Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508: HYbrid4 také pro sedan

David Bureš
Diskuze (4)

Peugeot zveřejnil britské ceny nových variant modelu 508 – sedanu 508 HYbrid4 a kombi 508 RXH.

Francouzská automobilka začne letos na britském trhu prodávat kombi 508 RXH a sedan 508 HYbrid4. Britští zákazníci mohou obě auta už objednávat, prvně jmenovaný dorazí do zdejších showroomů v květnu, ten druhý potom v červenci.

Oba automobily používají hybridní techniku, kterou ze sériových aut jako první využil Peugeot 3008 HYbrid4. Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW pohánějící přední kola je tak doplněn elektromotorem o výkonu 27 kW pohánějícím kola zadní. Celkový výkon této soustavy je tak 147 kW (200 k).

Sedan 508 HYbrid4 zrychlí z 0-100 km/h za 9,0 sekund a jede maximální rychlostí 209 km/h, udávaná kombinovaná spotřeba paliva činí 3,6 l/100 km. 508 RXH pak z 0-100 km/h akceleruje za 9,5 sekund, jede až rychlostí 212 km/h a v kombinovaném cyklu má spotřebovat 4,1 litrů nafty na 100 km.

Výbava sedanu 508 HYbrid4 bude na britském trhu vycházet ze stupně Allure. Automobil tak bude mimo jiné vybaven bezklíčovým vstupem, tempomatem s omezovačem rychlosti, asistentem rozjezdu do kopce, automatickou dvouzónovou klimatizací, elektricky sklápěnými zrcátky, dešťovým senzorem a navigací Peugeot Connect Navigation (RT6) s Bluetooth. Vzhled vylepší 18palcová kola z lehkých slitin nebo sedačky zčásti čalouněné kůží.

Kombi 508 RXH se stane vrcholem nabídky. Výbava tak bude například zahrnovat 18palcová kola Attila z lehkých slitin, přední a zadní parkovací senzory, asistent s paralelním parkováním, panoramatickou střechu, barevný head-up displej, USB vstup či zadní zatmavená skla.

Sedan 508 HYbrid4 bude na britském trhu stát 31.450 liber (cca 928.000 Kč), britští zájemci o 508 RXH zaplatí 33.695 liber (asi 994 tisíc korun). Protože se jedná o hybridy, jsou obě auta ve Velké Británii daňově zvýhodněna.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2012 11:24
Re: Peuegeot je napřed
Audi musí hledat kompromis mezi evropským a US trhem a podobně jako Lexus našla tento kompromis v benzín-hybridu.
Peugeot není pro Audi větším konkurentem, bude spíše zajímavé sledovat, jak úspěšný bude Mercedes s E 300CDI diesel-hybridem. Jestli se chytí, bude muset Audi honem s něčím přijít.
Éčko má výkon 6 válce (dokonce mírně vyšší), spotřebu o 1/3 nižší, teď už si jen počkat na cenu - pokud bude třeba stejná jako u 6válce, může to být skutečně zajímavé.
19. 3. 2012 22:58
Peuegeot je napřed
Peugeot je první kdo se umí v Evropě přiblížit Lexusu. A s dieselem je dokonce o krok vpředu. Jinak např. Audi Q5 Hybrid se spotřebou přes 10l mně přijde jako výsměch..
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2012 10:51
Re: turbodiesel
:yes:
Avatar - del42sa
19. 3. 2012 10:28
turbodiesel
dvoulitrový turbodiesel s výkonem 147kW neexistuje. Když tak 120kW + 27kW elektromotor = celkový výkon 147kW ;-)