Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera dostane motor 2.7 turbo

Ondřej Chamilla
Diskuze (18)
Podle serveru motoring.com.au je Porsche připraveno představit přeplňované varianty 911 Carrera a Carrera S. Premiéru budou vozy mít na frankfurtském autosalonu v září tohoto roku.

Končí jedna éra. Kromě modelů GT3 si od podzimu již pravděpodobně nebudete moct koupit Porsche 911 s atmosférickým motorem. Už základní Carrera by totiž měla dostat downsizovaný přeplňovaný šestiválec o objemu 2,7 litru, který má dávat výkon 300 kW (407 koní). Průměrná spotřeba motoru by přitom měla klesnout pod 8 litrů na sto kilometrů.

Přeplňovaný agregát, jen s vyšším výkonem a objemem nejspíše 3.4 litrů, má dostat rovněž varianta Carrera S. Více informací můžeme očekávat v následujících měsících, přičemž premiéra vozu je naplánována na frankfurtský autosalon, který proběhne v září.

V souvislosti s přeplňovanou modelovou řadou faceliftového Porsche 911 nás pobavila zpráva satirického automobilového serveru sniffpetrol.com, která říká, že Porsche nyní uvažuje, jak zdůraznit model Turbo v nabídce. Prý mu bude říkat „to opravdové Turbo“, nebo přidá písmenka do názvu a vznikne tak „Tuuuuuuurboooooo“. To je ale samozřejmě pouze vtip.

Ondřej Chamilla
Diskuze (18)
15. 4. 2015 22:30
Re: Debata na "úrovni"
Hele neštvi - OK tak twin turbo no, ale co prostě máš - nová M auta mají 6ti válec s turbo aplikací sakra 8-s No jasně a ne do V no... a jak jako mám psát řadový šestiválec - Ř6 nebo jak, prostě chytání za slovo :-(
15. 4. 2015 22:29
Re: Spotřeba skutečně...
Myslím samo nejnovější, nejvýkonější twinturbo v M3-M4... Tedy 3.0L V6 Twin-turbo ;-) porovnání s minulou M3 V8... Sorry za zjednodušení, ale jinak přeci je to přesné a mluvím o konkrétní zkušenosti a porovnání 2 generací vozů M3 (vs navá M4 tedy)
Avatar - Emel
1. 4. 2015 22:24
Re: Debata na "úrovni"
Camaro měl nedávno půjčené kamarád a nazval to zklamáním roku... je fakt že to byl automat.
1. 4. 2015 11:29
Re: Debata na "úrovni"
"ale prostě je to atmosférický motor" - v první řadě je to zadokolka, ty v odpichu typicky ztrácí. Problém není v tom, že je to atmosféra. Vždyť má skoro 600 Nm a zase tolik točivý moment atmosférám nepadá. S hmotností jsi to trefil lépe, rozdíl je tam zhruba 300 kilo (manuál-manuál), ale není jisté, kolik výbavy v těch hmotnostech je. C2GTS má také atmosférický motor, ale je lehčí, za dobrých podmínek výkon zvládne přenést efektivně i jako zadokolka a stovku dá za 4,4 s manuálem a 4,0 s PDK. Což jsou pěkná čísla.
Avatar - iudex
1. 4. 2015 09:43
Re: Debata na "úrovni"
Z tohto hľadiska máš iste pravdu. Ono dnešné hotheče, t.j. v podstate bežné autá už majú takú dynamiku, že mnohí majitelia športových áut (a ani nemusia byť staršieho dáta) sa môžu cítiť nepríjemne a možno pri nejakom semaforovom šprinte im klesne sebavedomie. Samozrejme športiak nie je len o zrýchlení z nuly na sto a inde sa ten univerzálny charakter hothečov nevyhnutne prejaví a športiak získa navrch. Ale zase aj na tých okruhoch dnes vidíš kopec všelijakých Meganov RS a Leonov Cupra, ako stíhajú omnoho výkonnejšie športiaky, takže dnes chtiac-nechtiac i tie športiaky musia posúvať hranice, inak skončia ako Toyobaru (ideál všetkých virtuálnych petrolheadov, ktorí ale - keď príde na reálnu kúpu - uprednostnia ten podstatne výkonnejší fúkaný hotheč).