Podoba nových BMW X1 a iX1 unikla na internet! Den před premiérou
Premiéra nového BMW X1 a elektrického BMW iX1 je naplánována na 1. června. Oficiální fotky obou vozů unikly na internet den předem.
Třetí generace mnichovského SUV BMW X1 poprvé dostane odvozenou elektrickou verzi iX1. Premiéra obou vozů je naplánována na zítřek, tedy 1. června, avšak již nyní internetem kolují první oficiální snímky. Je na nich vidět především elektrické BMW iX1, ale základní design obou modelů je shodný. Ve stylu posledních BMW novinky dostaly větší ledvinky na přídi, byť jejich plocha není tak velká, jako například na novém BMW i7.
Modernější je také grafika předních i zadních světel a design celkově spoléhá na dramatičtější tvary. Střecha se směrem vzad lehce svažuje a ve spojení s přizvednutou zádí působí vůz při zadobočním pohledu dynamičtěji. V interiéru je před řidičem usazen velký zahnutý design, který je složen ze dvou částí: 10,25palcové obrazovky přístrojové desky a 10,7palcové obrazovky infotainmentu. Head-up displej bude dostupný na přání. Použitým operačním systémem je BMW Operating System 8.
Opěradla zadních sedaček jsou dělená v poměru 40:20:40 a zavazadlový prostor nabídne objem od 540 do 1.600 litrů. Interiér celkově vypadá výrazně modernější a promyšlenější. BMW navíc zcela jistě nabídne tradičně širokou řadu příplatkových prvků jak pro vnitřek vozu, tak pro jeho vnějšek. Zmiňme například masážní sedačky, kožený volant M Sport (zřejmě) s klasickými tlačítky nebo vnější sportovní vizuální paket.
BMW iX1 spoléhá na pátou generaci elektrického pohonu eDrive a nabídne baterii o kapacitě 64,7 kWh. I díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu 0,26 je maximální dojezd na jedno nabití odhadován až na 438 km, a to v případě měření metodikou WLTP. Systémový výkon iX1 bude díky dvěma elektromotorům 200 kW (272 koní), přičemž krátkodobě bude možné využít až 230 kW (313 k).
Nabíjet střídavým proudem (AC) bude standardně možné výkonem 11 kW, na přání pak až výkonem 22 kW, zatímco nabíjení stejnosměrným proudem (DC) nabídne výkon až 130 kW. Za předpokladu nabíjení na rychlonabíječce s DC bude možné získat až 120 kilometrů dojezdu za 10 minut. Při nabíjení plným výkonem zabere dobití baterie z 10 % na 80 % zhruba 29 minut.
Tolik první informace, které lze vyčíst z prvních uniklých fotek. Bližší informace a větší galerii v lepší kvalitě můžeme očekávat zítra, po oficiální premiéře dvojice BMX X1 a iX1.