Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeoty a Citroëny musí ve velkém do servisů. Hrozí selhání posilovače brzd

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Více než 530.000 vozů značek Peugeot a Citroën musí v rámci svolávací akce navštívit autorizovaný servis.

Problémy hlásí majitelé vozů značky Peugeot a Citroën již od léta loňského roku. Starosti jim dělá velké opotřebení ozubeného řemenu a následné poškození vakuového čerpadla a posilovače brzd na vozech s benzinovým přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru.

O svolávací akci dvou francouzských automobilek informuje server Svolávačky.cz s odkazem na oficiální potvrzení výrobcem. PSA přitom z počátku odmítalo svolávací akci potvrdit a opravy zdarma se prováděly jen na základě takzvané kulance, o níž si musel zákazník sám požádat.

A ani po oficiálním potvrzení svolávačky není o jejím rozsahu úplně jasno. Skupina PSA totiž německým médiím uvedla, že akce ovlivní jen necelých 19.500 automobilů. Jenže Federální úřad pro motorovou dopravu (KBA) na základě svých varovných oznámení hovoří o 47.000 vozech jen na německých silnicích! Na českém trhu by se mělo řádově jednat o několik desítek kusů.

Podle KBA se celosvětově v rámci kampaní HFC (Citroën/DS) a JZR (Peugeot) bude svolávat zhruba 370.000 vozů Peugeot (Partner, 208, 2008, 308, 3008, 5008) a 160.000 automobilů Citroën (Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3 a DS4). Podle webu Svolávačky.cz jde vesměs o vozy vyrobené mezi březnem 2013 a dubnem 2017, přičemž problém se týká jen vozů s výše zmíněnými tříválci.

Federální úřad pro motorovou dopravu klasifikuje akci jako monitorovanou. Nedojde-li k opravě, existuje ve střednědobém horizontu riziko, že vozidlo bude odstaveno. Úřad zároveň eviduje v souvislosti s danou závadou 15 případů poškození a dvě nehody bez zranění.

Co přesně za technickými problémy stojí se stále zjišťuje. Podle některých uživatelů je možným důvodem nesprávná volba materiálu pro ozubený řemen pracující v olejové mlze. To naznačuje i oficiální zpráva Rapexu, podle které „vakuové čerpadlo může být poškozeno v důsledku oděru materiálu ozubeného řemene“. Spekuluje se však také o nekompatibilitě s palivem E10.

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Doporučujeme

25. 11. 2020 22:05
Re: Hmm.....
Opravuji překlep: Používá toto řešení nějaký ČTYŘválec? Jetliže ano, tak který? ;-\
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 18:57
Re: Hmm.....
Ne, to opravdu nemá. Ale chápu, tvá zaslepená nenávist prostě nepustí...
25. 11. 2020 16:46
Re: Hmm.....
Má to společného to, že toto technické řešení rozvodů bylo aplikováno u tříválce. Používá ho snad nějaký tříválec? Jestliže ano, tak který? :-)
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 15:01
Re: Hmm.....
Ne, opravdu to nemá nic společného s tím, že 1,2 PT je tříválec, hlupáku. No, jsi zkrátka znalec, to se hned vidí... No, aspoň zbytek tvých keců opravdu můžu brát jen jako dětské plácání, protože víc z tebe prostě opravdu dostat nepůjde.
25. 11. 2020 14:33
Re: Hmm.....
Tak zase iny uhol pohladu. Kamaratovi pri 80k km menili rozvody kvoli tomu remenu na zaruku. Mal ist uz aj na garancnu prehliadku. A teraz si vezmi ze mas pri 80k vymenene rozvody zadarmo a este aj olejovy servis ta vysiel menej. Proste usetril asi 50% za garancku a gratis rozvody. Podla mna vobec nie zla situacia. Inak o detonacnom spalovani by ma zaujimalo z ktoreho roku ten motor je a co presne sa deje. Ako majitel pezota som s pristupom PSA inak spokojny, lebo nerobia zbytocne maniere ked treba nieco riesit.