Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW X1 sDrive18i xLine – Základ se špetkou robustnosti

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 7. 2021 • 21:23
40
50
Zobrazit náhledy (40)
BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine

Druhá generace BMW X1 už se v našem testu objevila několikrát, včetně modernizovaného provedení, vůbec poprvé jsme si ji však vyzkoušeli se základním benzínovým tříválcem.

BMW X1 jistě netřeba dlouze představovat. Kompaktní, ale přesto praktické mnichovské SUV, se ve své druhé generaci představilo již v roce 2015 a v roce 2019 následovala decentní modernizace, která přinesla větší ledvinky, lehce upravené nárazníky, bohatší výbavu, motory splňující přísnější emise a také nový plug-in hybrid. Všechny zajímavosti nyní testovaného vozu však známe již z dob před modernizací.

xLine kabátek

Začít můžeme například s paketem Model xLine, u testovaného vozu znamenal příplatek 135.200 Kč, který se poprvé objevil už u první generace modelu X1. Už tehdy přitom bylo jeho cílem podtrhnout robustnost vozu, k čemuž si pomáhá řadou estetických i praktických doplňků.

Hned na první pohled tak zaujme například maska chladiče, zvětšena v rámci faceliftu, která dostala chromovaný rámeček a matně chromované příčky. Nasávací otvory v nárazníku, nástavce prahů, ochranu spodní části karoserie a další detaily pak zdobí matně stříbrné dekory. Paket navíc přináší i podélné hliníkové nosiče, LED světlomety, LED mlhovky nebo LED osvětlení dveří. Eleganci testovaného kousku pak jen podtrhuje metalický modrý lak Pythonic Blue (+21.684 Kč).

V interiéru Model xLine zaujme například sportovním tříramenným volantem, obložením Pearl Dark, ozdobnými detaily v provedení matný chrom, kontrastním prošíváním středové konzole nebo hliníkovými nástupními lištami. V nabídce je také několik typů čalounění, přičemž testovaný vůz dostal příjemnou kombinaci látky a kůže „Cross Track“ Granite Brown/Black/Black.

BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine

 

Nezvykle málo příplatků

Ani tentokrát nechybělo pár kousků příplatkové výbavy, jako sportovní přední sedadla (+13.546) s vyhříváním (+10.842) a elektricky nastavitelnými bederními opěrkami (6.782 Kč). Ze zajímavých položek se sluší zmínit ještě Parkovací paket (+24.180 Kč), obsahující couvací kameru a senzory, černou stropnici (+6.876 Kč), protisluneční ochranu oken (+12.194 Kč), velmi slušně hrající HiFi systém (+8.138 Kč), přípravu pro mobilní telefon s bluetooth včetně bezdrátového nabíjení (+10.842 Kč) nebo navigační systém (+39.286 Kč).

Opět toho není málo, ovšem na poměry běžně testovaných BMW to není zase taková záplava doplňků. A osobně musím říct, že se mi ta jednoduchost v kabině docela líbila – obzvlášť při pohledu na úplně obyčejné, jednoduché a přesto dokonale přehledné budíky v přístrojovém štítu. Příplatková sportovní sedadla opět nabízela skvělý komfort a ani tentokrát si nemohu odpustit pochvalu skvělé ergonomie ovládacích prvků u mnichovských vozů, což platí jak pro infotainment, tak pro ovládání audia či ventilačního systému. I v téměř základním provedení si za tohle X1 zaslouží velkou pochvalu.

Špatné to přitom není ani s místem. Při svých 183 cm se pohodlně posadím sám za sebe a ještě mi zbývá rezerva ve všech směrech. I zavazadelník potěší, se standardním objemem 505 litrů, který lze po sklopení opěradel (standardně dělených v poměru 40:20:40) zvětšit až na 1500 litrů. Zkrátka dostatek místa i pro menší rodinu.

