Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Policejní jednotka SWAT hlídá pořádek pomocí protiminového obrněnce

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Válečný MRAP funguje i v městské džungli. Pancéřovaný válečný vůz klidní emoce a pomáhá pořádku pouhou přítomností, uvnitř přežije ostrý útok až 10 policistů.

Během několika posledních desetiletí přijaly orgány činné v trestním řízení zvláštní opatření v boji proti zločinu. Kromě technologických pokroků potírání zločinu speciální jednotky připomínají vojáky nasazované do bitev. Vymýtit protiprávní jednání kolikrát vyžaduje téměř válečnou strategii, kterou výborně praktikují obrněné vozy.

Vycvičené oddíly z USA povýšily taktiku eliminace nelegálností na novou úroveň, když off-roady s majáky nahradili regulérními obrněnými vozidly MRAP. Čtyři písmena znamenají „Mine Resistant Ambush Protected“ neboli ochrana posádky schopna odolat výbuchu miny.

Pancéřované kolosy jsou známé z armádních ozbrojených konfliktů, příjezd policistů v protiminovém modelu je novinka, zejména ve městě působí neprůstřelný vojenský model strašidelně. Respekt na první dojem využívá oddělení SWAT na Floridě, jednotka z Palm Bay utužuje autoritu zákonu černým gigantem, který ve videu představil vstřícný odborník výcviku zásahové skupiny. Důstojník David Morales pozval kameru a moderátora Nicka za plot policejní stanice, kde mezi klasickými pick-upy vyčnívá válečný obr pod evidenčním číslem 5903.

Nic většího nikdy nesloužilo v městské džungli východního pobřeží. Svalnatý MRAP by mohl odjet bránit státní hranice během mezinárodního konfliktu, přitom byl pořízen za účelem prevence. Nekompromisní vzhled má být vážným postrachem zločinců, odolná konstrukce se hodí během živelních katastrof. Předchozí pojízdná výbava mužů SWAT vykazovala slabší konstrukci, nižší odolnost a menší respekt. V konečném důsledku nebylo možné přežít palbu těžkými zbraněmi, které David snad nikdy nepotká během policejního zásahu.

Pro všechny případy byla doručena plnohodnotná specifikace. Obrněný transportér je obalen neprůstřelnými pláty připevněnými na jednolité železné konstrukci. Přední děrovanou traverzu čili mřížku chladiče doplňují standardní světla, modré majáky, naviják a sirény. Zezadu od země vedou schody do výklopných dveří a stranou vstupu byl umístěn žebřík na střechu s otočnou věží. Světlou výšku na úrovni kamionu zajišťují dvacetipalcové pneumatiky run-flat od značky Goodyear. Kolem celého stroje je minimum oken, která by mohla být slabou stránkou neprůstřelné schránky.

Nastupování je rovno horolezeckému výkonu. Dovnitř vyšplhá maximálně 10 policistů, dva vepředu a osm vzadu mají k dispozici strohý interiér přizpůsobený účelu ustát útok v co největším počtu přeživších. Ve vztahu k velikosti auta poněkud stísněný kokpit je vybaven dvěma sedačkami, dvěma lavicemi, klimatizací, rychloupínacími bezpečnostními pásy a tlačítky na úrovni tryskáče. Zástup přepínačů a barevných knoflíků slouží k ovládání kolového tanku včetně dodatečných systémů. Před řidičem našlo místo několik analogových ukazatelů a například žluté tlačítko uprostřed palubní desky zastupuje parkovací brzdu. Dvouramenný volant připomíná autobus, jízdní vlastnosti budou podobné. Posádka má po ruce užitečné pomůcky jako beranidla, páčidla, kladiva, štíty, obušky, pásky i gumové projektily, konfigurace napovídá nejčastějšímu nasazení MRAPu.

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme