Peugeot RCZ: Ceny na českém trhu
2+2místné kompaktní sportovní kupé sice vychází z řady 308, ale její číselné označení nesdílí. Mezi osobními Peugeoty je tak naprostou výjimkou. I to, že nemá v názvu číslo s nulou či dvěma uprostřed, symbolizuje jeho odlišnost.
Původní koncept 308 RCZ se objevil ve Frankfurtu 2007. Již za půl roku, v Ženevě na jaře 2008, francouzská automobilka oficiálně oznámila, že se bude vyrábět.
Produkční verze vznikala za nemalého přispění rakouské továrny Magna Steyr v Grazu, která postavila nejen ověřovací sérii, ale podílí se také na výrobě. Základní tvary se oproti studii příliš nezměnily, zůstala poměrně mohutná záď, i dvojitá bublinovitá střecha částečně z hliníku.
Kupé je ale vzhledem k tomu, do jaké kategorie patří, i praktické. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde 321 l nákladu, po sklopení zadních opravdu nouzových sedadel pak 639 l.
Zážehové portfolio se skládá ze dvou výkonových verzí motoru 1,6 THP. Základní 1,6 THP (115 kW, 240 Nm) umí rozjet sportovní Peugeot z 0 na 100 km/h za 8 sekund a nejvíce jede 215 km/h, silnější verze 1,6 THP (147 kW, 275 Nm) zvládá stejný úkol za 7,5 s, resp. umí až 235 km/h. Slabší provedení je dodáváno se šestistupňovou automatickou převodovkou. Standardem je šestistupňová ručně řazená skříň.
Nabídka naftových verzí zahrnuje prozatím jediný motor - 2,0 HDi FAP (120 kW, 340 Nm), který umí stovku za 8,2 s a jede nejvíce 220 km/h.
Podvozek disponuje rozvorem 2612 mm, vpředu najdeme vzpěry McPherson a příčná ramena, vzadu jsou vlečená ramena s příčný nosník. Kupé o rozměrech 4280 x 1845 x 1359 mm je o 160 mm kratší, 28 mm širší a 65 mm nižší než možná konkurence z vlastních řad: 308 CC. Srovnání s největším rivalem odjinud, německým Audi TT, naleznete v tabulce.
Peugeot RCZ- srovnání rozměrů s Audi TT | |||
Rozměr | Peugeot RCZ | Audi TT | Rozdíl |
Délka [mm] | 4287 | 4178 | +109 |
Šířka [mm] | 1845 | 1842 | +3 |
Výška [mm] | 1359 | 1352 | +7 |
Rozvor [mm] | 2612 | 2468 | +144 |
Zavazadlový prostor [l] | 321/639 | 250/- | +71/- |
První cena je nastavena velmi racionálně. Základní model za 650.000,-Kč je levnější než stejně motorizovaný Peugeot 308 CC. RCZ přitom jezdí na osmnáctipalcových kolech, za příplatek 13.000,-Kč Peugeot dodává 19palcový rozměr. Standardní výbava obsahuje například ESP, čtveřici airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, parkovací asistent vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, handsfree s Bluetooth a USB vstup nebo kůží potažený věnec volantu.
Všechny motory jsou dodávány v jediném výbavovém stupni, který lze rozšířit o řadu praktických nebo designových prvků za příplatek. Natáčecí bi-xenonové světlomety Peugeot prodává za 25.000,-Kč, hifi soustavu JBL za 12.500,-Kč a metalický lak za 12.000,-Kč.
Barevně odlišené střešní oblouky můžete mít za 5.000,-Kč v provedení světlý chrom, resp. za 10.000,-Kč v provedení černý chrom, karbonová střecha přijde na 30.000,-Kč a je nabízena v lesklé nebo matné variantě.
Pack Premium Nappa za 60.000,-Kč obsahuje interiér čalouněný kůží, vyhřívání elektricky nastavitelných sedadel, přední parkovací asistent, dešťový a světelný senzor nebo elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko.
Peugeot RCZ - Základní technická data | ||||
Motor | 1,6 THP 156 | 1,6 THP 156 | 1,6 THP 200 | 2,0 HDi FAP |
Převodovka | 6M | 6A | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1997 |
Válce/uspořádání | 4/R | 4/R | 4/R | 4/R |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 115/6000 | 115/6000 | 147/5500-6800 | 120/3750 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1] | 240/1400-4500 | 240/1400-4500 | 275/1700-4500 | 340/2000-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 215 | 212 | 235 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,0 | 8,4 | 7,5 | 8,2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 7,3 | 6,9 | 5,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1275 | 1297 | 1297 | 1370 |
Cena [Kč] | 650.000,- | 700.000,- | 710.000,- | 715.000,- |