Peugeot uvolnil nové informace o modelu 308 GT
Sportovněji založený hatchback a kombi Peugeot 308 GT si nyní můžete prohlédnout na nových fotografiích. Menší varianta bude k dispozici s benzinovou šestnáctistovkou a turbodieselem.
Francouzská automobilka Peugeot pomalu uvádí na trh sportovnější variantu 308 GT, ke které se má v budoucnu přidat ještě ostřejší verze GTi. Vůz má mimo jiné „sebevědomý vzhled, vynikající výkonné motory a tomu přizpůsobené zavěšení.“ Poprvé se verze GT představila na loňském autosalonu v Paříži, přičemž na první pohled ji poznáte podle dvou koncovek výfuku na zádi či nových diodových světlometů.
Světlá výška modelu byla oproti běžné variantě snížena o 7 mm vepředu a 10 mm vzadu, to vše pro „dynamičtější jízdu“. Motory pod kapotou jsou pak dva, přičemž prim hraje přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 150 kW a točivém momentu 285 N.m. Dalším agregátem je dvoulitrový turbodiesel BlueHDI se 133 kW a 400 N.m. Benzinová varianta se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco diesel je vždy napojen na rovněž šestistupňový automat Efficient Automatic Trasmission.
Jízdní výkony jsou poměrně zajímavé, byť nemůžete čekat dynamiku těch nejlepších ostrých hatchbacků. Šestnáctistovka se dostane z klidu na sto kilometrů v hodině za 7,5 sekund, zatímco diesel k tomu potřebuje 8,4 sekund. Kombi varianta SW je s turbodieselem na stovce o 0,2 s pomaleji než hatchback, nakonec bude i benzinová verze. Peugeot se přitom chlubí dobrou spotřebou těchto vozů, která údajně je pouze 5,6 litrů na sto kilometrů u benzinové varianty a 4,0 l u dieselu, respektive 4,1 l u naftového kombi.
První vozy by se k zákazníkům měly dostat v březnu 2015.