Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot HR1 dostal zelenou. Bude to crossover z 208

Aleš Dragoun
Diskuze (10)

Třída malých crossoverů se utěšeně rozrůstá. Přispěje do ní i Peugeot, tentokrát se ovšem nechystá spolupracovat s Mitsubishi.

Velcí výrobci chtějí ukrojit také kus koláče, který jim až dosud ujídá třeba velmi úspěšný Nissan Juke. Takže se do této kategorie chystají například Audi s Q1, Opel s modelem Mokka na bázi Corsy nebo Peugeot. Chystaný projekt s kódovým označením A94 je v posledním stadiu testování.

Vůz je postaven na platformě modelu 208. V této řadě bude nástupcem klasického kombi SW, které se již neobjeví, na dvojici předchůdců s trojčíslími 206 a 207 a praktickou karoserií tak nenaváže. Tvary novinky budou s největší pravděpodobností vycházet ze studie HR1. Takže se jedná o čistě vlastní vývoj a nikoli jen model tří diamantů s jiným logem, jako je tomu v případě končícího 4007 a 4008, který se naopak chystá do prodeje.

Pro jistotu připomeňme, že HR1 představený v Paříži 2010 měl pod kapotou hybridní ústrojí, jehož základem byl přeplňovaný tříválec 1,2 l o výkonu 82 kW (111 k). Doplňoval jej elektromotor s 27 kW (37 k), který poháněl na rozdíl od benzinového agregátu zadní nápravu. Jediný pár bočních dveří byl dopředu výklopný. Sériový pětidveřový nováček ve lví rodině určitě dostane nejdříve konvenční pohonné jednotky. Spekuluje se o délce mezi 4,10 a 4,15 m, rozměry by tedy odpovídaly většině konkurence. Zda přežijí i originální A-sloupky ve tvaru bumerangu, je v tuto chvíli ve hvězdách.

Výstavní premiéra je stanovena na letošní podzim, máme sudý rok, a tak není divu, že se zatím bezejmenný crossover objeví ve světlech ramp na domácí půdě v Paříži. Jeho výroba se rozběhne v továrně v alsaském Mulhouse ještě na konci letošního roku spolu s výchozí řadou 208, která už vzniká ve slovenské Trnavě.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - 3_diamanty
3. 1. 2012 09:39
Re: mne naopak
oproti kaskaju je to bieda som pisal ak uz ma chytas za slovicka,

i30 tiguan su auta ktore predavaju dobre aj po 4roch, 5ich rokoch vyroby, juke je na trhu kratko tak logicky puta pozornost uvidime jeho predaje za rok 2012 ak potvrdi svoju schopnost predat tento typ auta tak klobuk dole. Nemam proti nemu nic, ale osobne by som si to auto nekupil za tie peniaze teda uz vobec.

3. 1. 2012 09:31
Re: mne naopak
Má stejné prodeje jako např i30, Tiguan, C4. Tomu říkáš bída? O výrazném poklesu tady každý psal i u Dustera. :-!
Avatar - 3_diamanty
3. 1. 2012 09:25
Re: mne naopak
mne sa ta roznorodost karoserii a typov aut priznam sa bez mucenia ano paci sa mi ale vsetkeho vela skodi, onedlho bude na svete terenny bentley uz len cakam kedy pride nejaky sportovy rolls ako konkurent bugattimu veyron a ferrari zacne vyrabat miniauta a porsche spravi ponorku. Mozno aj to bude raz :-)

fandim vsetkym novym smerom typom a triedam aut ale niekedy je to take naivne fandenie a mozno aj vyrobcovia vyuzivaju naivitu ludi ktori dnes skocia na vsetko kedze vidina odlisenia sa ich nuti ako droga kupovat absolutne nezmysly na styroch kolesach. Proste kazdy chce byt in, kazdy chce ohurit, dnes uz nestaci ze si kupis nove auto, nech sused cumi dam tam elektrony a nech sused cumi kupim si crossover ktory nema nik, nech sused cumi dam tam ciernu metalizu a tmave skla, nech kazdy cumi dam si tam panoramatcku strechu, nevadi ze to vyjde na melon je ot neprakaticke drahe a v aute mam kufor ako z fiesty ale som ako sa vravi in. Vyrobcovia aut vedia ako na ludi, natrepu kadejake nezmysly do aut uz na pevno a chces nechces platis

;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 1. 2012 09:16
Re: mne naopak
oproti kaskaju je to bieda a navyse prve roky su vzdy uspesnejsie aj u nevydarenych aut, pockejme si rok dva a predaju juke klesnu na stvrtinu , boom pominie ludia vytriezveju
3. 1. 2012 09:09
Re: mne naopak
Juke má v Evropě dvakrát větší prodeje než např Yeti nebo Ceed. Tomu říkáš špatné prodeje? :-O