Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Populární Hyundai ix20 končí! Doprodává se za slušnou cenu. Tu nabídnou i další modely

David Bureš
Diskuze (14)

Hyundai ix20 se vyrábí od roku 2010. Letošní rok je pro toto malé MPV nakonec opravdu poslední.

Malé MPV Hyundai ix20 je nedílnou součástí nabídky korejské značky od roku 2010, kdy se začalo vyrábět v její továrně v Nošovicích. Už už se zdálo, že v době klesajícího zájmu zákazníků o velkoprostorové modely ix20 skončí, v roce 2017 ale automobilka oznámila, že se bude vyrábět minimálně do roku 2019. K dalšímu prodloužení životního cyklu však nedojde, ix20 letos opravdu končí.

„Hyundai ix20 byl nejen králem svého segmentu v České republice, ale i oblíbeným autem z hlediska výroby. Celkem jsme v Nošovicích vyrobili 315.829 kusů,“ komentuje Petr Vaněk mluvčí nošovického výrobního závodu Hyundai. Výroba byla zcela ukončena v květnu bez přímého nástupce.

Po konci Škody Roomster byl Hyundai ix20 nejprodávanějším vozem kategorie MPV u nás, v poslední době jej však překonala Dacia Dokker. Právě Česká republika přitom byla pro ix20 třetím největším trhem, více aut se vyvezlo jen do Itálie a Německa. Drtivá většina (74 %) vozů byla vyrobena v benzínové variantě a zákazníci nejvíce volili manuální převodovku (83 %).

S ohledem na ukončení produkce zbývají na českém trhu poslední vozy, které se vyprodávají s cenou začínající na částce 279.990 korun. Za tuto částku dostanete motor 1.6i (92 kW) kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž výbava zahrnuje klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, mlhovky, palubní počítač, kožený multifunkční volant, rádio s CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Za šestistupňový automat se připlácí 40.000 korun.

Komu by však nabídka nestačila, je tu ještě výbavový stupeň Trikolor Club, který za příplatek 20.000 korun přidává 16“ kola z lehkých slitin, tempomat, bluetooth handsfree, zadní parkovací senzory nebo loketní opěrku vpředu.

Výhodnou cenovku ale Hyundai nyní nabízí také na další modely. Pětidveřový Hyundai i30 nyní pořídíte už od 319.990 korun. Jedná se o výbavu Entry s 15“ ocelovými koly, elektricky ovládanými předními okny a vyhřívanými zrcátky, manuální klimatizací, tempomatem, rádiem s ovládáním na volantu nebo světelným senzorem. Za uvedenou částku dostanete motor 1.4 CVVT (73 kW), za tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) si připlatíte 20.000 korun.

Zaujme i základní ceny Hyundaie Tucson. S benzinovým 1.6 GDi (97 kW), šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol vyjde už na 449.990 korun. Za tuto částku přitom dostanete 16“ kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná přední i zadní okna, včetně vyhřívaných zrcátek, manuální klimatizaci nebo rádio s šesti reproduktory a ovládáním na volantu.

Kromě stávající pětileté záruky a asistenčních služeb na všechny osobní vozy zdarma Hyundai nyní nabízí rovněž pojištění s mimořádně výhodnou sazbou a zvýšené limity plnění. S novým vozem zákazník také může dostat sadu zimních kol nebo tankovací kartu. Pro všechny vozy Hyundai navíc platí možnost volby z několika způsobů financování s nulovým úrokem.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

3. 7. 2019 21:08
mam
Na ix20 natočených 60000 km s motorom 1.4.


Je to výborne auto na krátke vzdialenosti.

Priestranné, obratne a spoľahlivé.

Samozrejme, na diaľnicu určené nie je, ale dovolenku zvláda s prehľadom.

No a miesta je tam daleko viac ako v Octavii 3.

Skoda, ze konci bez náhrady.
3. 7. 2019 11:28
Re: Velká škoda.
Souhlas, celkem solidně postavené auto s dostatkem prostoru, který mu malá SUV mohou závidět, co ale bude iX20 závidět jim je zadní náprava - jízdní vlastnosti lze ztěží označit za průměrné, spíš slabé... Ovšem nabídka 1.6CVVT se slušnou výbavou za 300k je pěkná, za druhé auto do rodiny, co bude jezdit kolem komína ;-)
3. 7. 2019 11:16
Re: Velká škoda.
Těch aut jezdí poměrně dost.Je solidně udělané,prostorné a k čemu bylo vyvinuto to s přehledem splňuje.No já jsu zase hodně ve střehu když vidím octavie.Co řidiči těchto aut dokážou na silnici způsobit..prostě strašní borci.
Avatar - Roland Von Wagen
3. 7. 2019 09:53
Velká škoda.
Tohle auto si kupovali v drtivé většině takyřidiči. Na silnici vždy zbystřím, když jej vidím, protože ten za jeho volantem vytvoří dříve nebo později chybu nebo nebezpečnou situaci. Teď bude těžší je poznat. Pokud teda šikmý háčko nepřijde s adekvátní náhradou do které by mohli přeskákat.
3. 7. 2019 08:03
HUNDE NE
to radši CITIGO