Pohon Renaultu řady D: Proměnná geometrie
Motory DTI 5 a DTI 8 s celkovým rozpětím výkonu 154-235 kW (800-1200 N.m) mají na starosti pohon modelové řady D. V rámci modelových řad Renault Trucks se jedná o jedinou s dvěma zcela odlišnými konstrukcemi motorů.
Nová řada pohonných jednotek odpovídá normě Euro VI a těží ze zkušeností výrobce v otázkách odolnosti a spolehlivosti pohonných jednotek. Tyto motory vykazují ekvivalentní spotřebu paliva jako verze Euro V.
Agregáty jsou osazeny turbodmychadlem s proměnlivou geometrií, která jim propůjčuje vysokou flexibilitu využití, a odpojitelným ventilátorem pro optimalizaci spotřeby paliva. Zároveň těží z maximálního tlaku vstřikování až 200 MPa, který zaručuje co nejdokonalejší spalování paliva.
Prostřednictvím čtyřválcového motoru od Volvo Group ve verzi o výkonu 176 kW společnost Renault Trucks poskytuje nejvýkonnější motor na trhu. Díky téměř stejnému výkonu jako u šestiválcového motoru umožňuje lehčí jednotka DTI 5 dosažení lepší hodnoty užitečného zatížení. Čtyřválec o objemu 5,1 litru nabízí 800 nebo 900 N.m, 7,7litrový šestiválec je dostupný ve třech provedeních 950, 1050 a 1200 N.m.
K dosažení požadavku Euro VI motorky používají systém následného zpracování výfukových plynů. Recirkulace výfukových plynů (EGR) s chlazením umožňuje dosáhnout snížení emisí při nízkých otáčkách motoru, přičemž čerpadlo AdBlue je integrované do nádrže paliva a s pneumatickým řízením dodávky močoviny umožňuje jemné rozstřikování a zabraňuje tak krystalizaci ve výfukovém systému. V naprosté většině případů je regenerace filtru pevných částic automatická a pro řidiče zcela přehledná, takže jí nemusí být věnována zvýšená pozornost.
Řidič má k dispozici ukazatel zanesení filtru na přístrojovém štítu, který mu dává přehled a pomáhá plánovat nucenou regeneraci filtru, pokud je jí třeba. Ke spuštění regenerace postačuje stisknout ovladač umístěný na přístrojové desce.
Systém pro úpravu výfukových plynů je integrován v kompaktním uceleném bloku umístěném na pravé straně podvozkového rámu vozidla.
Řada Renault Trucks D je v sériové vybavena robotizovanými převodovkami Optitronic (u modelu D) a Optidriver (u modelu D Wide). Tyto převodovky výběrem nejlepšího rychlostního převodu v závislosti na točivém momentu motoru a topografii silnice snižují spotřebu paliva.
Model Renault Trucks D Access určený zejména ke svozu odpadu s častými zastávkami je vybaven automatickou převodovkou Allison 3000. Planetové ústrojí se při každém zastavení bez zásahu řidiče přeřazuje na neutrál.