Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 607 s novou tváří a vznětovým šestiválcem

Ondřej Láník Ondřej Láník 31. 8. 2004 • 23:08
6
10
Zobrazit náhledy (6)
Peugeot
Pařížská automobilová výstava znamená pohotovost pro francozské výrobce. Kde jinde by se měl čtyři roky vyráběný Peugeot 607 dočkat předvedení inovací modelového roku 2005, než na domácí půdě...

Peugeot 607 má v současné době úlohu nejreprezentativnější francouzské limuzíny klasického střihu. Renault se vydal v tomto segmentu cestou netradičních luxusních vozů s prostorovou koncepcí připomínající MPV. V případě dvoudveřového kupé Avantime to nedopadlo dobře, Vel Satis zůstává v nabídce. Třetí Francouz - Citroën - zatím jen připravuje velkou limuzínu C6, která bude mít blízko k velkému Peugeotu, ale zachová si tradiční hydropneumatické odpružení.

Od roku 2000 vyrobil Peugeot 122 tisíc šestsetsedmiček a po čtyřech letech bude prodej podpořen zavedením nové motorové varianty. Vidlicový šestiválec 2.7 HDi jsme už dříve podrobně představili, když se poprvé objevil v Jaguárech. Ano, jde o motor vyvinutý ve spolupráci koncernů PSA a Ford. V Peugeotu 607 bude verze o nejvyšším výkonu 150 kW při 4000 ot/min. Filtr pevných částic FAP, který dělá už několik let Peugeotu dobré jméno, má nyní interval údržby prodloužený na 200 tisíc kilometrů. Točivý moment motoru dosahuje maxima 440 Nm při 1900 ot./min a přenášen bude výhradně prostřednictvím šestistupňového automatu. Šestistupňová samočinná převodovka čeká i na inovovaný zážehový šestiválec 3.0 V6 o výkonu 155 kW při 6000 ot./min. Točivý moment tohoto šestiválce má nejvyšší hodnotu 290 Nm při 3750 ot/min. Stejný motor nám dělal společnost v pravidelném týdenním testu nového Peugeotu 407 3.0 V6.

Čtyřválce 2.2 (116 kW, benzín) a 2.2 HDi (98 kW) zůstávají nezměněny. Čtyřválcové modely dostanou nově naladěný podvozek, šestiválce pak aktivní elektronicky řízené tlumiče (více o nich zde). Všechny nové šestsetsedmičky mají přepracovaný brzdový systém (vpředu kotouče 330 x 30 mm) a ESP Bosch 8.0. Široká bezpečnostní výbava (8 airbagů standard, vpředu nově adaptivní airbagy) je doplněna o samočinné zamykání interiéru, zavazadlového prostoru a víčka nádrže, při rychlostech nad 10 km/h (řidič může tuto funkci vypnout).

Komfort francouzského Mercedesu byl dále povýšen rozšířením vybraných materiálů v interiéru (pravé dřevo, hliníkový dekor). Všechny Peugeoty 607 mají nyní standardně barevný monitor na středové konzole. Za příplatek je nově k dispozici parkovací asistent (dříve jen vzadu) nebo přehrávač CD nosičů schopný zpracovat i formát MP3.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku