Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pod rukama tohoto muže Rolls-Royce vzkvétal. Po 14 letech jde do důchodu

ČTK
Diskuze (3)

Šéf britského výrobce luxusních automobilů Rolls-Royce odejde na začátku prosince po 14 letech v čele firmy do důchodu. Třiašedesátiletý Torsten Müller-Ötvös za dobu svého působení prodeje automobilky zvýšil šestinásobně.

Informoval o tom zpravodajský server CNBC, podle nějž Müller-Ötvös proměnil stárnoucí značku v symbol úspěchu pro popové hvězdy, sportovce a mladé podnikatele. Automobilka Rolls-Royce spadá pod německou firmu BMW, od prosince ji povede Chris Brownridge (49), který nyní stojí v čele britské divize BMW.

Müller-Ötvös, který je za posledních sto let nejdéle působícím generálním ředitelem automobilky, dodal značce nový lesk. Povedlo se mu přitáhnout generaci mladých kupujících. Prodeje za jeho působení stouply z 1000 vozů v roce 2010 na 6000 aut prodaných v loňském roce. Průměrný věk kupujících klesl z 56 na 43 let. Každý pátý kupec je dnes celebritou.

V rozhovoru se CNBC Müller-Ötvös mimo jiné uvedl, že v době jeho nástupu do funkce byl Rolls-Royce elitní značnou, která však rychle stárla. Její tehdy emblematický model, čtyřdveřový Phantom, byl navržen pro starší boháče, které hladce a tiše přepravoval šofér. Müller-Ötvös posléze navštěvoval soukromé bankéře po celém světě, aby zjistil, jak se bohatí lidé rychle proměňují.

"To mi docela otevřelo oči," konstatoval. "Všechny privátní banky mi řekly, že jejich klienti jsou čím dál mladší, mnohem neformálnější a že je mezi nimi čím dál více žen. Řekli jsme si, že potřebujeme něco, čím bychom tyto mladší spotřebitele zaujali. Bylo třeba značku omladit. To se nedá udělat za pouhé dva roky. To je dlouhý, dlouhý příběh, který trvá mnoho let," rozvedl.

V roce 2013 automobilka uvedla na trh dvoudveřové kupé Wraith se silným motorem, které bylo určeno k tomu, aby ho bohatí řídili spíše než, aby se v něm nechávali vozit. O dva roky později následoval kabriolet Dawn a v roce 2019 sportovně-užitkový (SUV) Cullinan, který si oblíbili hráči NBA a další sportovci. V roce 2016 Rolls-Royce odstartoval řadu Black Badge, kterou charakterizuje vyšší výkon a provedení v černé barvě.

Video se připravuje ...

Müller-Ötvös dále zahájil personalizaci vozů, která nalákala nové zákazníky a znamenala i vyšší zisky. Program nazvaný Bespoke umožňuje kupujícím vybrat si vlastní látky, barvy laku, materiály či osvětlení interiéru. Program úprav na míru je jedním z důvodů, proč se průměrná prodejní cena vozu Rolls-Royce za vedení Müllera-Ötvöse zdvojnásobila na přibližně 500.000 eur (12,2 milionu Kč).

Dosluhující generální ředitel také automobilku uvedl do éry elektrického pohonu. Loni Rolls-Royce představil svůj první plně elektrický vůz Spectre. Dvoudveřový elektromobil s výkonem 577 koní zvládne zrychlit z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 4,4 vteřiny.

ČTK
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Jenik3
8. 10. 2023 17:08
Re: klobouk dolu
Tak ano , vlastnik si dosadil manazera do vedeni firmy. Vydrzel tam 14let, tak ti vypada, ze zadani plnil.
Vest znacku RR neni legrace.
8. 10. 2023 13:32
Re: klobouk dolu
No, ..."zvýšil prodej 6x"... , přesněji - v době, kdy působil v čele firmy se zvýšil prodej 6x.

Byl jen z rozhodnutí BMW dosazenou osobou do vedení a tváří firmy. Je to primárně úspěch BMW, ne jeho.
Avatar - Jenik3
8. 10. 2023 12:38
klobouk dolu
Omladit RR, tomu rikam vyzva. Jak se na to asi dival akcionar...
Kazdopadne zvysil prodej 6x, coz je kus prace v tomto segmentu.