Peugeoty a Citroëny musí ve velkém do servisů. Hrozí selhání posilovače brzd
Více než 530.000 vozů značek Peugeot a Citroën musí v rámci svolávací akce navštívit autorizovaný servis.
Problémy hlásí majitelé vozů značky Peugeot a Citroën již od léta loňského roku. Starosti jim dělá velké opotřebení ozubeného řemenu a následné poškození vakuového čerpadla a posilovače brzd na vozech s benzinovým přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru.
O svolávací akci dvou francouzských automobilek informuje server Svolávačky.cz s odkazem na oficiální potvrzení výrobcem. PSA přitom z počátku odmítalo svolávací akci potvrdit a opravy zdarma se prováděly jen na základě takzvané kulance, o níž si musel zákazník sám požádat.
A ani po oficiálním potvrzení svolávačky není o jejím rozsahu úplně jasno. Skupina PSA totiž německým médiím uvedla, že akce ovlivní jen necelých 19.500 automobilů. Jenže Federální úřad pro motorovou dopravu (KBA) na základě svých varovných oznámení hovoří o 47.000 vozech jen na německých silnicích! Na českém trhu by se mělo řádově jednat o několik desítek kusů.
Podle KBA se celosvětově v rámci kampaní HFC (Citroën/DS) a JZR (Peugeot) bude svolávat zhruba 370.000 vozů Peugeot (Partner, 208, 2008, 308, 3008, 5008) a 160.000 automobilů Citroën (Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3 a DS4). Podle webu Svolávačky.cz jde vesměs o vozy vyrobené mezi březnem 2013 a dubnem 2017, přičemž problém se týká jen vozů s výše zmíněnými tříválci.
Federální úřad pro motorovou dopravu klasifikuje akci jako monitorovanou. Nedojde-li k opravě, existuje ve střednědobém horizontu riziko, že vozidlo bude odstaveno. Úřad zároveň eviduje v souvislosti s danou závadou 15 případů poškození a dvě nehody bez zranění.
Co přesně za technickými problémy stojí se stále zjišťuje. Podle některých uživatelů je možným důvodem nesprávná volba materiálu pro ozubený řemen pracující v olejové mlze. To naznačuje i oficiální zpráva Rapexu, podle které „vakuové čerpadlo může být poškozeno v důsledku oděru materiálu ozubeného řemene“. Spekuluje se však také o nekompatibilitě s palivem E10.