Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podvod, nebo geniální tah? Honda zajela rekord Nürburgringu s očesaným Civicem Type R

Filip Melich
Diskuze (5)

Civic Type R se opět ujal rekordu na Nürburgringu, musel si ovšem pomoci několika úpravami. Přesto nejde o podvod, Honda jen potichu představila novou verzi.

Minulý týden ve čtvrtek se japonská automobilka Honda pochlubila, že se svým novým Civicem Type R na Nürburgringu mezi předokolkami vydobyla rekord. Vůz nicméně nebyl standardní a obsahoval úpravy nad rámec těch, které jsou pro stanovení rekordu běžné. O podvod se však nejedná.

V poznámkách pod původní tiskovou zprávou automobilky se objevuje nenápadná informace, že čas na okruhu stanovila odlehčená verze modelu Civic Type R. Připojena je informace, že toto provedení bude k dispozici také zákazníkům, avšak výhradně s levostranným řízením a v Evropě.

Video se připravuje ...

Honda tak poměrně nenápadně prezentovala novou verzi Civicu Type R. Poznámky pod čarou zároveň zmiňují její jméno – S grade. Kromě toho je uvedeno upřesnění, že pro získání rekordu použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect si sice budou moci zákazníci také pořídit, ale přímo od Michelinu, nikoliv při objednání vozu u Hondy.

Bližší informace o Civicu Type R S (grade) tisková zpráva neuvádí, ale kolegům z Autoblog.com se od Hondy podařilo zjistit, co je podstatou vozu. V první řadě jde o nižší hmotnost, takže chybí klimatizace, parkovací senzory, kryt zavazadlového prostoru, síťky v kufru, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, osvětlení kosmetických zrcátek ve slunečních clonách a hardware pro navigaci.

Vnější zpětná zrcátka už nejsou vyhřívaná a přišla také o elektrické nastavování a sklápění. Konkrétní hmotnost nebo množství ušetřených kilogramů zatím Honda nesděluje. Civic Type R S (grade) si navíc vystačí pouze s nižší hmotností, na pohonné ústrojí či podvozek se podle japonské automobilky nesahalo.

Na jednu stranu je sice informace o nové verzi Civicu Type R zajímavá, na stranu druhou by podobně zajímavé bylo vědět, jak rychlé by na Nürburgringu bylo standardní provedení. Obzvlášť, když je verze S (grade) určena pouze pro Evropu, takže její čas na okruhu není pro ostatní trhy příliš relevantní. Cenu novinky zatím neznáme, ovšem běžný Type R na našem trhu startuje na částce 1.349.900 Kč.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - HEMI
26. 4. 2023 14:32
TYPE R model S odľahčenie o 24kg - 1.480kg
Len FYI, SK Honda má už od 20.4. zverejnený cenník aj s modelom S,
- cena 64.990€ (+8.500€ oproti štandardu)
- odľahčenie o 24kg; prevádzková hmotnosť s vodičom 75kg je 1.480kg oproti 1504 - viď technické údaje na konci v zátvorke údaj pre S
- vyhádzaná výbava (autoklíma,samostmievacie vnútorné spätné, navigácia, parkovacie senzory vpredu/vzadu, el.mechanizmy spätných zrkadiel)

Objednávky na TypeR, ale ani na bežný Civic nie sú otvorené. Civic je tak unobtanium ako aj GR86 a YGR…

SK cenník zde: http://www.honda.sk/…pe_R_04_2023.pdf
Avatar - Emel
25. 4. 2023 10:48
Re: Už to není téma dne
Tak ty co to zajímalo dřív to asi zajímá dál. Náhodou se ta HH kategorie pořád docela drží... VW&spol., eNko, TypeR... Ford sice ukončil RSko, ale STčko se samosvorem a 2.3 ho celkem nahrazuje... nový hráč je Toyota... v té warm kategorii Kia... oproti D segmentu třeba je to pořád ok.
25. 4. 2023 08:41
Už to není téma dne
Koho dnes v době SUV ještě zajímají okruhové rekordy v kdysi oblíbené kategorii hothatch...
Renault už Megane RS odepsal, stejně tak RS skončilo u Fordu, Opel a Peugeot hodily ručník do ringu dávno, VW plánuje pro GTI elektrickou budoucnost...
Avatar - iudex
24. 4. 2023 19:27
Fake?
Tak pochybnosti o rekordnom aute sa prehlbujú. Mischa Charoudin analyzoval jazdu rekordného tajpáru a poukazuje na to, že auto malo vyššie tlaky turba a iné prevodové pomery ako bežný CtR. Teda rekordné auto nie je "len" odľahčené, ale aj vytunené a teda ten rekord je irelevantný. Trošku ostuda pre Hondu.
Avatar - Emel
24. 4. 2023 18:42
Asi ani jedno
Na jednu stranu mi tahle radikalizace hothatchů nedává moc smysl, na druhou stranu je TypeR jedno z těch aut, které teda asi může být i okruhové náčiní. Když už si ale dali tu práci s autem odlehčeným o klimu, tak nechápu, proč to nepustí na trh i s těma pneumatikama...