Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pokud chce EU splnit klimatické cíle, musí do 10 let postavit téměř 3 miliony nabíječek

Ondřej Mára
Diskuze (59)

Pokud se chce Evropa stát prvním uhlíkově neutrálním kontinentem na světě, bude prý nutné investovat do konce příštího desetiletí zhruba půl bilionu korun do výstavby necelých 3 milionů nabíječek.

Zpráva britského think thanku Transport & Enviroment odhaduje, že do roku 2030 bude po Evropě jezdit cca 44 milionů elektrických vozidel, jejichž majitelé či provozovatelé budou potřebovat zhruba 3 miliony veřejných nabíječek napříč celým kontinentem. Tedy alespoň pokud chce EU dosáhnout slibované uhlíkové neutrality do roku 2050.

V současnosti je napříč Evropou zhruba jen 175.000 veřejných nabíjecích stanic, což zatím odpovídá poptávce. T&E však v příštích letech očekává vzestup popularity elektromobilu a očekává, že během deseti let bude potřeba vybudovat přes 2.8 milionu nabíječek, což by podle odhadů T&E mohlo vyjít zhruba na půl bilionu korun.

Na první pohled je to obrovská suma, podle odhadů T&E by však každoroční investice měla odpovídat zhruba 3 % výdajů EU na dopravu. K rozvoji by navíc mělo dojít ve veřejném i soukromém sektoru, kde by měly prioritu dostat nabíječky u domů a na pracovních místech. Dalších 20 až 30 procent nabíječek by pak podle T&E mělo být vystavěno ve „znevýhodněných a méně obydlených oblastech.“

T&E navíc podle informací našich britských kolegů z Autoexpress věří, že část investic bude možné uplatnit v rámci balíčku „Green Deal“ („Zelená dohoda pro Evropu“), který Evropská komise představila před koncem minulého roku. Ten je přitom souhrnem opatření, která by měla vést ke snižování emisí napříč celým kontinentem.

Grean Deal pro dopravu se může stát skutečností pouze s bezemisní infrastrukturou. To znamená investovat peníze do zakládání nabíjecích stanic, především u domovů a na pracovištích, a nebudovat další potrubí pro fosilní paliva. Počet nabíjecích stanic dosud držel krok s poptávkou, ovšem nadcházející vzestup elektromobilů bude třeba podpořit masivním rozšířením nabíjecí sítě,“ cituje AutoExpress Luciena Mathieu, analytika T&E v oblasti přeprava a E-mobilita.

Přechod na elektromobilitu vytvoří na evropském průmyslovém trhu příležitost ve výši několika miliard euro v oblasti rozvodných sítí a výroby, instalace a údržby veřejných nabíječek. EU musí udělat vše pro to, aby bojovala proti klimatické nouzi a současně podporovala pracovní místa v Evropě.

Ondřej Mára
Diskuze (59)

Doporučujeme

15. 1. 2020 21:57
Re: A kdo tu elektřinu vyrobí?
Viz elektrikar 14:02.
15. 1. 2020 21:56
Re: A kdo tu elektřinu vyrobí?
No k prvnimu trafu to snad funguje proto, ze je zde ta energie spotrebovana.

Jake predpokladas upravy (prekopani)? Transformator nema problem s opacnym tokem energie..
15. 1. 2020 13:49
Re: Putin
Hlavně si ty malé zdroje vybuduj za svoje peníze a elektřinu si nech pro sebe. Reálná výkupní cena bude vyšší než z ostatních zdrojů.
15. 1. 2020 11:28
Re: Eko-fasismus...
Češi a vůbec obyvatelé zemí V4 si díky totalitní hrůzné zkušenosti naštěstí ve většině zachovali zdravý rozum. Zelení fašisté proto u nás (zatím) ve volbách nemají šanci. Ale mám strach o budoucnost, do mladých tu zeleno-uprchlickou-genderovou propagandu hustí horem dolem! Svým dětem jsem tuto hrůznou situaci už dávno vysvětlil, ale dělají to i ostatní rodiče?! :-( :-( :-(
15. 1. 2020 11:24
Re: Bruselští zelení fanatici chtějí poručit větru a
Jo a kromě povalujících se baterek nám parkoviště a ulice budou hyzdit chátrající drahé nabíječky, které pak skoro nikdo nebude používat a do kterých se investovaly miliardy!