Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

Diskuze (6)
Na březnovém autosalonu v Ženevě se představí Porsche 911 GT3 ve faceliftované podobě. Součástí modernizace bude také posílení motoru o 15 kW na výsledných 320 kW a řada dalších technických vylepšení. V Evropě se k prvním zákazníkům dostane v květnu.

911 GT3 je v nabídce Porsche nejvýkonnějším a nejsportovnějším modelem s atmosférickým motorem. Stejně jako výchozí model podstoupí tato verze facelift. Karoserie dostane nový aerodynamický paket, změní se tvar otvorů pro vstup vzduchu, zadní světla budou složena ze světelných diod a přední budou bi-xenonová.

Hlavní změny se ale odehrají pod karoserií. Objem motoru vzroste o 200 cm3 na 3,8 l a variabilní časování VarioCam dostanou nově také výfukové ventily. Výsledkem je nárůst výkonu o 15 kW na 320 kW (435 koní), ale také zvýšení točivého momentu ve středním pásmu otáček.

Díky tomu modernizovaná 911 GT3 potřebuje pro akceleraci z 0 na 100 km/h jen 4,1 s (zlepšení o 0,2 s) a pro zrychlení na 160 km/h je potřeba 8,2 s. Maximální rychlost je 312 km/h (+ 2 km/h). Stejně jako dosud bude pro tuto vyhraněně sportovní variantu v nabídce jen pohon zadních kol a manuální převodovka.

Konstruktéři Porsche se současně zaměřili na vylepšení ovladatelnosti. Aktivní podvozek PASM umožnil použít tužší pružiny a stabilizátory. Ve sportovním režimu je charakteristika podvozku ještě tvrdší než dosud, zároveň ale netrpí komfort v normálním režimu. Při jízdě na rozbitých cestách je možné zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 30 mm.

Přepracovaná aerodynamika zvyšuje přítlak, což se příznivě projeví na stabilitě v zatáčkách. Novinkou jsou lehká kola závodní konstrukce s centrálním uzávěrem. 911 GT3 dostane poprvé Porsche Stability Management s vypínatelnou regulací trakce a stabilizačním systémem. Aktivace a deaktivace těchto systémů je ovšem zcela na volbě řidiče. Standardní brzdy mají vylepšené větrání, větší účinnost a nižší hmotnost, za příplatek budou speciálně navržené keramicko-kompozitní kotouče.

Světová premiéra je naplánována na 3. března do Ženevy. Prodej v Evropě bude zahájen v květnu, ve Velké Británii a USA na podzim. Cena pro Německo je stanovena na 117 tisíc Euro (zhruba 3,2 milionu Kč).

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/ya6LFhzdmGE&hl=en&fs=1" style="auto"}

Diskuze (6)
Avatar - Martin911Turbo
1. 2. 2009 15:18
Re: Chci ho!
politika nepůjde já jsem totiž čestný jako Mirek Dušín ;-)
Avatar - Martin911Turbo
30. 1. 2009 20:44
Re: Chci ho!
chchá jsem rád že jsem našetřil na mé Porsche 944 S2, na tohle bych musel dělat do politiky a nebo být dobrý tunelář >:D
30. 1. 2009 17:15
Re: Chci ho!
aj mne mozes >:D aj ja ho chcem >:D
Avatar - Dinar
30. 1. 2009 12:16
Re: Chci ho!
Tak si ho kup. ;-)
Avatar - Martin911Turbo
30. 1. 2009 11:56
Chci ho!
Naprostej mazel - chci ho! :yes: