Peugeot konečně ukázal novou generaci 3008. Stal se z ní fastback
Výhradně v elektrické verzi e-3008 představila francouzská automobilka Peugeot novou generaci oblíbeného crossoveru segmentu C. Design je zcela nový zvenčí i zevnitř, kde se značka přiklání k opticky spojeným displejům.
Jak Peugeot sliboval zkraje léta, tak plní – ukázal novou generaci crossoveru 3008. Zatím ovšem jen na pár fotografiích a bez detailnějších technických dat. Slibuje, že kompletní odhalení vozu nás čeká 12. září.
Nová e-3008, jak se model bude pro svůj pohon jmenovat, dostane relativně tenké světlomety s trojicí svítících „drápů“ a zčásti lakovanou přední masku, které se navzdory elektrickému pohonu nevzdává zcela. Designově zůstává crossoverem, jakým byla dosud, ovšem s rozdílem vzadu – splývavá záď s jasnou hranou pod sklem na pátých dveřích se už nedá označit hatchbackem.
Podle Peugeotu je to fastback a jednoho by tak napadlo, že automobilka postavila kopii modelu 408. Ten však má spalovací nebo plug-in hybridní pohonná ústrojí a e-3008 přeci jen vypadá víc jako SUV, jako dosud.
Interiér mnoho překvapení nepřináší, o novém provedení kontroverzního řešení přístrojového štítu i-Cockpit už nějaký ten týden víme. Na přístrojový štít se řidič bude stále dívat přes věnec volantu, nikoliv skrz něj, ovšem displeje jsou nově spojené do jednoho panelu nahoře na palubní desce. Jak se bude takové řešení používat v realitě, ukáže až fyzické seznámení s vozem.
Duo obrazovek doplňuje třetí, tenká na středové konzoli, kterou Peugeot nazývá i-Toggles a nabízí ji už v modelech 308 a 408. Slouží k rychlému přístupu do určitých částí infotainmentu a trik je v tom, že pět ze šesti zkratek zde je možné si nastavit dle libosti. Šestá slouží pro návrat na domovskou obrazovku.
Technika zůstává zatím neznámá, můžeme jen spekulovat, že vůz dostane 51kWh baterii a 156k elektromotor z modelu e-308.