Peugeot 5008: Technické údaje | |
Verze | Hybrid 136 e-DCS6 |
Objem [ccm] | 1.199 |
Válce/ventily | 3/4 |
Výkon [kW] | 100/5.500 |
Točivý moment [N.m] | 230/1.750 |
Převodovka | šestistupňová dvouspojková |
Akumulátor [kWh] | 0,43 |
Hmotnost akumulátoru [kg] | 12,1 |
Hmotnost [kg] | 1.705 |
Maximální rychlost [km/h] | 200 |
Zrychlení [s] | 11,3 |
Rozměry [mm] | 4.791 × 1.895 × 1.694 |
Rozvor [mm] | 2.901 |
Zavzadelník [dm3] | 259/748/1.815 |
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] | 1.630/1.636 |
Elektrické verze budou v nabídce hned tři. Dvě o výkonu 157 nebo 170 kW nabídnou pohon jedné, pravděpodobně přední nápravy, nejsilnější provedení o celkovém výkonu 237 kW přidá ke slabšímu ze dvou předních elektromotorů ještě 80kW elektromotor pro pohon zadních kol. To znamená, že se Peugeot 5008 poprvé bude dát objednat s pohonem všech kol.
Peugeot e-5008: Technické údaje | |||
Verze | Electric 210 | Electric 320 AWD | Electric 230 Long Range |
Výkon [kW] | 157 | 240 | 170 |
Točivý moment [N.m] | 345 | - | 343 |
Převodovka | jednostupňový reduktor | ||
Akumulátor [kWh] | 73 | 98 | |
Hmotnost akumulátoru [kg] | 520 | 574 | |
Hmotnost [kg] | 2.218 | - | - |
Maximální rychlost [km/h] | 170 | - | - |
Zrychlení [s] | 9,7 | - | - |
Dojezd [km] | 502 | 500 | 660 |
Nabíjení AC [kW] | 11 | ||
Nabíjení DC [kW] | 160 | ||
Rozměry [mm] | 4.791 × 1.895 × 1.694 | ||
Rozvor [mm] | 2.901 | ||
Zavzadelník [dm3] | 259/748/1.815 | ||
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] | 1.630/1.636 |
Baterie bude pracovat s napětím 400 V a její chemické složení je nikl-mangan-kobaltové (NMC). Její teplotu reguluje chladicí kapalina, stejně jako v konvenčním voze, a na palubě je také tepelné čerpadlo, které dokáže uspořit energii na topení do kabiny v zimě.
Za zmínku stojí také fakt, že na voze je použito přes půl tuny ekologických materiálů – kovů i polymerů. Na řadu dílů zvenčí i uvnitř se používá recyklovaný plast a součástí udržitelnosti je také fakt, že elektromotor i baterie se vyrábí ve francouzských továrnách.
Ceník ani jedné ze dvou chystaných variant není zatím na světě. Nový Peugeot 5008 se začne prodávat letos na podzim, do té doby se ceny jistě dozvíme.