Neohromí, ale stačí

Pod kapotou testovaného vozu se zabydlel základ mezi zážehovými motorizacemi, tedy turbem přeplňovaný 1,5litrový tříválec o výkonu 100 kW s nejvyšším točivým momentem 220 Nm. Standardně je tato motorizace spojena s šestistupňovým manuálem, testovaný kousek však posílal výkon na přední kola přes příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku Steptronic (+54.184 Kč).

Při pohotovostní hmotnosti 1510 kilogramů (včetně automatu) je zřejmé, že rozhodně nepůjde o žádného trhače asfaltu. Motor je ovšem velmi kultivovaný a při běžné jízdě o něm vlastně ani nevíte. Při důraznější akceleraci automat nechává motor vytáčet až za hranici 6 tisíc otáček, kde z něj těží naprosto každého koně. Akceleraci z 0 na 100 km/h přitom BMW slibuje za 9,7 sekundy.

Poslouchat vytočený tříválec ovšem není žádný extra zážitek ani v podání BMW, zvláště když pozorujete, jak neochotně se ručička tachometru zvedá. Nakonec se ovšem dokáže dostat až za hranici 200 km/h, konkrétně s automatem až na 203 km/h. Při českém dálničním tempu je však důležitější, že se otáčky na nejvyšší rychlostní stupeň drží okolo 2300 ot/min a na palubě stále panuje příjemný klid.

BMW X1 sDrive18i xLine BMW X1 sDrive18i xLine

 

Umí zatahat

Řízení je poměrně přesné, celkem nemile mě ale překvapilo, jak často tahá volant při akceleraci za ruce. Podvozek na mě působil možná až zbytečně tuhým dojmem. Na kvalitních silnicích si sice nechá docela dost líbit, je relativně komfortní a kabina se ani v ostřejších zatáčkách nenaklání, na méně kvalitních silnicích ale začne být možná až lehce ukodrcaný.

A co spotřeba? Se sedmistupňovým automatem Steptronic udává automobilka kombinovaný průměr v rozmezí 6,3 až 7,1 l/100 km, což ani tentokrát nemusí být zcela nedosažitelná hodnota. Při běžném cestování se má spotřeba pohybovala okolo 7,6 l/100 km, při snaze dostat z motoru trochu dynamiky se pak obvykle posunula o cca 1 – 1,5 litru výš.

Zákazníky si jistě najde

Kombinace 1,5litrového tříválce pod kapotou 1,5tunového SUV může znít na první pohled celkem zvláštně, nejslabší benzínová motorizace však na BMW X1 ve výsledku stačí. Neohromí sice dynamikou, zvukem ani jízdními zážitky, bohatě však postačuje k poměrně pohodlné přepravě z bodu A do bodu B. Navíc s dostatkem prostoru na palubě i v zavazadlovém prostoru.

Cena navíc není zase tak strašná – tedy na stylové SUV prémiové značky. Základní motorizaci X1 sDrive 18i, tedy tříválec s pohonem pouze předních kol, totiž pořídíte již od 787.800 Kč. S lakem už jsme sice za hranicí 800.000 Kč, ovšem bez stylového paketu Model xLine se i s automatem a pár praktickými příplatky stále vejdete do milionu korun. Testovaný kousek se nicméně vyšplhal na finální cenovku 1.192.542 Kč.

 

Nejlevnější verze modelu 787.800 Kč (X1 sDrive 18i)
Základ s testovaným motorem 787.800 Kč (X1 sDrive 18i)
Testovaný vůz bez příplatků 787.800 Kč (X1 sDrive 18i)
Testovaný vůz s výbavou 1.192.542 Kč (X1 sDrive 18i, Steptronic, xLine)

Plusy

  • Elegantní design
  • Prostorná kabina
  • Ergonomie

Minusy

  • Časté tahání za volant
  • Průměrná dynamika
  • Tužší podvozek

Doporučujeme

Témata
BMW X1 sDrive18i xLine
Cena základní sestavy 787 800 Kč
Výbava základní sestavy Multifunkční volant, Performance Control-systém, DAB tuner, BMW Emergency Call, Teleservices, ConnectedDrive Services, Remote Services Kč
Cena testované sestavy 1 192 542 Kč
Výbava testované sestavy Model xLine (+135.200 Kč), Modrá Pythonic Blue (+21.684 Kč), 7stupňový automat Steptronic (+54.184 Kč), Protisluneční ochrana oken (+12.194 Kč), Navigační systém (39.286 Kč), Parkovací paket (+24.180 Kč), Přední sportovní sedadla (+13.546 Kč), Hifi systém (+8.138 Kč), Smartphone Integration (+8.138 Kč), Příprava pro mobilní telefon (+10.842 Kč), atd.. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1500 - 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.3
Emise CO2: 144
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1550
Objem nádrže (l): 51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 590
Rozměr pneu: 225/50 R18
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4439
b) šířka (mm): 1821
c) výška (mm): 1598
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
14. 7. 2021 15:29
Re: A ještě jedná modrá ústřice
Kesumb: tak podle té fotky už to chápu. Nicméně musím se přiklonit k názoru Dinara, na tohle je potřeba nastavit sedačku jinak a tenhle typ sezení sedí na SUV nebo "ne-sportovní" auta kde se nesedí nízko.

S 3er s tebou plně souhlasím, mám z ní stejné pocity. Ale právě 5er je hodně jinde a to i tím prostorem.
Avatar - Dinar
14. 7. 2021 07:35
Re: A ještě jedná modrá ústřice
"Nejde totiz pokrcit noha, tzn po delsi ceste si pokrcit koleno a dat nohu pod sebe. A v 3er vubec a v 5 bida."
Točíme se kolem tohohle. Fotkami ti ukazuju, že ani při výšce nad 190cm to není problém, ta tvá fotka s kolenem narvaným mezi volant a dveře jen dokládá, že si dotyčný neumí nastavit správně sedačku a volant. Takže tvoje zobecnění "nejde..." je nesmysl, protože jde, že to nejde tobě, není chyba bmw. To je celé.

Podobně k těm větám o audi, resp. 5er vs akt. A6. Z hlediska šířky prostoru pro řidiče tam není rozdíl, kritizovaný prostor na umístění lahve, "5er jsem mel dyl, tam sem poslouchal kutaleni pet lahve na sedacce spolujezdce", je také velmi sporné, řešení bmw s lahví dál (vepředu) od nohy řidiče mi přijde lepší, ale proti gustu... Každopádně je v tomto směru mimo, psát o bídě 5er a dokládat to A6kou.
13. 7. 2021 18:44
Re: A ještě jedná modrá ústřice
https://www.icloud.com/photos/?…

takhle to mam v x5 pokud mam volant podelne na stred a vejskove tak abych videl i spodni listu u budiku. Sedacka je co nejvic dole a abych predesel blbejm kecum na posez tak jsem ji soupl uplne dozadu. To totiz na tohle nema temer zadnej vliv. A mam tam jak je videt tak 5cm max, coz jsou cm ktery v 3er nejsou. Debatu na vnitrni siri x5 vs 3er snad nemusime. Takze ja si muzu sednout klidne do kufru a nic to nemeni ma tom, ze je 3er uzounka pro ridice a ja konkretne se tam nevejdu tak, abych si pokrcí nohu.
tim uz tu debatu koncim, kazdej kdo si 3er kupuje si ji snad vyzkousi sam a rozhodne se, jestli mu je nebo ne.
13. 7. 2021 13:09
Re: A ještě jedná modrá ústřice
jezdim s c7, tzn minulou
Avatar - Dinar
13. 7. 2021 09:56
Re: A ještě jedná modrá ústřice
"Nevim ale jakej vliv ma ruzna specifikace na prostor z volantem"
Žádný, to je reakce právě na ty tvoje úkroky stranou, "větší ... jsem neměl, x měsíců v servisu...", resp. i tvoje nářky z jiných diskusí o slabých brzdách, cukavé převodovce atp.