Populární Honda Accord je zpět s novým interiérem. Ale bohužel ne pro nás
V Japonsku se představuje nejmodernější generace kdysi velmi populární Hondy Accord. Přijíždí s vylepšeným interiérem s novým multifunkčním ovladačem klimatizace, kterým automobilka nahrazuje dřívější armádu tlačítek.
Vzpomínáte si ještě na Hondu Accord? V Evropě se kvůli nízkým prodejům přestala prodávat už v roce 2015, ale za oceánem se i nadále prodává v nových generacích. Ve Spojených státech amerických se zatím nejnovější Accord prodává už od loňského listopadu a teď se nová generace představuje i na domácím trhu v Japonsku.
Nová Honda Accord pro zemi vycházejícího slunce vychází z amerického modelu a v exteriéru je bez nových designových změn. Zepředu má opticky nízké LED světlomety a výraznou šestiúhelníkovou masku chladiče, zezadu si zachovává světelný pás přes celou šířku vozu. Novinky se objevují až v interiéru a Američané očekávají, zda se v následujících měsících představí i pro jejich variantu.
Japonská Honda Accord přijíždí s novým tvarem palubní desky a novým rámečkem pro digitální přístrojový štít. Velikost displeje se nijak nezměnila, ale automobilka dodává, že nejmodernější evoluce modelu je k dispozici také s 10,5palcovým head-up displejem. Ten doplňuje centrální dotyková obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 12,3 palce.
Honda modernizovala také ovládací prvky. Pod hlavním displejem infotainmentu se nově objevuje velký kulatý ovladač pro nastavování klimatizace, kterým automobilka nahrazuje dřívějších dvanáct tlačítek a tři otočné ovladače. Značka novou filozofii ovládání komfortní výbavy oficiálně nazývá Experience Selection Dial a jedná se o multifunkční volič, kterým ovládáte teplotu i ventilaci klimatizace. Každý uživatel vozu si přitom může přednastavit i další základní funkce.
Japonci nám zatím nedávají šanci nahlédnout pod kapotu, ale říkají, že nový Accord má nově vyvinutý dvoumotorový hybridní systém, spojující tradiční spalovací motor s elektromotorem. S největší pravděpodobností se jedná o dvoulitrovou benzinovou jednotku, kterou automobilka uvedla spolu s jedenáctou generací modelu. Na americkém trhu se pyšní nejvyšším výkonem 150 kW (204 koní).