Peugeot HR1 dostal zelenou. Bude to crossover z 208
Třída malých crossoverů se utěšeně rozrůstá. Přispěje do ní i Peugeot, tentokrát se ovšem nechystá spolupracovat s Mitsubishi.
Velcí výrobci chtějí ukrojit také kus koláče, který jim až dosud ujídá třeba velmi úspěšný Nissan Juke. Takže se do této kategorie chystají například Audi s Q1, Opel s modelem Mokka na bázi Corsy nebo Peugeot. Chystaný projekt s kódovým označením A94 je v posledním stadiu testování.
Vůz je postaven na platformě modelu 208. V této řadě bude nástupcem klasického kombi SW, které se již neobjeví, na dvojici předchůdců s trojčíslími 206 a 207 a praktickou karoserií tak nenaváže. Tvary novinky budou s největší pravděpodobností vycházet ze studie HR1. Takže se jedná o čistě vlastní vývoj a nikoli jen model tří diamantů s jiným logem, jako je tomu v případě končícího 4007 a 4008, který se naopak chystá do prodeje.
Pro jistotu připomeňme, že HR1 představený v Paříži 2010 měl pod kapotou hybridní ústrojí, jehož základem byl přeplňovaný tříválec 1,2 l o výkonu 82 kW (111 k). Doplňoval jej elektromotor s 27 kW (37 k), který poháněl na rozdíl od benzinového agregátu zadní nápravu. Jediný pár bočních dveří byl dopředu výklopný. Sériový pětidveřový nováček ve lví rodině určitě dostane nejdříve konvenční pohonné jednotky. Spekuluje se o délce mezi 4,10 a 4,15 m, rozměry by tedy odpovídaly většině konkurence. Zda přežijí i originální A-sloupky ve tvaru bumerangu, je v tuto chvíli ve hvězdách.
Výstavní premiéra je stanovena na letošní podzim, máme sudý rok, a tak není divu, že se zatím bezejmenný crossover objeví ve světlech ramp na domácí půdě v Paříži. Jeho výroba se rozběhne v továrně v alsaském Mulhouse ještě na konci letošního roku spolu s výchozí řadou 208, která už vzniká ve slovenské Trnavě.