Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeoty a Citroëny musí ve velkém do servisů. Hrozí selhání posilovače brzd

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 11. 2020 • 17:49
27
21
Zobrazit náhledy (27)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4

Více než 530.000 vozů značek Peugeot a Citroën musí v rámci svolávací akce navštívit autorizovaný servis.

Problémy hlásí majitelé vozů značky Peugeot a Citroën již od léta loňského roku. Starosti jim dělá velké opotřebení ozubeného řemenu a následné poškození vakuového čerpadla a posilovače brzd na vozech s benzinovým přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru.

O svolávací akci dvou francouzských automobilek informuje server Svolávačky.cz s odkazem na oficiální potvrzení výrobcem. PSA přitom z počátku odmítalo svolávací akci potvrdit a opravy zdarma se prováděly jen na základě takzvané kulance, o níž si musel zákazník sám požádat.

A ani po oficiálním potvrzení svolávačky není o jejím rozsahu úplně jasno. Skupina PSA totiž německým médiím uvedla, že akce ovlivní jen necelých 19.500 automobilů. Jenže Federální úřad pro motorovou dopravu (KBA) na základě svých varovných oznámení hovoří o 47.000 vozech jen na německých silnicích! Na českém trhu by se mělo řádově jednat o několik desítek kusů.

Podle KBA se celosvětově v rámci kampaní HFC (Citroën/DS) a JZR (Peugeot) bude svolávat zhruba 370.000 vozů Peugeot (Partner, 208, 2008, 308, 3008, 5008) a 160.000 automobilů Citroën (Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3 a DS4). Podle webu Svolávačky.cz jde vesměs o vozy vyrobené mezi březnem 2013 a dubnem 2017, přičemž problém se týká jen vozů s výše zmíněnými tříválci.

Federální úřad pro motorovou dopravu klasifikuje akci jako monitorovanou. Nedojde-li k opravě, existuje ve střednědobém horizontu riziko, že vozidlo bude odstaveno. Úřad zároveň eviduje v souvislosti s danou závadou 15 případů poškození a dvě nehody bez zranění.

Co přesně za technickými problémy stojí se stále zjišťuje. Podle některých uživatelů je možným důvodem nesprávná volba materiálu pro ozubený řemen pracující v olejové mlze. To naznačuje i oficiální zpráva Rapexu, podle které „vakuové čerpadlo může být poškozeno v důsledku oděru materiálu ozubeného řemene“. Spekuluje se však také o nekompatibilitě s palivem E10.

Související články

Témata
25. 11. 2020 22:05
Re: Hmm.....
Opravuji překlep: Používá toto řešení nějaký ČTYŘválec? Jetliže ano, tak který? ;-\
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 18:57
Re: Hmm.....
Ne, to opravdu nemá. Ale chápu, tvá zaslepená nenávist prostě nepustí...
25. 11. 2020 16:46
Re: Hmm.....
Má to společného to, že toto technické řešení rozvodů bylo aplikováno u tříválce. Používá ho snad nějaký tříválec? Jestliže ano, tak který? :-)
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 15:01
Re: Hmm.....
Ne, opravdu to nemá nic společného s tím, že 1,2 PT je tříválec, hlupáku. No, jsi zkrátka znalec, to se hned vidí... No, aspoň zbytek tvých keců opravdu můžu brát jen jako dětské plácání, protože víc z tebe prostě opravdu dostat nepůjde.
25. 11. 2020 14:33
Re: Hmm.....
Tak zase iny uhol pohladu. Kamaratovi pri 80k km menili rozvody kvoli tomu remenu na zaruku. Mal ist uz aj na garancnu prehliadku. A teraz si vezmi ze mas pri 80k vymenene rozvody zadarmo a este aj olejovy servis ta vysiel menej. Proste usetril asi 50% za garancku a gratis rozvody. Podla mna vobec nie zla situacia. Inak o detonacnom spalovani by ma zaujimalo z ktoreho roku ten motor je a co presne sa deje. Ako majitel pezota som s pristupom PSA inak spokojny, lebo nerobia zbytocne maniere ked treba nieco riesit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku