Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě: Modernizovaný 308 a sériový 3008 Hybrid4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Francouzská automobilka si pro letošní ženevský autosalon připravila dvě světové premiéry. První je modernizovaný Peugeot 308 a druhou sériový 3008 Hybrid4.

Aktuální zástupce Peugeotu v nižší střední třídě, model 308, se prodává od září 2007 a za tu dobu si našel 900 tisíc majitelů. V souladu s obvyklou strategií koncernu PSA přichází facelift tohoto modelu krátce po uvedení nové generace sesterského Citroënu C4.

Modernizace Peugeotu 308 se dotkla designu karoserie a zároveň se projevuje na snížení hmotnosti v průměru o 25 kg. Ke snížení spotřeby paliva přispívá zlepšení aerodynamiky (součinitel odporu 0,28), optimalizace motorů a použití nových 16palcových pneumatik s nízkým valivým odporem.

Po mnohaletém vývoji a nespočtu studií i konceptů se dostává do finále vývoj dieselového hybridu, jehož konstrukce přináší nepoměrně větší úskalí, než při použití benzinového motoru. Peugeot 3008 HYbrid4 je plným hybridem s pohonem všech kol a zhruba v polovině letošního roku bude spuštěn prodej limitované série.

Peugeot 3008 Hybrid4 má vzniknout nejprve v sérii čítající 300 vozů. Tyto automobily budou mít všechny karoserii v bílém perleťovém laku a standardem bude kožené čalounění. Výkony pohonného systému se neliší od předsériového provedení, představeného v roce 2010 v Paříži.

Zájemci o tento francouzský full-hybrid si mohou vozy z limitované série rezervovat prostřednictvím internetu od zahájení autosalonu v Ženevě.

V roce 2012 automobilka Peugeot uvede na trh druhý full-hybrid s technikou Hybrid4, jehož základem bude modelová řada 508.

K nejžhavějším novinkám značky Peugeot stále patří sedan a kombi řady 508, jejichž premiéra se sice odehrála na loňském podzimním autosalonu v Paříži, ale na trhu vstupují až v letošním roce.

Za základ Peugeotu 508 posloužila existující platforma 3 skupiny PSA. Ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.

Peugeot 508 měří na délku 4.792 mm, zařadí se tedy přesně mezi oba modely, které nahrazuje – přímého předchůdce 407 a sedan vyšší střední třídy 607, pro který Peugeot momentálně nemá (a v nejbližší době ani mít nebude) náhradu.

Peugeot RCZ se v sériové podobě představil na podzim roku 2009, ale jeho prodej se rozběhl až v polovině loňského roku. Atraktivitu tohoto kupé mají i v letošním roce zvyšovat speciální série, které nesou označení Asphalt a Limited Edition. První jmenovaná se pyšní matným černým lakem karoserie, 19-palcovými koly a k jejímu pohonu slouží výhradně přeplňovaný zážehový motor 1,6 THP. Druhé provedení má pod kapotou stejný motor, ale karoserie nese perleťový bílý lak.

Od spuštění prodeje v roce 2010 se do dnešních pro Peugeot RCZ v celé Evropě rozhodlo přes 17.000 zákazníků.

Projekt Mu by Peugeot nabízí každému zájemci možnost pronajmout si u automobilového koncesionáře nebo u prodejců skútrů Peugeot auta, ale také skútry, klasická nebo elektrická jízdní kola nebo i příslušenství (dětské autosedačky, střešní boxy).

Tato nabídka mobility vstoupila v roce 2010 do fáze zavádění. Nejprve byla realizována v Paříži a pak se tempo zavádění projektu Mu by Peugeot zrychlilo a dnes nabídka funguje ve 13 evropských městech. Na loňském pařížském autosalonu byl spuštěn rezervační systém přes internet nebo přes iPhone a v současnosti má tento projekt přes 6000 zákazníků.

Francouzská automobilka projekt Mu by Peugeot propaguje prostřednictvím elektromobilu iOn.

Kromě sériových modelů si Peugeot pro návštěvníky autosalonu v Ženevě připravil také jednu studii a závodní speciál. Koncept Peugeot HR1 měl sice premiéru již v Paříži, ale stále představuje současnost i blízkou budoucnost designu a techniky francouzské značky.

Design konceptu v sobě spojuje prvky městského vozu se sportovním kupé a SUV schopným jízdy mimo zpevněné vozovky. K pohonu slouží systém HYbrid4 v kombinaci s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, kterou lze ovládat pádly pod volantem.

Divize Peugoet Sport si pro příznivce vytrvalostních závodů připravila představení evoluce závodního speciálů 908 pro letošní sezónu. Tento vůz je připraven podle nových pravidel a namísto přeplňovaného vznětového vidlicového dvanáctiválce o objemu 5,5 litru je v jeho zádi uložen nový V8 HDi FAP, který z objemu 3,7 litru poskytuje výkon 404 kW (550 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)