Volvo S60
Volvo S60
Volvo S60
Volvo S60
12 Fotogalerie

Polestar Volvo S60 je švédská RS4

Dvorní úpravce vozů značky Volvo společnost Polestar představila koncept extrémně výkonného sedanu S60, který má šanci na malosériovou výrobu.

Volvo S60 Polestar mělo premiéru při závodě Gothenburg City Race, konaném v rámci švédského poháru cestovních vozů. Světle modrý sedan již svým zevnějškem dává najevo, že nabídne extrémní jízdní výkony.

Společnost Polestar při vývoji tohoto vozu využila své bohaté zkušenosti z přípravy závodních vozů značky Volvo pro mistrovství cestovních vozů. V případě karoserie došlo na řadu měření v aerodynamickém tunelu, jejichž výsledkem je například tvar předního nárazníku se spoilerem, nástavců prahů nebo zadního difuzoru.

Oproti standardnímu Volvu S60 T6 má Polestar o 30 mm nižší světlou výšku a o 20 mm rozšířenou karoserie v oblasti předních i zadních kol. Rozchod kol se přitom vpředu zvětšil o 20 mm a vzadu o 40 mm.

Volvo S60 Polestar využívá stavitelné tlumiče značky Öhlins, silnější stabilizátory, křížové rozpěry vpředu i vzadu, tužší silentbloky zavěšení kol i pomocných rámů a upravená ramena předních i zadních náprav. Nového nastavení se dočkal elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.

Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 302 mm vzadu. Brzdové třmeny Polestar-Brembo jsou vpředu šestipístkové, zatímco vzadu jsou blíže nespecifikované třmeny Polestar-Volvo. Kontakt s asfaltem mají na starosti 19palcová kola Polestar obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R19.

Pod kapotou Volva S60 Polestar pracuje upravený přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3,0 litru s interním označením B6304T4. V sériovém provedení nabízí T6 výkon 224 kW (304 k) při 5600 min-1 a točivý moment 440 Nm dostupný od 2100 do 4200 min-1.

Po úpravách provedených u společnosti Polestar, mezi které patří použití turbodmychadla Garret 3171, přepracování sání, hlavy válců i spalovací komory, nerezový výfukový systém o průměru 89 mm a speciální ojnice, disponuje motor výkonem 374 kW (508 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 575 Nm při 5500 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 7100 min-1.

S takto upraveným motorem spolupracuje přepracovaná šestistupňová manuální převodovka M66C spolu s pohonem všech čtyř kol prostřednictvím čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex s E-LSD na zadní nápravě fungujícím podobně jako samosvorný diferenciál.

Čtyřdveřový sedan s pohotovostní hmotností 1640 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 300 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,9 s.

V interiéru přitom nabízí stejný komfort jako standardní S60 T6 a jediný rozdíl zde představují sportovní přední sedadla s výraznějším bočním vedením spolu s použitím Alcantary na jejich částečné čalounění, dále na volant a hlavici řadící páky. Pro zlepšení manipulace s ní byla ještě snížena středová konzole.

Volvo S60 Polestar v současnosti existuje pouze v jednom exempláři, demonstrujícím schopnosti výrobce. V případě zájmu ze strany zákazníku je oficiálně potvrzená možnost malosériové výroby.