Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní BMW X2 xDrive25e nabídne 220 koní a dojezd až 57 km

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Mnichovská automobilka dnes představila celou řadu zajímavých novinek, včetně plug-in hybridní motorizace pro kompaktní SUV X2.

Pod kapotou modelu s označením X2 xDrive25e se ukrývá čtvrtá generace technologie BMW eDrive, která byla vyvinuta speciálně pro plug-in hybridní modely. Pod přední kapotou tak objevíme benzínový 1,5 litrový tříválec o výkonu 92 kW (125 k) s maximálním točivým momentem 220 Nm, který posílá výkon přes samočinnou šestistupňovou převodovku Steptronic na přední kola. O pohon zadních kol se pak stará synchronní elektromotor o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 165 N.m v kombinaci s jednostupňovou převodovkou.

Celkový výkon dodávaný společně motorem a elektromotorem dosahuje 162 kW (220 k) a až 385 N.m točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak X2 xDrive25e zvládá za 6,8 sekundy a dosahuje rychlosti až 195 km/h. Spotřeba by se přitom měla pohybovat okolo 1,9 l/100 km a 13,7 kWh/100 km dle zkušebního cyklu EU. Emise CO2 pak dosahovaly hodnoty 43 g/km.

Elektrická energie pro napájení elektromotoru je uložena ve vysokonapěťové lithium-iontové baterii s vysokou energetickou hustotou a kapacitou 10,0 kWh. Ta by přitom podle zkušebního cyklu EU měla vystačit na plně elektrickou jízdu na vzdálenost až 57 kilometrů. Čistě na elektřinu přitom X2 zvládá v režimu MAX eDrive maximální rychlost až 135 km/h.

Zcela vybitou baterii lze z domácí zásuvky plně nabít za cca 5 hodin, na 80 % se lze ovšem dostat již za 3,8 hodiny. Z Wallboxu či nabíjecí stanice se pak prázdná baterie plně nabije za 3,2 hodiny, respektive 2,4 hodiny na 80 procent.

Díky umístění pod zadní sedadla by měla baterie jen minimálně omezovat celkový objem zavazadlového prostoru, hlavní prostor kufru nad podlahou ovšem zůstává stejný. Plug-in hybridní model si navíc uchovává variabilně využitelný interiér, díky čemuž lze po sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 40:20:40) zvýšit objem zavazadelníku z 410 až na 1290 litrů.

Vzhledem ke specifickým požadavkům hybridního modelu a specifickému rozložení hmotnosti také automobilka speciálně upravila karoserii i podvozek. Na levém předním blatníku se tak nově objevila krytka nabíjecího konektoru a z předního blatníku zmizely přední mlhovky, které suplují světla do špatného počasí ve standardně dodávaných LED světlometech. Podvozek pak BMW za účelem optimalizace aerodynamicky snížilo ve srovnání s konvenčním modelem o 10 milimetrů.

Specifická výbava

Plug-in hybridní X2 xDrive25e se ovšem od konvenčních modelů neodlišuje pouze pohonem, karoserií a podvozkem, ale i specifickou výbavou. Ta zahrnuje například akustické varování chodců, 17“ kola z lehké slitiny, dvouzónovou klimatizaci a standardní klimatizaci, kterou lze ovládat na dálku chytrým telefonem. Upravený přístrojový štít navíc nově informuje o stavu hybridní soustavy, nabití baterií, toku energií, atd.

Nové BMW X2 xDrive25e bude na trh uvedeno v červenci 2020 a k dispozici bude ve výbavových liniích Advantage, Advantage Plus, M Sport a M Sport X.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
29. 5. 2020 08:26
Re: Už
Máš tam 2er kupé, M2,M4 tak neviem nad čím plačeš?
29. 5. 2020 08:11
Re: Už
Přesně jak píšete,z aut pro řidiče se stala tříválcová předokolka pro Maminky na odvoz dětí do školky.
Avatar - speedfred
28. 5. 2020 19:13
Re: Už
ahoj ja som František Kočner zo Zábidova. A ty?
Avatar - speedfred
28. 5. 2020 14:41
Re: Už
Zo si tomu nasadil korunu (či koronu?) :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2020 11:50
Re: Už
Trochu jsi zapomněl na emisní šílenství ………… které zabilo normální trh s novými automobily.