Peugeot 508 HYbrid4 jde do prodeje, zatím jen jako sedan
Hybridní sedan dokonce předběhlo i oplastované kombi RXH, které rovněž kombinuje totožný čtyřválec 2,0 HDi s elektromotorem. U obou verzí pohání elektrická jednotka zadní nápravu, zatímco turbodiesel tu přední. Ovšem, zatímco RXH je, jak již bylo zmíněno, kombi s efektními doplňky a špičkovou výbavou, HYbrid4 se zatím nabízí pouze jako sedan. Prodej se nakonec opozdil o rok, například britské ceny byly oznámeny už v březnu 2012.
Dieselhybrid dosahuje celkového výkonu 147 kW (200 k) a točivý moment je přenášen šestistupňovou robotizovanou převodovkou BMP6. Samotný turbodiesel nabízí 120 kW (163 k), elektromotor pak 27 kW (37 k). Důležitější je však pochopitelně výše zmíněné celkové číslo.
Sedan 508 HYbrid4 zrychlí z 0-100 km/h za 9,3 sekund a jede maximální rychlostí 210 km/h, udávaná kombinovaná spotřeba paliva činí pouhých 3,6 l/100 km.
Peugeot 508 Hybrid4/RXH – technické údaje | ||
Motor | 2,0 HDi H4 | 2,0 HDi RXH |
Převodovka | 6MA | 6MA |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 120/3850 | 120/3850 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 300/1750 | 300/1750 |
Výkon elektromotoru [kW/min-1] | 20-27/- | 20-27/- |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 213 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,3 | 8,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,4-3,6 | 4,1 |
Výbava sedanu 508 HYbrid4 na britském trhu vychází ze stupně Allure. Automobil je tak vybaven například osmi airbagy, ABS s brzdovými asistenty, stabilizací a kontrolou trakce, tempomatem s omezovačem rychlosti, asistentem rozjezdu do kopce, dešťovým senzorem, automatickými hlavními světly, diodami pro denní svícení, bezklíčkovým vstupem, zadními parkovacími čidly, všemi elektrickými okny, vnějšími zpětnými zrcátky a předními sedadly s vyhříváním a částečným koženým čalouněním, automatickou dvouzónovou klimatizací, zatmavovacím vnitřním zrcátkem a navigací Peugeot Connect Navigation (RT6) se sedmipalcovým displejem včetně Bluetooth, nebo USB. Vnější vzhled vylepší osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, vnitřní třeba kožený volant.
508 HYbrid4 stojí v Británii 31.450 liber (cca 919.600 Kč). V Německu pak přijde na 39.250 eur (1.003.300 Kč), zatímco za RXH zájemce zaplatí 42.350 eur (1.082.500 korun). Oplastované hybridní kombi koupíte aktuálně v České republice v akci za 914 tisíc korun, bez ní však stálo 1.012 milionu. Pokud bude cenový rozdíl u nás stejný jako v Německu, HYbrid4 by měl stát minimálně 835 a maximálně 933 tisíc Kč. Na český ceník si však ještě musíme počkat, jedná se skutečně pouze o odhad.
Peugeot 508 sedan – parametry vznětových motorů | |||
Motor | 2,0 HDi | 2,0 HDi | 2,2 HDi |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/4000 | 120/3750 | 150/3500 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 320/2000 | 340/2000 | 450/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 226 (225} | 234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 8,6 (9,2) | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,9 (5,7) | 5,7 |