Pontiac Vibe: američan se šikmýma očima
Týden po své sestřičce Toyotě Matrix je konečně představena také nová generace Pontiacu Vibe. Vibe stojí na shodné podvozkové platformě (E-platform) jako Matrix, tím ale podobnost zdaleka nekončí. Pokud nebereme v potaz C-sloupek a jiné designové ztvárnění přední a zadní části vozu, podobají se oba automobily jako vejce vejci.
Pod kapotou nalezneme (pochopitelně) stejné agregáty jako u Matrixu; v nabídce má malý Pontiac dva čtyřválcové benzinové agregáty o zdvihovém objemu 1,8l a 2,4l. Menší z nich nabídne nejvyšší výkon 98 kW při 6000 ot./min. a točivý moment 173 Nm při 4400 ot./min., silnější agregát se může pochlubit nejvyšším výkonem 118 kW v 6000 ot./min. a točivým momentem 221 Nm při 4000 ot./min. Vibe s motorem 1,8l se díky městské spotřebě 9l paliva zařadí k nejekonomičtějším vozům prodávaným koncernem GM, které v USA můžeme pořídit.
Tak jako Matrix, i Vibe nabídne za příplatek pohon všech kol, hlavové airbagy, boční airbagy pro přední řadu sedadel, aktivní hlavové opěrky či systém monitorování tlaku v pneumatikách. Vrcholný model Vibe GT se mimo jiné pochlubí osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin či pozměněnou přední maskou.
Pontiac Vibe opět potvrzuje staré české pořekadlo „když dva dělají totéž, není to totéž“. Jak Matrix tak Vibe jsou v podstatě identičtí, Matrix ovšem působí o něco dynamičtějším a dospělejším dojmem. Nebo ne? Svůj názor prosím vyjádřete v anketě pod článkem.