Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot vyrobil již milion „třistasedmiček“

Miloslav Fišer
Diskuze (0)
Krátce poté, co uplynuly dva roky od představení modelu 307 (byl představen v Ženevě na jaře roku 2001), ohlásila automobilka Peugeot „třistasedmičku“ s pořadovým číslem jeden milion.

Krátce poté, co uplynuly dva roky od představení modelu 307 (byl představen v Ženevě na jaře roku 2001), ohlásila automobilka Peugeot „třistasedmičku“ s pořadovým číslem jeden milion. Vítěz ankety Car of The Year 2002 a Auto roku 2002 v České republice se tak stal úspěšným modelem i na trhu.

Miliontý Peugeot 307 sjel z výrobní linky ve druhé polovině března. Denní produkce tohoto modelu čítá 2600 vozů ve francouzských továrnách v Mulhouse a Sochaux, z nichž jde přes sedmdesát procent na export. Rok po představení hatchbacku následovaly verze SW (kombi s možností instalace třetí řady sedadel a prosklenou střechou) a Break (klasické kombi). Ke konci tohoto roku doplní rodinu „třistasedmiček“ verze označená jako 307 CC (cabrio coupé), jejíž definitivní podoba byla představena před necelým měsícem v Ženevě.

Model 307 se řadí mezi pět nejprodávanějších osobních automobilů v Evropě a ve své třídě zaujímá ve většině zemí čelní pozice. V současnosti nejprodávanější karosářskou verzí „třistasedmičky“ je pětidvéřový hatchback, jehož tržní podíl činí 53 procent. Na druhém místě je verze SW s tržním podílem 28 procent, verze Break je na trhu zastoupena 12 procenty a třídveřový hatchback tvoří 7 procent prodaných vozů. Nejrozšířenějšími motory pod kapotou Peugeotu 307 jsou turbodiesely HDI, jejichž podíl představuje 57 procent. Nejrozšířenějším benzinovým motorem je agregát o zdvihovém objemu 1.6 litru, který je zastoupen v každé třetí „třistasedmičce“.

Miloslav Fišer
Diskuze (0)