Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

David Bureš David Bureš 20. 9. 2018 • 07:01
48
49
Zobrazit náhledy (48)
Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend
Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.

S blížícím se zahájením letošního pařížského autosalonu těch několik značek, které na výstavě nebudou chybět, postupně odhaluje své připravované novinky. Domácí výrobci se na autoshow budou chtít předvést, což platí i pro Peugeot, který v městě nad Seinou bude prezentovat nádherný koncept e-Legend.

„Peugeot e-Legend není jen technický manifest. Je to vize značky Peugeot, která se aktivně zaměřuje na optimistickou a velmi žádoucí budoucnost. Pro Peugeot je autonomní provoz a elektromobilita synonymem pro ještě silnější pocity. Nuda nikdy nebude v našem DNA,“ komentuje příchod konceptu šéf značky Peugeot Jean-Philippe Imperato.

180p270p360p540p720p1080p

I přes pohled do budoucnosti Peugeot e-Legend není žádným futuristicky tvarovaným konceptem, místo toho designéři vsadili na ladné retro tvary odkazující na někdejší Peugeot 504 kupé, což platí hlavně pro siluetu karoserie. Auto je 4.650 mm dlouhé, 1.930 mm široké a 1.370 mm vysoké, rozvor činí 2.690 mm.

Naopak interiér je hodně moderní. Využívá hned 16 obrazovek různých velikostí, které vedle důležitých informací promítají obraz imitující různé materiály. Středová konzole pak nabízí přístup k hlavním ovládacím funkcím auta pomocí otočného ovladače a šestipalcového displeje. Koncepce je dalším vývojem i-Cockpitu, s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem.

Také technika v útrobách je ryze moderní. Peugeot e-Legend je elektromobil o výkonu 340 kW a točivém momentu 800 N.m, který zvládne zrychlit z 0-100 km/h za méně než čtyři sekundy a jet nejvýše rychlostí 220 km/h. Poháněná jsou všechna kola, baterie s kapacitou 100 kWh poskytují konceptu dojezd 600 kilometrů podle normovaného cyklu WLTP. Rychlonabíjení navíc umožňuje získat dostatek elektrické energie pro ujetí 500 kilometrů za pouhých 25 minut. K dispozici je též indukční dobíjení.

I přes sportovní tvary automobilka zdůrazňuje hlavně možnosti autonomní jízdy. K dispozici budou dva režimy, které upraví konfiguraci interiéru – volant se schová, přední sedadla sklopí a loketní opěrky odhalí objemný odkládací prostor s indukčním nabíjením pro chytré telefony. Režim Soft (měkký) zdůrazňuje komfort cestujících, na digitálních obrazovkách je tak v takovém případě zobrazeno minimum informací. Mód Sharp (ostrý) naopak poskytuje propojení s digitálním světem. Také pro ruční řízení jsou tu dva módy. Legend odkazuje ukazateli na původní 504 kupé, zatímco Boost je určen pro rychlou jízdu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tak to je pecka
| 5. 10. 2018
Taky, taky. Je to opravdu hodně povedený kousek. Kdo by čekal, že s něčím podobným přijde zrovna Peugeot? Opravdu palec hore :yes:
Vážně?
| 1. 10. 2018
Vážně? Tohle se Peugeotu opravdu povedlo !!
Nuda nikdy nebude ....
| 21. 9. 2018
Neberu to nijak zle, vždyť jsi to napsal úplně v pohodě. ;-)
Na odchodu jsem začal pracovat po jedné ne moc vybíravé reakce od Fostka na moje psaní s někým úplně jiným.
Avatar - _Karel_
Nuda nikdy nebude ....
| 21. 9. 2018
No ok, neber to nijak zle, jen se občas divím. ;-)
Nuda nikdy nebude ....
| 21. 9. 2018
Díky, že mě tady necháš ;-) . Už jsem byl vážně na odchodu, smazal jsem všechno na mojeauto a chystal se věnovat se jiným informačním zdrojům, ale je tady spousta článků o elektrickém pohonu aut a s tím spojenou automatizací řízení aut. Občas si i rád přečtu o některých nových autech, i když kupovat budu elektroauto. Docela mě překvapuje, jak malá je úroveň informovanosti o pokroku v autonomním řízení a očekávanou změnou dopravy, tak občas neodolám a šířím osvětu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku