Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot SR1: Hybridní roadster ukazuje nový designový směr

Diskuze (25)
Studie Peugeot SR1 ukáže návštěvníkům ženevského autosalonu nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot. Kromě toho se pyšní tento koncept hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů.

Koncept SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se nízkou stavbou karoserie a dlouhou kapotou motoru. Přesto demonstruje designový směr Motion & Emotion, kterým se v nejbližších letech vydá celá modelové řada automobilky. I Peugeot tedy vsadí na komplexní trojrozměrné tvary, kdy křivky a obliny obepínají celé auto. Linie z ženevské studie bychom podle neoficiálních informací měli již na podzim obdivovat na novém sedanu 508, který nahradí aktuální 407.

Pro současné modely značky jsou typické rozměrné masky chladiče, které tvoří značnou část předního nárazníku. SR1 tento trend obrací, lichoběžníkový nasávací otvor uprostřed nárazníku je naopak co nejmenší. Nad ním se nachází nové logo automobilky a přední světla, která také značí radikální posun – místo velkých světlometů protažených hluboko k A sloupkům přichází studie s minimalistickými diodovými jednotkami. Tento prvek je do jisté míry parafrází obdivovaného 406 Coupé od Pininfariny.

Oblé, svalnaté boky narušuje hluboký prolis ve dveřích. Zajímavý je také tvar odnímatelné střechy tohoto roadsteru. Zadní sloupky hardtopu jsou inspirovány lodní plachtou a ani zde se nelze ubránit pocitu, že zdrojem inspirace bylo i Pininfarinovou dílo – tentokrát Ferrari 599 GTB. Vysoká záď díky plastickým tvarům zdatně maskuje svoje rozměry a nese další ze zajímavých designových prvků: výřez v bocích koncových světlometů se opakuje také ve tvaru zadního nárazníku.

Rozměry karoserie jsou 4423 x 1917 x 1246 mm. Rozvor náprav je 2595 mm, rozchod kol vpředu i vzadu shodně 1648 mm. Hmotnost konceptu činí 1525 kg včetně náplní.

Také interiér pracuje se stejnými motivy, tedy především trojrozměrným propojením jednotlivých ploch a hran. Přístrojový štít se nachází daleko před řidičem, co nejblíže jeho zorného pole. Obrazovka multimediálního systému se naopak nachází hned vedle volantu, na panelu, který je výrazně vytočený směrem k řidič. Odpovědí na praktické požadavky je u Peugeotu uspořádání interiéru 2+1, které proti konvenčním roadsterům přidává jedno nouzové sedadlo vzadu uprostřed.

Protože Peugeot s konceptem SR1 odhaluje svoji budoucnost, nemůže pod jeho karoserií chybět hybridní pohon HYbrid4, který se do sériové výroby dostane v roce 2011 v modelu 3008. V případě SR1 tvoří pohon kombinace motoru 1,6 THP (160 kW) spojeného s předními koly a synchronního elektromotoru (70 kW, trvale 40 kW) u zadní nápravy. Na rozdíl od dnes vyráběných hybridů získáme celkový výkon prostým sečtením – SR1 tak může na všechna čtyři kola přenášet dohromady 230 kW. Kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km, HYbrid4 navíc nabídne i možnost plně elektrického pohonu na vzdálenost až 12,5 km.

Podvozek používá vyspělou konstrukci s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu. Ovladatelnost dále zlepšuje aktivní řízení zadních kol. Převodovka je robotizovaná manuální šestistupňová, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Doporučujeme
Peugeot Motion & Emotion: Nová identita k 200. narozeninám

Diskuze (25)
Avatar - radolaco
1. 2. 2010 09:28
Re: Aston Martin ze Sochaux?
PRESNE...Aston Martin jak vysity...ale kedze je to moja najoblubenejsia znacka, tak nech ju kludne kopiruju...mozno si preto raz toho pezota kupim :-)
Avatar - delphino
31. 1. 2010 15:51
Re: 508?
dík za odpovědi...
to že je v číně nějaká 408 jsem četl, ale říkial jsme si že to je čína to se nás netýká...

inu podle mě škoda že P opouští 60X řadu, podle mě měli velkou šanci přijít s něčím opravdu pěkným co by bylo jiné než auta velké německé trojky a přinést trochu svěžesti
Avatar - delphino
31. 1. 2010 15:44
Re: Kopie
možná proto, že Peugeot a Citroen mají spojené designerské centrum, kde pracují obě automobilky bok po boku a možná si i půjčují designéry...
30. 1. 2010 23:28
Tudy ano...
... už bylo načase začít zase dělat auta, na která se dá dívat...
Avatar - Auto CZ
30. 1. 2010 22:41
Re: 508?
najradsej by som 407 nechal este zo tri roky na trhu,je to dost vydarene autko ;-)