Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další britský unikát: Rolls-Roycu Amethyst Droptail s aerodynamikou pomáhá dřevo

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Prémiová britská značka se pochlubila dalším zakázkově postaveným strojem, již druhým v poměrně krátké době.

Automobilka Rolls-Royce se poslední dobou vrací ke svým kořenům, kdy vybraným zákazníkům upravovala či stavěla vozy přímo podle jejich přání a potřeb. Tento trend automobilka oživila s modelem Sweptail, po kterém následovalo ještě několik specialit. Vždy s relativně dlouhým časovým odstupem. To se však nyní lehce změnilo.

Zhruba týden od premiéry zakázkového speciálu La Rose Noire Droptail totiž automobilka během Monterey Car Week představila další zakázkový speciál, tentokrát pojmenovaný Amethyst Droptail. Opět se přitom jedná o zakázkově postavený vůz, který je zajímavý v každém detailu.

Video se připravuje ...

Automobilka o novém modelu hovoří jako o dechberoucím uměleckém díle, které bylo vytvořeno pro zákazníka, jehož rodina se z butiku s drahými kameny vypracovala na nadnárodní korporaci s různorodými zájmy. Tajemný majitel má navíc podle automobilky sbírku vzácných šperků, významných automobilů a současných uměleckých děl – umístěnou ve speciálním soukromém muzeu. Není tak pochyb, že nový Rolls-Royce do jeho sbírek skvěle zapadne.

Zákazník si přál vůz inspirovaný ametystem z několika důvodů. Jednak by se mělo jednat o kámen odpovídající datu narození jeho syna, současně by však mělo jít také o symbol čistoty, průzračnosti a odolnosti. Není pak překvapením, že je tento minerál fialové barvy použít v interiéru i exteriéru.

Karoserie je lakována speciálním dvoubarevným lakem, který byl inspirován pestrovkou kulovitou, divokou květinou, která kvete poblíž jednoho z domů zákazníka. Základem je stříbrno-fialová barva s hliníkovým práškem, který vytváří speciální světelný efekt. Hlavní barvu pak doplňují detaily lakované tmavě fialovou barvou, která v sobě má odstíny červené a modré.

Příď vozu zaujme speciálně upravenou maskou, známou jako Pantheon grille, jejíž lamely jsou nezvykle zahnuté. Specialitou je také kombinace broušeného a leštěného povrchu masky. V dolní části vozu je karbon se speciální vrstvou laku obsahující pigment z ametystu. Podběhy pak vyplňují 22palcová kola.

Speciální úpravou prošla také soška Spirit of Ecstasy, jejíž základna je lemována ametystovými kabošony – tedy kameny s jednou stranou plochou a druhou vypouklou. Přední světlomety jsou silně zapuštěné, zatímco zadní světla mají minimalistický tvar a jen lehce vystupují z blatníků.

Nejzajímavějším prvkem zádi je jakási „dřevěná paluba“, která je největším dřevěným povrchem, jaký kdy automobilka ve svém autě použila. Zajímavostí je pak skutečnost, že je tato dřevěná plocha aerodynamicky funkčním povrchem. Na jejím vývoji tak museli spolupracovat odborníci na dřevo a aerodynamiku, neboť roli hrála povrchová úprava i úhel, jakým bylo dřevo pokládáno.

Vůz je možné osadit také pevnou střechou, která z něj vytvoří působivé kupé. Zajímavostí střechy je její prosklená středová část, tvořená elektrochromatickým sklem. Střecha tak může být průhledná, díky čemuž zachovává příjemné výhledy i prosvětlení kabiny, volitelně však může být i zatmavena a elegantně ladí s kabinou.

Ta opět sází na dvoubarevnou kombinaci, tentokrát pracující s hnědou a fialovou, a masivní použití dřevěného dekoru. Vlastně v kabině najdeme nejvíc dřevěných ploch ze všech dosud postavených vozů Rolls-Royce. Kromě toho se v kabině opět objevují ametysty, které jsou například integrovány do ovládacích prvků či přístrojů.

Zajímavou specialitou jsou zakázkově vyrobené hodinky Les Cabinotiers Armillary Tourbillon od švýcarské společnosti Vacheron Constantin, zasazené do palubní desky. Ručně vyráběný skvost s komplikovaným mechanickým strojkem a ručním natahováním má detaily v barvě ametystu, kartáčované a leštěné ručičky a uložen je ve speciálním pouzdře na desce z bílého zlata.

Technické parametry modelu bohužel neznáme, nejspíš však ani nejsou příliš důležité. Rolls-Royce Amethyst Droptail je totiž unikátem v každém detailu, u kterého už výkon nebude hrát velkou roli. Zveřejněna nebyla ani cena, která však nejspíš byla extrémní. Ostatně jedná se o naprosto jedinečný stroj.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme