Peugeot Rifter se vrací na český trh se spalovacími motory
Značka Peugeot odtajnila ceník modelu Rifter, homologovaného jako užitkové vozidlo. Má spalovací motory, pětici sedaček, odolnější podvozek a zesílené úchyty v nákladovém prostoru. Pevnou přepážku však před dodáním demontuje.
Po Citroënu Berlingo a Opelu Combo se i u značky Peugeot opětovně dočkáváme osobních verzí s konvenčním pohonem. Ovšem, s jedním drobným rozdílem – vůz je homologován ve třídě N1, tedy užitkové vozidlo. Nabídne „jen“ pět míst k sezení, za nimiž je nákladový prostor, ovšem je k mání ve standardní i prodloužené variantě a se třemi výbavovými stupni.
Základní Active Pack nabídne základní elektronické asistenty včetně ESP a pomocníka při rozjezdu do kopce, šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdních pruhů, sledování dopravního značení, sledování únavy řidiče a samočinné nouzové brzdění. Dále tu je automatické rozsvěcování světlometů, elektrická přední okna, klimatizace, rádio s příjmem signálu DAB, posuvné dveře vpravo, dělená zadní lavice, výklopné zadní čelo či výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Prostřední verze Allure přidává elektrickou parkovací brzdu, automatická dálková světla a stěrače, lepší rozpoznávání dopravních značek, couvací asistent, přední mlhovky, střešní ližiny, rádio s barevným dotykovým displejem a zrcadlením smartphonu, stolky pro cestující vzadu či sklopné sedadlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů.
Vrcholná verze GT přidává 180° couvací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, tři samostatná, individuálně sklopná sedadla ve druhé řadě, kožený volant, elektricky sklopná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna nebo výklopné sklo zadního čela.
Peugeot Rifter N1 | |||
Motorizace | PureTech 110 S&S | BlueHDi 100 S&S | BlueHDi 130 S&S |
Zdvihový objem (ccm) | 1199 | 1499 | 1499 |
Typ motoru | řadový zážehový tříválec | řadový vznětový čtyřválec | řadový vznětový čtyřválec |
Nejvyšší výkon (kW) | 81 | 75 | 96 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 205 | 250 | 300 |
Převodovka | 6st. man. | 6st. man. | 6st. man./8st. aut. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 173 | 167 | 181/184 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,7 | 13,4 | 10,4/10,4 |
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) | 7,2 | 5,9 | 6,0-6,2/6,1-6,2 |
Objem zavazadelníku (l) | 775 | 318 | 301 |
Provozní hmotnost (kg) | 1.497 | 1.561 | 1.566/1.598 |
užitečná hmotnost (kg) | 788 | 814 | 809/797 |
Nejvyšší hmotnost přívěsu (kg) | 900 | 1025 | 1025/1000 |
Akční ceny | |||
Výbava Active Pack (Kč) | 487.900 | 531.200 | - |
Výbava Allure (Kč) | - | 574.000 | 598.600/655.700 |
Výbava GT (Kč) | - | - | 647.800/697.000 |
Peugeot Rifter Long N1 | ||||
Motorizace | PureTech 110 S&S | BlueHDi 100 S&S | BlueHDi 130 S&S | |
Zdvihový objem (ccm) | 1199 | 1499 | 1499 | |
Typ motoru | řadový zážehový tříválec | řadový vznětový čtyřválec | řadový vznětový čtyřválec | |
Nejvyšší výkon (kW) | 81 | 75 | 96 | |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 205 | 250 | 300 | |
Převodovka | 6st. man. | 6st. man. | 6st. man./8st. aut. | |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 173 | 167 | 181/184 | |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12 | 13,6 | 10,6/10,4 | |
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) | 7,4 | 6 | 6,1-6,3/6,1-6,3 | |
Objem zavazadelníku (l) | 775 | 318 | 301 | |
Provozní hmotnost (kg) | 1.570 | 1.649 | 1.649/1.674 | |
užitečná hmotnost (kg) | 720 | 741 | 741/726 | |
Nejvyšší hmotnost přívěsu (kg) | 910 | 1010 | 1010/1000 | |
Akční ceny | ||||
Výbava Active Pack (Kč) | 522.900 | 560.250 | - | |
Výbava Allure (Kč) | - | 594.500 | 626.650/676.450 | |
Výbava GT (Kč) | - | - | 668.300/717.500 |
Žádná z verzí nemá pevnou ocelovou přepážku za prostorem pro cestující. Součástí všech výbav je přestavba, při níž je fixní přepážka odstraněna. Zákazníci naopak dostanou roletu do zavazadelníku, šest zesílených ok pro upevnění nákladu, odolnější podvozek se zvýšenou světlou výškou a zesílené pneumatiky.