Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Pontiac Vibe
Pontiac Vibe
Pontiac Vibe
Pontiac Vibe
24 Fotogalerie

Pontiac Vibe: američan se šikmýma očima

Ne, nepromíchala se nám galerie, tohle opravdu není Toyota Matrix. Oba vozy vznikly jako produkt spolupráce koncernu GM s Toyotou a tak je jejich příbuznost na první pohled více než zřejmá.

Týden po své sestřičce Toyotě Matrix je konečně představena také nová generace Pontiacu Vibe. Vibe stojí na shodné podvozkové platformě (E-platform) jako Matrix, tím ale podobnost zdaleka nekončí. Pokud nebereme v potaz C-sloupek a jiné designové ztvárnění přední a zadní části vozu, podobají se oba automobily jako vejce vejci.

Pod kapotou nalezneme (pochopitelně) stejné agregáty jako u Matrixu; v nabídce má malý Pontiac dva čtyřválcové benzinové agregáty o zdvihovém objemu 1,8l a 2,4l. Menší z nich nabídne nejvyšší výkon 98 kW při 6000 ot./min. a točivý moment 173 Nm při 4400 ot./min., silnější agregát se může pochlubit nejvyšším výkonem 118 kW v 6000 ot./min. a točivým momentem 221 Nm při 4000 ot./min. Vibe s motorem 1,8l se díky městské spotřebě 9l paliva zařadí k nejekonomičtějším vozům prodávaným koncernem GM, které v USA můžeme pořídit.

Tak jako Matrix, i Vibe nabídne za příplatek pohon všech kol, hlavové airbagy, boční airbagy pro přední řadu sedadel, aktivní hlavové opěrky či systém monitorování tlaku v pneumatikách. Vrcholný model Vibe GT se mimo jiné pochlubí osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin či pozměněnou přední maskou.

Pontiac Vibe opět potvrzuje staré české pořekadlo „když dva dělají totéž, není to totéž“. Jak Matrix tak Vibe jsou v podstatě identičtí, Matrix ovšem působí o něco dynamičtějším a dospělejším dojmem. Nebo ne? Svůj názor prosím vyjádřete v anketě pod článkem.