
Porsche představuje pět nejdůležitějších momentů své historie ze závodních tratí
Porsche Top 5 po přehlídce nejvzácnějších vozů značky Porsche, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi a konstrukčních řešeních tedy tentokrát nabízí významné historické momenty.
Průvodcem touto části seriálu Porsche Top 5 se stal Marc Lieb, který se proslavil za volantem Porsche 919 Hybrid v loňské čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a zároveň pracuje pro automobilku jako inženýr.
Odpočítávání již tradičně směřuje od páté k první pozici a zahajuje jen Porsche 959 a jeho úspěch ve slavné rallye Paříž – Dakar. Porsche připomíná rok 1986, kdy v této náročné africké soutěži jeho vozy vybojovaly první, druhé a šesté místo.
Následuje Porsche 956 a jeho trojitý triumf ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1982, kdy cílem projely na prvních třech místech právě vozy tohoto typu. Toto vítězství dále umocnila dvě Porsche 935, která obsadila čtvrté a páté místo v celkovém hodnocení.
Třetí nejdůležitějším milníkem ze závodních tratí v historii značky Porsche je rok 1973 a její účast v sérii Can-Am s vozem Porsche 917/30, jehož kola roztáčel přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 905 kW (1230 k). Mark Donohue s tímto nádherným monstrem schopným dosáhnout rychlosti 380 km/h vyhrál šest závodů z osmi, a to v řadě za sebou.
V případě druhé pozice se v tomto výběru musíme vrátit k Porsche 956 a jeho rekordní čas na Nürburgringu z roku 1983. Tehdy s ním německý jezdec Stefan Bellof dokázal projet 20,81 km dlouhou trať za 6 minut a 11 sekund.
První místo mezi nejdůležitějšími historickými momenty značky Porsche na závodních okruzích možná poněkud překvapivě neobsadil žádný závodní speciál. Bylo uděleno sériovému modelu Porsche 918 Spyder a jeho rekordní jízdě na Nürburgingu z roku 2013. Právě tehdy tento model jako první sériový vůz schválený pro běžný silniční provoz dokázal tento okruh projet v čase pod sedm minut.