Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot RCZ: Ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (78)
Dvoudveřové modely s pevnou střechou byly dosud poněkud ve stínu kupé-kabrioletů, které patří k tradičnímu artiklu značky Peugeot. Nové kupé RCZ má všechny předpoklady zavedenou zvyklost změnit. Ceny jsou posazeny hluboko pod konkurenčním Audi TT.

2+2místné kompaktní sportovní kupé sice vychází z řady 308, ale její číselné označení nesdílí. Mezi osobními Peugeoty je tak naprostou výjimkou. I to, že nemá v názvu číslo s nulou či dvěma uprostřed, symbolizuje jeho odlišnost.

Původní koncept 308 RCZ se objevil ve Frankfurtu 2007. Již za půl roku, v Ženevě na jaře 2008, francouzská automobilka oficiálně oznámila, že se bude vyrábět.

Produkční verze vznikala za nemalého přispění rakouské továrny Magna Steyr v Grazu, která postavila nejen ověřovací sérii, ale podílí se také na výrobě. Základní tvary se oproti studii příliš nezměnily, zůstala poměrně mohutná záď, i dvojitá bublinovitá střecha částečně z hliníku.

Kupé je ale vzhledem k tomu, do jaké kategorie patří, i praktické. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde 321 l nákladu, po sklopení zadních opravdu nouzových sedadel pak 639 l.

Zážehové portfolio se skládá ze dvou výkonových verzí motoru 1,6 THP. Základní 1,6 THP (115 kW, 240 Nm) umí rozjet sportovní Peugeot z 0 na 100 km/h za 8 sekund a nejvíce jede 215 km/h, silnější verze 1,6 THP (147 kW, 275 Nm) zvládá stejný úkol za 7,5 s, resp. umí až 235 km/h. Slabší provedení je dodáváno se šestistupňovou automatickou převodovkou. Standardem je šestistupňová ručně řazená skříň.

Nabídka naftových verzí zahrnuje prozatím jediný motor - 2,0 HDi FAP (120 kW, 340 Nm), který umí stovku za 8,2 s a jede nejvíce 220 km/h.

Podvozek disponuje rozvorem 2612 mm, vpředu najdeme vzpěry McPherson a příčná ramena, vzadu jsou vlečená ramena s příčný nosník. Kupé o rozměrech 4280 x 1845 x 1359 mm je o 160 mm kratší, 28 mm širší a 65 mm nižší než možná konkurence z vlastních řad: 308 CC. Srovnání s největším rivalem odjinud, německým Audi TT, naleznete v tabulce.

Peugeot RCZ- srovnání rozměrů s Audi TT
RozměrPeugeot RCZAudi TTRozdíl
Délka [mm]42874178+109
Šířka [mm]18451842+3
Výška [mm]13591352+7
Rozvor [mm]26122468+144
Zavazadlový prostor [l]321/639250/-+71/-

První cena je nastavena velmi racionálně. Základní model za 650.000,-Kč je levnější než stejně motorizovaný Peugeot 308 CC. RCZ přitom jezdí na osmnáctipalcových kolech, za příplatek 13.000,-Kč Peugeot dodává 19palcový rozměr. Standardní výbava obsahuje například ESP, čtveřici airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, parkovací asistent vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, handsfree s Bluetooth a USB vstup nebo kůží potažený věnec volantu.

Všechny motory jsou dodávány v jediném výbavovém stupni, který lze rozšířit o řadu praktických nebo designových prvků za příplatek. Natáčecí bi-xenonové světlomety Peugeot prodává za 25.000,-Kč, hifi soustavu JBL za 12.500,-Kč a metalický lak za 12.000,-Kč.

Barevně odlišené střešní oblouky můžete mít za 5.000,-Kč v provedení světlý chrom, resp. za 10.000,-Kč v provedení černý chrom, karbonová střecha přijde na 30.000,-Kč a je nabízena v lesklé nebo matné variantě.

Pack Premium Nappa za 60.000,-Kč obsahuje interiér čalouněný kůží, vyhřívání elektricky nastavitelných sedadel, přední parkovací asistent, dešťový a světelný senzor nebo elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko.

Peugeot RCZ - Základní technická data
Motor1,6 THP 1561,6 THP 1561,6 THP 2002,0 HDi FAP
Převodovka6M6A6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159815981997
Válce/uspořádání4/R4/R4/R4/R
Nejvyšší výkon [kW/min-1]115/6000115/6000147/5500-6800120/3750
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]240/1400-4500240/1400-4500275/1700-4500340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]215212235220
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,08,47,58,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,77,36,95,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1275129712971370
Cena [Kč]650.000,-700.000,-710.000,-715.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (78)
2. 7. 2010 14:27
zoufalci s toyotou
je hezké si týdně přečíst v průměru 2x články o stahování aut toyotou. Když to nesvolá automobilka sama, tak úřad pro bezpečnost v americe - tento týden kvůli netěsnosti palivového systému. Ještě zábavnější je sledovat zoufalé odkazy na nekvalitu ostatních výrobců... >:D Tak už si to hoši přiznejte, že toyota není to co si chcete namluvit - tedy skvělá a super spolehlivá... >:-[] I když chápu, že sledovat poklesy cen ojetin od toyoty není nic přijemného...
Avatar - Choochoo
2. 7. 2010 13:10
Re: Divný zadek
Mne prijde divne, mit jedno auto jako druhe. No spise mi to prijde odporne.
Avatar - Choochoo
2. 7. 2010 13:06
reklamni aktualizace
Avatar - pocitac
24. 6. 2010 11:30
Re: Divný zadek
No, ještě pát takových připomínek, zapracujeme, a máme TT, to už by bylo OK? >:D
Avatar - pocitac
24. 6. 2010 11:29
Re: RCZ
tak v tom máš asi pravdu... jen si nejsem jistý, jestli ty testy ohledně "zábavnosti" vyhrálo RCZtko nad TT právě kvůli "ostřejšímu" naladění, asi ne. Pak tedy logicky ostřejší verze TT na konečném verdiktu nic moc měnit nemusí. Je to fakt těžké posuzovat, každopádně je RCZtko pro Peugeot velký úspěch a po dlouhé době se jim povedlo auto zaměřené více na řidič. A už jen to, že se dokáže třeba jen přiblížit Audi TT je velký úspěch.