Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Compass 1.5 Turbo e-Hybrid vs. Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 – Vzdálení příbuzní

František Pisarovič
Diskuze (24)

Srovnávací test, jaký tady dlouho nebyl. Dvě auta jednoho koncernu, jež si navzájem silně konkurují, používají ke stejnému cíli naprosto odlišnou techniku. Které je lepší?

Oba testované vozy jsou dnes produkty jednoho koncernu, seskupení 14 značek pod jménem Stellantis ostatně nemusíme představovat. Jak odcházejícímu Peugeotu 3008, tak i současnému Jeepu Compass ale kořeny sahají až poloviny minulého desetiletí, ještě do doby před spojením koncernů PSA a FCA. V rámci koncernu tak vznikla nestandardní situace, ve které je pod křídly jedné firmy rozvíjeno vícero technologií, navíc ještě ve vysoce konkurenčním prostředí kompaktních SUV.

Po letech stále atraktivní Peugeot 3008 vidíme na stránkách auto.cz v pozici novinky asi naposledy. Jeho třetí generací jsme se svezli nedávno a bližší pohled na ceník aktuálního provedení prozrazuje, že jsou k dispozici pouze skladové zásoby. Končí tak kariéra modelu, jenž v květnu 2016 započal designovou revoluci značky tak zdařilou, že v roce 2021 druhá generace 3008 zaznamenala miliontý vyrobený kus. Pouze méně než čtvrtina vozů přitom opustila hranice Evropy.

Čím je pro Evropany Peugeot 3008, tím je pro Američany Jeep Compass. V pasu mu svítí stejné datum narození, po světě jich jezdí také slušně přes milion, v Evropě ale tahá dlouhodobě za kratší konec prodejního lana. Nová generace čeká za rohem a neznáme ještě její podobu, měla by ale dorazit během příštího roku. Nově bude se svým dnešním sokem sdílet společný základ, tedy platformu STLA Medium, a mnohem více technologií.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

František Pisarovič
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - Martin911Turbo
25. 3. 2024 14:31
Re: Je to smutnej pohled...
Mám Renegade 6 rok a ten tlustý volant mi vyhovuje stejně jako u konkurenčního dodge co jsem měl možnost řídit
Avatar - Martin911Turbo
25. 3. 2024 14:09
Re: Re: Je to smutnej pohled...
Mám 9st ZFHP48 v renegade a to je ideální převodovka, kterou zařízli, stejně jako pohon 4x4, takže současný renegade nebo aveger bych si nepořídil
19. 3. 2024 09:05
Re: Je to smutnej pohled...
Hm, zajímavé. Bych čekal, že kvalita zpracování půjde nahoru (mám jeden z prvních kusů z Melfi). A taky bych čekal, že u předváděčky si to prodejce ohlídá...

Každopádně souhlasím s názorem, že to auto v rámci pohonného řetězce prostě zabili...
BTW - ta 1.5, krom toho že pracuje v Millerově cyklu, nemá multiair. Proto to zabírá až nad 2t otáček, s multiairem máš 270 Nm od 1550 ot. Za plynem to jde krásně, pedál pracuje lineárně, reakce velmi rychlá... Ach jo.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 3. 2024 06:50
Re: Je to smutnej pohled...
Francouzska vlada ma myslim 8%, a je nejvyraznejsim "prosazovacem francouzskych zajmu".
Avatar - Ozzman
19. 3. 2024 06:49
Re: Je to smutnej pohled...
Já bych řekl, že v zadu, někde jako od plata v kufru, možná zadní dveře ?