Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Rifter se vrací na český trh se spalovacími motory

Marek Bednář
Diskuze (10)

Značka Peugeot odtajnila ceník modelu Rifter, homologovaného jako užitkové vozidlo. Má spalovací motory, pětici sedaček, odolnější podvozek a zesílené úchyty v nákladovém prostoru. Pevnou přepážku však před dodáním demontuje.

Po Citroënu Berlingo a Opelu Combo se i u značky Peugeot opětovně dočkáváme osobních verzí s konvenčním pohonem. Ovšem, s jedním drobným rozdílem – vůz je homologován ve třídě N1, tedy užitkové vozidlo. Nabídne „jen“ pět míst k sezení, za nimiž je nákladový prostor, ovšem je k mání ve standardní i prodloužené variantě a se třemi výbavovými stupni.

Video se připravuje ...

Základní Active Pack nabídne základní elektronické asistenty včetně ESP a pomocníka při rozjezdu do kopce, šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdních pruhů, sledování dopravního značení, sledování únavy řidiče a samočinné nouzové brzdění. Dále tu je automatické rozsvěcování světlometů, elektrická přední okna, klimatizace, rádio s příjmem signálu DAB, posuvné dveře vpravo, dělená zadní lavice, výklopné zadní čelo či výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Prostřední verze Allure přidává elektrickou parkovací brzdu, automatická dálková světla a stěrače, lepší rozpoznávání dopravních značek, couvací asistent, přední mlhovky, střešní ližiny, rádio s barevným dotykovým displejem a zrcadlením smartphonu, stolky pro cestující vzadu či sklopné sedadlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů.

Vrcholná verze GT přidává 180° couvací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, tři samostatná, individuálně sklopná sedadla ve druhé řadě, kožený volant, elektricky sklopná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna nebo výklopné sklo zadního čela.

Peugeot Rifter N1      
Motorizace PureTech 110 S&S BlueHDi 100 S&S BlueHDi 130 S&S
Zdvihový objem (ccm) 1199 1499 1499
Typ motoru řadový zážehový tříválec řadový vznětový čtyřválec řadový vznětový čtyřválec
Nejvyšší výkon (kW) 81 75 96
Nejvyšší točivý moment (Nm) 205 250 300
Převodovka 6st. man. 6st. man. 6st. man./8st. aut.
Nejvyšší rychlost (km/h) 173 167 181/184
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,7 13,4 10,4/10,4
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) 7,2 5,9 6,0-6,2/6,1-6,2
Objem zavazadelníku (l) 775 318 301
Provozní hmotnost (kg) 1.497 1.561 1.566/1.598
užitečná hmotnost (kg) 788 814 809/797
Nejvyšší hmotnost přívěsu (kg) 900 1025 1025/1000
Akční ceny      
Výbava Active Pack (Kč) 487.900 531.200 -
Výbava Allure (Kč) - 574.000 598.600/655.700
Výbava GT (Kč) - - 647.800/697.000

Peugeot Rifter Long N1
Motorizace PureTech 110 S&S BlueHDi 100 S&S BlueHDi 130 S&S
Zdvihový objem (ccm) 1199 1499 1499
Typ motoru řadový zážehový tříválec řadový vznětový čtyřválec řadový vznětový čtyřválec
Nejvyšší výkon (kW) 81 75 96
Nejvyšší točivý moment (Nm) 205 250 300
Převodovka 6st. man. 6st. man. 6st. man./8st. aut.
Nejvyšší rychlost (km/h) 173 167 181/184
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12 13,6 10,6/10,4
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) 7,4 6 6,1-6,3/6,1-6,3
Objem zavazadelníku (l) 775 318 301
Provozní hmotnost (kg) 1.570 1.649 1.649/1.674
užitečná hmotnost (kg) 720 741 741/726
Nejvyšší hmotnost přívěsu (kg) 910 1010 1010/1000
Akční ceny
Výbava Active Pack (Kč) 522.900 560.250 -
Výbava Allure (Kč) - 594.500 626.650/676.450
Výbava GT (Kč) - - 668.300/717.500

Žádná z verzí nemá pevnou ocelovou přepážku za prostorem pro cestující. Součástí všech výbav je přestavba, při níž je fixní přepážka odstraněna. Zákazníci naopak dostanou roletu do zavazadelníku, šest zesílených ok pro upevnění nákladu, odolnější podvozek se zvýšenou světlou výškou a zesílené pneumatiky.

Marek Bednář
Diskuze (10)

Doporučujeme

6. 9. 2023 13:19
Taky jsem si říkal
Taky jsem si říkal, kolik tady těch e-dodávek prodají, že to bude pro prodejce úplné terno.
Avatar - Barrichello
6. 9. 2023 10:30
Konečně pochopili
že EV plečky nikdo nekupuje :-) :-) :-) :-) Ale trvalo jim to
Avatar - wakantanka
5. 9. 2023 18:50
Re: Re: Někde jezdí i Tatry homologované jako
A to akože za čo by mal dostať pokutu?
Avatar - WinDiesel
5. 9. 2023 14:50
Re: Někde jezdí i Tatry homologované jako
Homologuješ ale v některých zemích to nesmíš používat. Někdo to tu psal, takže když by někdo vyrazil v N1 s rodinkou do Chorvatska, v Rakousku může dostat tučnou pokutu.
5. 9. 2023 13:53
Re: Někde jezdí i Tatry homologované jako
Účel světí prostředky :-) Ale mrzí mě, že tyto N1 verze nemohou mít 7 míst nebo třeba výdechy klimatizace pro zadní řadu sedaček, to je u tak prostorného "MPV" trochu fail. Přitom původní verze výdechy ve spojení s automatickou klimou měly...

Edit: tak výdechy klimatizace pro zadní řadu sedaček Peugeot jako jediný ze "sourozenců" nabízí :yes: