Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 3. 2014 • 14:04
4
22
Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans. K mání je silniční verze závodního speciálu.

Porsche 911 GT1 ve všech svých variantách bylo určeno hlavně k závodění. Automobilka však potřebovala vyrobit sérii evolučního modelu pro běžné silnice kvůli jeho homologaci. První verze pro normální provoz se narodila už v roce 1996, kdy ještě nesla tvarové prvky generace 993. Další následovala o rok později, ta popisovaná je však ještě o sezónu mladší a hlavně přední světla už odpovídala sérii 996. Vozů pro běžné silnice vznikla pouhá dvacítka, více jich nebylo třeba. Už v době výroby nešlo o nic levného a nejinak tomu je i dnes. V posledních letech se dražily dva kusy, jeden stál 1,7 milionu dolarů, druhý dokonce 2,325 mil. USD (33,9-46,4 milionu korun dle současného kurzu).

Britský prodejce Trofeo Cars ze severního Norfolku nabízí „Strassenversion“, jak zní originální německý název, s číslem podvozku 6010. Požadovanou částku sice nezveřejnil, zadarmo ale jediný vyrobený žlutý exemplář určitě nebude. Mimochodem, byl postaven převážně ručně jako desátý v pořadí na zakázku pro francouzského majitele, v rodném listě má pochopitelně rok 1998. Lak je původní, o celokoženém interiéru s dvojicí sedaček od Recara nemluvě. Německá raketa má stejně jako devatenáct dalších postavených i silniční homologaci. Suchá váží 1150 kg, takže o zábavu za volantem bude jistě postaráno. Takové bolidy se nepoužívají pro každodenní ježdění, takže údaji 5.500 najetých kilometrů lze bez problému věřit.

Doslova a do písmene ikonické supersporty dosahovaly výkonu až 442 kW (600 koní). Plochý šestiválec (jak jinak u Porsche?) 3,2 l se dvěma turby byl umístěn před zadní nápravou, tedy uprostřed. Šestistupňová manuální převodovka má kulisu ve tvaru H a řadí se pádly. Zabrzdit z vysokých rychlostí pomáhají vrtané karbonové kotouče se čtyřpístkovými třmeny. Evoluční GT1 jela až 312 km/h a z klidu na stovku sprintovala pod 4 s. Ikonické supersporty? Vždyť se jednalo o zcivilizovaný závoďák, mezi oběma verzemi jsou až na nutnou výbavu rozdíly velmi malé...

Porsche se letos vrací do Le Mans s továrním týmem v nejprestižnější kategorii a myslí na absolutní vítězství. To zatím poslední je právě šestnáct let staré, jak už bylo zmíněno v titulku. Auto řízené Stéphanem Ortellim, Laurentem Aiellem a Allanem McNishem porazilo konkurenci od BMW i Mercedesu, která nedojela. Pomalejší byly i Nissany R390 GT1. Dobylo tak šestnácté vítězství pro automobilku (coby dodavatele motorů) ve slavném vytrvalostním klání na Circuit de la Sarthe. Triumf byl navíc dvojitý, stříbrný stupínek tenkrát patřil posádce Jörg Müller/Uwe Alzen/Bob Wollek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

velmi zvlastne vyzera
| 1. 4. 2014
:yes:
velmi zvlastne vyzera
| 1. 4. 2014
Ha!
Teď už taky stojíš v pozoru, co?

;-) :-)
911 s motorem uprostřed, tak to beru hned
| 1. 4. 2014
Souhlas!
Avatar - kosmonaut
vítěz vypadal jinak
| 1. 4. 2014
To vyobrazené žluté GT1 je pouze předchůdcem vítězného modelu. Silniční GT1 Evo3 na bázi vitězného modelu z roku 1998 vypadá ještě divočeji :yes:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - speeder75
velmi zvlastne vyzera
| 31. 3. 2014
"Suspension lifter" nabízí za příplatek i jiné automobilky (minimálně Ferrari určitě).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku