Pininfarina Ferrari Sergio využívá techniku roadsteru 458 Spider
Při vší úctě k designérskému domu Italdesign Giugiaro, konkurenční Pininfarina (a ostatně i Bertone) hraje letos v Ženevě úplně jinou ligu. Koncept Parcour rozhodně nemá tolik šťávy, co Bertone Jet 2+2 a souboj slavných italských designcenter letos s přehledem vyhrál Pininfarina, jenž se pochlubil s projektem Ferrari Sergio.
Asi je vám jasné, že označení auta vzdává hold zakladateli firmy, jenž zemřel vloni v červenci a samotný vůz oprašuje ideu otevřených italských sportovních vozů, označovaných jako barchetta (lodička), čemuž odpovídá i retrospektivní pojetí jeho designu.
Konceptu Sergio úplně chybí čelní sklo, jehož funkci částečně přebírá nízký deflektor, ovšem pochopitelně pouze částečně, proto je nutné, aby řidič i spolujezdec používali integrální helmy. Před nepřízní počasí barchetta tedy neochrání, ovšem při havárii by měla, protože za kabinou karoserie přechází do ochranného oblouku s výrazně negativním sklonem, jenž současně propůjčuje autu zcela svébytný charakter.
Díky těsným vazbám na Ferrari nese studie nejen jeho loga, ale i techniku. Pininfarina Sergio využívá šasi Ferrari 458 Spider, má s ním identický rozvor, rozchod kol i pohonné ústrojí. Měří 4555 mm na délku, 1940 mm na šířku a je vysoký pouze 1140 mm. Motor V8 4,5 l, zkombinovaný se sedmistupňovou sekvenční převodovkou, roztáčí zadní kola a s 1280 kg vážícím autem dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 3,4 s a rozjet se někam ke 320 km/h. Italská karosárna také prohlašuje, že je karoserie tužší, než originál a vůz má také menší součinitel odporu vzduchu.
Pamatovalo se i na zubní kartáčky a kreditky, zavazadlový prostor má objem 110 l, což nevypadá tak nesmyslně, jak se může zdát. Pininfarina totiž naznačuje, že pokud by byl o takovou přestavbu Spideru zájem, byl by mu schopen vyhovět!