Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot chystá rychlé kombi 308 GTi SW

David Bureš
Diskuze (32)

Francouzská značka Peugeot v posledních letech nenabízela příliš sportovní zboží. Nyní pracuje na změně, po 208 GTi chystá další vůz s tímto označením.

Peugeot nabízel už minulou generaci modelu 308 ve sportovním provedení GTi. Tuto verzi, proslavenou hlavně hot hatchem 205 GTi v osmdesátých letech, chystá i pro aktuální 308. Novinkou bude varianta kombi.

O příchodu nové 308 GTi se hovoří již delší dobu, sám Peugeot nalákal veřejnost na tuto variantu pomocí konceptu 308 R. Právě touto studií se sériové 308 GTi inspiruje, například přední nárazník dostane podobně velké chladicí otvory jako koncept.

Pod kapotou sportovně zaměřené 308 bude pracovat přeplňovaný benzinový motor 1.6 THP. Nabídne však zřejmě nižší výkon než u kupé RCZ R, kde dává 199 kW (270 koní), hovoří se spíše o výkonu okolo hodnoty 250 koní (184 kW).

Peugeot nabídne 308 GTi také ve verzi kombi. Mezi rychlými kombi není konkurence tak široká jako u rychlých hatchbacků, na 308 GTi SW nicméně čeká boj s takovými modely jako Škoda Octavia Combi RS a Ford Focus ST Kombi. Oba protivníci používají přeplňovaný benzinový dvoulitr, TSI Octavie RS dává 162 kW, 2.0 EcoBoost Focusu ST pak 184 kW.

Vedle designových úprav a silného motoru se 308 GTi dočká tužšího pérování, silnějších stabilizátorů, ostřejšího řízení nebo účinnějších brzd.

Nový Peugeot 308 GTi se má začít prodávat ještě během letošního roku. Není jasné, zda se na trhu souběžně objeví obě karosářské varianty. Vždyť zatímco standardní hatchback se už prodává, 308 SW na svoji výstavní premiéru teprve čeká, poprvé se světu představí na březnovém autosalonu v Ženevě.

David Bureš
Diskuze (32)
21. 1. 2014 21:00
hodnocení
Já bych si počkal nejdříve na nějakou studii a hodnocení od ADAC, aby jste se tady nemuseli dohadovat a bylo to zaručeně správně >:D
21. 1. 2014 14:02
Re: Souper
Já s ním jezdím třeba denně po Brně, přes léto na semislickách s vyztuženýma bočnicema, žádný sadomaso to není, cup podvozek je tuhý, ale překvapivě dobře tlumí nerovnosti, dokonce lépe než bežný plavný podvozek třeba na Scénicu.. Docela mě baví, že tu ve většině případů debatuje o autech, se kterýma máte buď nulové či v lepším případě minimální osobní zkušenosti, někde si přečtete nějakej blábol od pisálků, co jezdí mhd, a hned jsou tu tendence považovat to za pravdu pravdoucí. Všichni se lišíme v tom, jaké máme preference, každému vyhovuje něco jiného a koupí si takové auto, jaké mu sedí nejvíc (pokud má to štěstí a má na něj). Proč furt porovnávat jablka s hruškama nebo dělat z jablek hrušky fakt nechápu, třeba kategorii HH krom cca obdobnému poměru výkonu a hmotnosti mnoho nespojuje (krom snad GTI a ST) a běžně se tu staví vedle sebe stejně jako hodnoty zrychlení a podobnejch bezpředmětnejch hodnot.. Co na to, že je to či ono o pár desetin rychlejší, stačí blbě přeřadit a z desetin jsou sekundy. Nebo přijedete na okruh či kopec s něčím, o čem si myslíte, jak je to hustý auto, ale po druhým kole zjistíte, že to už nebrzdí a že vás pojede stará upravená honda nebo že na kopci s předokolkou bez špéry můžete akorát tak koukat na, do tý doby vydechlý, zadokolky, jak si to tam vodí s rohlíkem od ucha k uchu. Chce to otevřít oči a zahodit komplexy, bavit se tím, že potkáte podobnýho blázna do aut, ale neřešit to, čím jezdí, páč to ví jen on sám, stejně jako vy víte, proč sedíte v tom vašem.
Enjoy :) [odkaz]
21. 1. 2014 13:50
Re: Souper
No jo, no. >:D Někde se neudržím, ale čím dál tím méně.
Avatar - Dinar
21. 1. 2014 12:54
Re: Souper
Ráno jsem pročítal některé včerejší diskuse a zrovna u Tebe jsem si říkal, že se ti chce, znova a znova, a výsledkem jen hrstě hrachu pod zdí. :-) A Iudex je podobný nezmar. ;-)
21. 1. 2014 12:54
Re: Souper
Ano presne. Na rovnom asfalte okruhu to tvrde naladenie nevadi. Kazdy okruh, ale niekde konci