Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak se proháněla Porsche 919 Hybrid a Porsche 956 C na Nürburgringu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 5. 2018 • 00:52
19
5
Zobrazit náhledy (19)
Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956
Porsche nabídlo divákům čtyřiadvacetihodinového závodu na Nürburgringu jedinečnou podívanou, když jim přímo na slavné závodní trati předvedlo své úspěšné vytrvalostní speciály.

Porsche 919 Hybrid Evo, za jehož volant usedl Timo Bernhard a Porsche 956 C, které řídil Hans-Joachim Stuck, mohlo více než 200.000 diváků vidět bok po boku na slavném závodním okruhu před startem zdejší čtyřiadvacetihodinovky.

Porsche touto předváděcí jízdou připomnělo rekordní čas na jedno kolo, které drží právě Porsche 956, s nímž v roce 1983 dokázal německý jezdec Stefan Bellof projet 20,81 km dlouhou trať za 6 minut a 11 sekund.

Hans-Joachim Stuck na Nürburgringu představil vůz s číslem podvozku 005, který v sezóně 1984 sedlali Jacky Ickx a Jochen Mass. Ten sice není přímo vozem, s nímž Stefan Bellof zajel rekordní čas, protože v jeho případě šlo o číslo podvozku 007, ale je téměř identický a to včetně barev. Tehdy i nyní totiž muselo dojít k nahrazení jméno tehdejšího sponzora, jímž byl Rothmans, nápisem Racing.

Zároveň se celá akce stala součástí světového turné „919 Tribute“, jehož prostřednictvím se automobilka Porsche loučí se svým posledním vytrvalostním speciálem pro nejvyšší třídu vytrvalostních speciálů.

Porsche 919 Hybrid Evo, jehož hybridní pohonný systém využívá přeplňovaný vidlicový čtyřválec o objemu 2,0 l, na Nürburgringu disponoval nejvyšším výkonem kolem 530 kW (720 k), s nímž tento vůz stanovil nový rekordní čas na belgickém okruhu Spa-Francorchamps.

Porsche z celé akce na Nürburgringu nabídlo krátké video a sérii fotografií, které doplňuje informací o dalších zastávkách světového turné „919 Tribute“. Vytrvalostní speciál se má představit ještě divákům 25 hodin VW Fun Cup ve Spa ve dnech 6. až 8. července, následně se 12. až 15 července zúčastní Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ve Velké Británii bude k vidění i 2. září na Festivalu Porsche v Brands Hatch a poslední zastávkou se má stát 26. až 29. září Porsche Rennsport Reunion v Kalifornii.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Sice chápu,
| 16. 5. 2018
min už len kvôli tomu že to staršie je krajšie, a podľa mňa bude aj divočejsie
Avatar - Emel
Sice chápu,
| 16. 5. 2018
No jasně, ale... mám tušáka, že 956 nebude auto pro každého. Už nevím co přesně to bylo za model, asi spíš 962... o které někdo řekl, že z toho auta měl strach při každé jízdě :-)
Avatar - Dinar
Sice chápu,
| 16. 5. 2018
Mám ji najetou z Assetto Corsa, to je jak naživo. >:D
Avatar - Emel
Sice chápu,
| 16. 5. 2018
Každopádně... a po zkušenostech s Radicalem bys to možná i udržel na dráze :-)
Avatar - Dinar
Sice chápu,
| 16. 5. 2018
že vývoj se zastavit nedá, ale kdyby mi dal někdo vybrat, kterým z těch dvou se svézt, měl bych jasno hned. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku