Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 HYbrid4 jde do prodeje, zatím jen jako sedan

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Peugeot uvolnil první informace o verzi HYbrid4 již na začátku léta 2011. Prodávat se však začíná až nyní, skoro s dvouletým zpožděním.

Hybridní sedan dokonce předběhlo i oplastované kombi RXH, které rovněž kombinuje totožný čtyřválec 2,0 HDi s elektromotorem. U obou verzí pohání elektrická jednotka zadní nápravu, zatímco turbodiesel tu přední. Ovšem, zatímco RXH je, jak již bylo zmíněno, kombi s efektními doplňky a špičkovou výbavou, HYbrid4 se zatím nabízí pouze jako sedan. Prodej se nakonec opozdil o rok, například britské ceny byly oznámeny už v březnu 2012.

Dieselhybrid dosahuje celkového výkonu 147 kW (200 k) a točivý moment je přenášen šestistupňovou robotizovanou převodovkou BMP6. Samotný turbodiesel nabízí 120 kW (163 k), elektromotor pak 27 kW (37 k). Důležitější je však pochopitelně výše zmíněné celkové číslo.

Sedan 508 HYbrid4 zrychlí z 0-100 km/h za 9,3 sekund a jede maximální rychlostí 210 km/h, udávaná kombinovaná spotřeba paliva činí pouhých 3,6 l/100 km.

Peugeot 508 Hybrid4/RXH – technické údaje
Motor2,0 HDi H42,0 HDi RXH
Převodovka6MA6MA
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3850120/3850
Největší toč. mom. [N.m/min-1]300/1750300/1750
Výkon elektromotoru [kW/min-1]20-27/-20-27/-
Max. rychlost [km/h]210213
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,38,8
Komb. spotřeba [l/100 km]3,4-3,64,1

Výbava sedanu 508 HYbrid4 na britském trhu vychází ze stupně Allure. Automobil je tak vybaven například osmi airbagy, ABS s brzdovými asistenty, stabilizací a kontrolou trakce, tempomatem s omezovačem rychlosti, asistentem rozjezdu do kopce, dešťovým senzorem, automatickými hlavními světly, diodami pro denní svícení, bezklíčkovým vstupem, zadními parkovacími čidly, všemi elektrickými okny, vnějšími zpětnými zrcátky a předními sedadly s vyhříváním a částečným koženým čalouněním, automatickou dvouzónovou klimatizací, zatmavovacím vnitřním zrcátkem a navigací Peugeot Connect Navigation (RT6) se sedmipalcovým displejem včetně Bluetooth, nebo USB. Vnější vzhled vylepší osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, vnitřní třeba kožený volant.

508 HYbrid4 stojí v Británii 31.450 liber (cca 919.600 Kč). V Německu pak přijde na 39.250 eur (1.003.300 Kč), zatímco za RXH zájemce zaplatí 42.350 eur (1.082.500 korun). Oplastované hybridní kombi koupíte aktuálně v České republice v akci za 914 tisíc korun, bez ní však stálo 1.012 milionu. Pokud bude cenový rozdíl u nás stejný jako v Německu, HYbrid4 by měl stát minimálně 835 a maximálně 933 tisíc Kč. Na český ceník si však ještě musíme počkat, jedná se skutečně pouze o odhad.

Peugeot 508 sedan – parametry vznětových motorů
Motor2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka6M6M (6A)6A
Zdvihový objem [cm3]199719972179
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]320/2000340/2000450/2000
Max. rychlost [km/h]210226 (225}234
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,88,6 (9,2)8,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,9 (5,7)5,7

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - PeterLuk
13. 3. 2013 15:36
Re: Prachy nemají,
Myslíš že to robia sami od seba? Hybridy robia pre Hollandeho a EÚ.
Avatar - Peto02
13. 3. 2013 14:38
slabota
Aspon co som videl test na Autosalonu, tak tam ten Peugeot RXH poriadne skitizovali, najma tu techniku. Prevodovka strasne pomala s kopancami atd. Ak teda rovnaku techniku pouziva aj 508 Hybrid, tak za tu cenu by to kupil len sialenec. Predavat sa bude mozno tak vo Francuzsku, vsade inde si rozumni ludia kupia Prius alebo Prius+.
12. 3. 2013 20:27
Re: Prodej
:yes:
12. 3. 2013 19:29
Re: Prachy nemají,
Placas nezmysly. 508 jezdi dobre aj bez GT ...
Avatar - Nyphon
12. 3. 2013 14:40
Re: Prodej
Ano, máš pravdu. Ve Francii se 508 jako hybrid prodává už od polviny minulého roku.