Pohon všech kol a převodovky
Pohon předních kol bude dostupný se všemi motory, pohon všech kol a automatické převodovky jen s dvoulitrovými agregáty.
Jedná se o nový systém Magna Dynamax. Funguje v automatickém módu, kdy jsou standardně poháněna jen přední kola a zadní se připojí při jejich prokluzu, nebo s pevným poměrem rozdělení momentu mezi nápravy 50:50 (po překročení 40 km/h se automaticky odpojí).
Dělení momentu mezi nápravy zajišťuje vícelamelová spojka s elektro-hydraulickým ovládáním.
Na rozdíl od většiny obdobných systému pracuje Dynamax proaktivně – předvídá nároky na přenos momentu na vozovku a díky tomu reaguje připojením zadních kol bez prodlevy již v okamžiku, kdy ta přední ztrácí trakci. Tím se zlepšuje nejen trakce, ale i ovladatelnost auta, protože Dynamax dokáže potlačovat jeho nedotáčivé i přetáčivé chování.
Kia Sportage je prvním autem vybaveným systémem Magna Dynamax. V budoucnu se tento druh pohonu všech kol dočká nasazení i v dalších modelech.
Práci řidiči usnadňuje asistent pro sjíždění kopců DBC, který automaticky udržuje rychlost auta pod 8 km/h, a asistent pro rozjezdy do kopce HAC.