Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 718 Roadster začíná dostávat obrysy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nejnovější sportovec značky Porsche se v její nabídce hodlá usadit na opačný konec nabídky než současné 918 Spyder a připomenout slavnou minulost.

O sportovním Porsche, které se v nabídce své značky zařadí pod Boxster, se hovoří již poměrně dlouhou dobu a letos se o něm začalo psát jako modelu pojmenovaném 718 Roadster.

Postupně se navíc objevují stále přesnější informace o technice, uvedení na trh a nakonec i ceně. Britský Car nyní uvádí, že Porsche 718 Spyder nebude zcela svébytným modelem, ale má využívat skelet aktuálního Boxsteru, což víceméně naznačuje, že můžeme počítat se strojem dlouhým zhruba 4,3 m a široký okolo 1,8 m.

V případě pohonných jednotek Britové potvrzují, již dříve zveřejněnou informaci o použití plochých přeplňovaných čtyřválců o objemu 2,0 a 2,5 l s výkonem 213 kW (289 k) a 400 N.m, resp. 268 kW (364 k). a 470 N.m.

Tyto dva čtyřválce mají spolupracovat s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Díky hmotnosti okolo 1190 kg má Porsche 718 Roadster nabídnout velmi slušné dynamické vlastnosti.

K dosažení hmotnosti o 120 kg nižší než u základního šestiválcového Boxsteru má vedle použití nových motorů, vysokopevnostní oceli a hliníku přispět i použití tenčích oken, jednoduché manuálně ovládané střechy a vypuštění řady prvků komfortní výbavy podobně jako tomu bylo u radikálního Boxsteru Spyder v roce 2009, u nějž se podařilo dosáhnout odlehčení o 80 kg.

Na rozdíl od prvků zvyšujících komfort v interiéru se odtučňovací kúry nemusí obávat bezpečnostní výbava a 718 Roadster bude standardně vybaven ABS, ESP i čtveřicí airbagů.

Puristy pak nejspíš nepotěší informace o plánovaném použití elektrického posilovače řízení, díky němuž mohou zapomenout na čistou mechanickou vazbu, kterou naposledy nabízelo Porsche 924. Na druhou stranu lze počítat s podobně skvělými jízdními vlastnostmi jako u nejnovějších Boxsterů a Caymanů GTS, na nichž má mít podíl i výkonný brzdový systém se standardně montovanými ocelovými kotouči.

Prodej Porsche 718 Spyder se má rozběhnout v roce 2016 a Britové očekávají, že na jejich trhu bude nabízeno s cenou okolo 32.000 britských liber (zhruba 1.120.000 Kč), což je o 6.810 britský liber (přibližně 240.000 Kč) méně než je zde současná cena základního Boxsteru.

Porsche na svůj závodní model 718 nehodlá odkazovat v označení sériového modelu poprvé. Již v roce 2007 byla uvedena limitovaná edice Porsche Boxster RS 60 Spyder, která byla vzpomínkou na typ 718 RS 60 Spyder, s nímž Hans Herrmann a Olivier Gendebien zvítězily v roce 1960 v závodě 12 hodin Sebringu.

Původní Porsche 718 vyrazilo na závodní dráhy v roce 1957 jako evoluce úspěšného typu 550 s plochým čtyřválcem o objemu 1,5 litru a výkonem okolo 106 kW (142 k). V roce 1960 následoval již zmiňovaný RS 60 a pak přišel RS 61 a kupé 718 GTR. Techniku tohoto úspěšného závodního vozu využilo Porsche i pro stavbu svých monopostů pro závody Formule 1 a 2.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)