Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Sésame - 107 přichází

Jiří Štacha
Diskuze (0)
O tom, že Peugeot již dokončuje nástupce svého nejmenšího modelu 106 se již nějakou dobu šušká. Peugeot navíc tento předpoklad na podzimním pařížském autosalonu podpořil představením studie malého automobilu s názvem Sésame.

Jak jsme vás již informovali zde, nyní se tento předpoklad potvrdil. Pouze s malými změnami oproti studii Sésame se tak bude od jara roku 2004 prodávat nejmenší sériový automobil se lvem ve znaku - Peugeot 107.

Z konkrétních informací o nové stosedmičce je zatím známo to, že bude postavena na o 100 mm zkrácené podlahové plošině Citroenu C3 a bude proti studii Sésame poskytovat více vnitřního prostoru v karoserii o délce 3,8 (Sésame 3,7) šířce 1,67 a výšce 1,63 m. Známy jsou již i budoucí pohonné jednotky z nichž tři jsou benzínové o výkonech 60, 75 a 110 koní a v nabídce budou i dva diesely common-rail o výkonu 70 nebo 90 koní. Cena nového Peugeotu 107 má začínat na hranici 10.000 Euro.

Nejzajímavější ovšem je, že nová stosedmička bude proti studii Sésame vyráběna jen s malými změnami. Studie Sésame byla totiž jakýmsi otestováním reakce veřejnosti na použitou koncepci a design a jak se zdá byla tato reakce velmi příznivá. Podívejme se tedy na studii Sésame blíže.

Název Sésame obzvláště v kombinaci s dvojicí u malého automobilu velmi nezvyklých posuvných bočních dveří vybízejí ke známému - "sezame otevři se". Využití posuvných bočních dveří u malého automobilu je neobvyklé, avšak jak se zdá velmi praktické. Obzvláště když dveře dosahují téměř třetiny délky vozu. Přístup na přední i zadní sedadla je tak mnohem lepší, než by tomu bylo u klasické třídveřové karosérie. Velkou výhodou je také to, že při nasedání a vysedání nebrání dveřím v dostatečném otevření vedle stojící vozidlo, což jistě znáte z vlastní zkušenosti.

Kromě originálních posuvných bočních dveří se však Sésame může pochlubit i celkově zajímavým a dynamickým designem. Lehkost použitého designu byla navíc u Sésame podtržena jeho zbarvením. Exteriér vozu byl vyveden ve světle žluté barvě v kombinaci s černým zbarvením některých částí vozu. Celé zbarvení navíc doplňovaly kovové kliky dveří, střešní nosiče a pojezdy posuvných dveří.

Velmi krátká příď vozu je vytvořena v novodobém stylu Peugeotu. Při pohledu z boku zaujmou zejména čelní sloupky, které se táhnou až od přední nápravy, ve střeše postupně klesají a v zádi jsou opět zkoseny směrem dopředu. Vznikl tak neobyčejný profil vozu, bočních skel i skla zadního navíc podpořeného tvarem zadních světlometů. Vzhled Sésame při pohledu z boku vylepšují i sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Záď vozu ozvlášťňuje umístění rezervního kola do výklopných dveří, což je nejen zajímavé, ale šetří i místo uvnitř vozu. Praktické je i bohaté prosklení vozu, včetně skleněné střechy, které zajišťuje větší pocit světlosti a prostornosti v interiéru.

Interiér Sésame byl vytvořen kombinací žluté a tmavě modré barvy. Jak již bylo řečeno zřejmě největší předností interiéru Sésame jsou díky posuvným bočním dveřím na malý automobil neobyčejně dobře přístupné čtyři místa. V případě potřeby je však možné ještě sklopit či úplně vyjmout zadní dvě sedadla a zvětšit tak úložný prostor.

Studie Sésame byla osazena motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) s manuální převodovkou.



Jiří Štacha
Diskuze (0)