Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina Ferrari Sergio využívá techniku roadsteru 458 Spider

Michal Fokt Michal Fokt 6. 3. 2013
42
2
Zobrazit náhledy (42)
Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina
Pininfarina se v Ženevě pochlubil velmi zajímavým retrem Ferrari Sergio, postaveným, jak jinak, na bázi modelu Ferrari 458 Spider.

Při vší úctě k designérskému domu Italdesign Giugiaro, konkurenční Pininfarina (a ostatně i Bertone) hraje letos v Ženevě úplně jinou ligu. Koncept Parcour rozhodně nemá tolik šťávy, co Bertone Jet 2+2 a souboj slavných italských designcenter letos s přehledem vyhrál Pininfarina, jenž se pochlubil s projektem Ferrari Sergio.

Asi je vám jasné, že označení auta vzdává hold zakladateli firmy, jenž zemřel vloni v červenci a samotný vůz oprašuje ideu otevřených italských sportovních vozů, označovaných jako barchetta (lodička), čemuž odpovídá i retrospektivní pojetí jeho designu.

Konceptu Sergio úplně chybí čelní sklo, jehož funkci částečně přebírá nízký deflektor, ovšem pochopitelně pouze částečně, proto je nutné, aby řidič i spolujezdec používali integrální helmy. Před nepřízní počasí barchetta tedy neochrání, ovšem při havárii by měla, protože za kabinou karoserie přechází do ochranného oblouku s výrazně negativním sklonem, jenž současně propůjčuje autu zcela svébytný charakter.

Díky těsným vazbám na Ferrari nese studie nejen jeho loga, ale i techniku. Pininfarina Sergio využívá šasi Ferrari 458 Spider, má s ním identický rozvor, rozchod kol i pohonné ústrojí. Měří 4555 mm na délku, 1940 mm na šířku a je vysoký pouze 1140 mm. Motor V8 4,5 l, zkombinovaný se sedmistupňovou sekvenční převodovkou, roztáčí zadní kola a s 1280 kg vážícím autem dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 3,4 s a rozjet se někam ke 320 km/h. Italská karosárna také prohlašuje, že je karoserie tužší, než originál a vůz má také menší součinitel odporu vzduchu.

Pamatovalo se i na zubní kartáčky a kreditky, zavazadlový prostor má objem 110 l, což nevypadá tak nesmyslně, jak se může zdát. Pininfarina totiž naznačuje, že pokud by byl o takovou přestavbu Spideru zájem, byl by mu schopen vyhovět!

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Pininfarina umí,
megacruiser
| 7. 3. 2013
hodit na tu studii normální střechu a normální dveře, může se hned začít vyrábět. Krásný design. Kombinace barev taky úžasná. Předek připomíná žraloka.
Retro
MattDiamond
| 6. 3. 2013
Retro sice znamená zpět, ale že i předkem vzad to jsem netušil >:D