Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
16 Fotogalerie
Diskuze (1)
Verze 2.0 je označení pro letošní provedení hybridní závodní devětsetjedenáctky, kterou uvidíme opět na startu 24 hodin Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 R Hybrid se představilo začátkem loňského roku a pro letošní rok prodělalo evoluci, jejímž cílem bylo zlepšit účinnost hybridního pohonného systému. Verze 2.0 má na závodních okruzích dosahovat podobných časů jako předchozí provedení, ale s nižší spotřebou paliva.

Koncepce hybridního pohonu byla převzata z loňského modelu. Dva elektromotory pohání přední kola a v zádi vozu je i nyní klasický kapalinou chlazený šestiválec boxer o objemu 4,0 l, který pohání nápravu, za níž je umístěn. V případě elektromotorů došlo k zvýšení výkonu z loňských 60 kW (82 k) na 75 kW (102 k) a šestiválec je naladěn na výkon 346 kW (470 k).

Stejně jako v loňském roce i letos dodává elektrickou energii elektromotorům setrvačníkový generátor, který je umístěn na místě spolujezdcova sedadla. Tento generátor je v podstatě také elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 40.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. Po dobu 6 až 8 sekund tak má kromě výkonu šestiválce k dispozici dalších 150 kW (204 k), které produkují elektromotory v předních kolech.

Díky optimalizaci hybridního systému a především komponentů, v nichž je vysoké napětí, se snížila hmotnost z 1350 kg na 1300 kg a mohly být provedeny změny, které se pozitivně projevují na snížení aerodynamického odporu karoserie. Verze 2.0 se dá lehce identifikovat na první pohled díky zadním blatníkům, v nichž již nejsou velké vstupy vzduchu. Cílem všech provedených úprav je dosažení nižší spotřeby paliva.

Přepracován byl také interiér a většina ovládacích prvků se spolu s informačním displejem přesunula na volant. Další tlačítka umístěné na středové konzole jsou podsvícena, což má usnadnit řidiči jejich ovládání při jízdě v noci.

Vstoupit do diskuze (1)