Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS 4.0: Brzdění 300-0 km/h za 6,5 s na videu

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Porsche 911 vždy vynikalo skvělými brzdami. Nejnovější vydání verze GT3 RS se čtyřlitrovým motorem tuto vlastnost posouvá ještě dál.

Ač je verze GT3 RS 4.0 postavena na základě odcházející série 997, jedná se stále o nový model. Ostrých variant aktuální 991 se dočkáme později. No a co se nestalo: novináři z německého magazínu Sport Auto jí podrobili v Papenburgu oblíbenému testu 0-300-0, tedy sprintu z klidu na 300 km/h a deceleraci zpět na nulu.

Výsledek? Celá akce trvala jen 47,5 s. Z nuly na stovku totiž auto dle měření redaktorů vystřelí za 3,6 s, na dvojnásobek během 11,5 s a na 300 km/h se dostane během 41 s. No a brzdění z třístovky trvá pouhých 6,5 s, k tomu, aby z této rychlosti testované porsche zastavilo, potřebovalo vzdálenost 269,4 m. Znamená to nový světový rekord produkčních vozů. Jeho předchozí držitel Koenigsegg Agera R totiž dosáhl času 6,66 s. Video nabízí pohled na důležité přístroje rekordní devětsetjedenáctky.

Tradičního výročního testu na konci sezony se zúčastnily také například Bugatti Veyron Super Sport, McLaren MP4-12C, Jaguar XKR-S, Cadillac CTS-V Coupe, Alpina B5 Biturbo a Bentley Continental GT, byla tudíž v nejlepší společnosti.

Na závěr pár čísel. Porsche 911 GT3 RS 4.0 je poháněno vzadu umístěným kapalinou chlazeným šestiválcovým boxerem objemu 4,0 l s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 460 Nm. Připomeňme, že postrádá přeplňování. 1360 kg lehký vůz dokázal zajet jedno kolo legendární Severní smyčky Nürburgringu (Nordschleife) v čase 7.27 min.

Produkce střely z Zuffenhausenu s puncem světového rekordmana je limitována na 600 exemplářů.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
6. 1. 2012 17:25
Re: Sila...
Bylo. Jen jsem nějak měl potřebu to říct. ;-)
6. 1. 2012 17:24
Re: co to má bejt?
Když je hustý provoz, tak se klidně dám do pravého, "přilepím" se na někoho a prostě jedu. Třeba 100-110. Hlavně klid a pohoda. Jinak těch 130 (+ chlup) dle GPS, asi jako ty. :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2012 15:13
Re: co to má bejt?
Já vím "že to jde" - tu a tam to také udělám (tedy JEN v noci - já ÚMYSLně často jezdím "hodně pozdě v noci" nebo "hodně brzy ráno" - prostě abych se "vyhnula provozu" ... no a někdy to "malinko" opravdu malilinko prostě "ujede" - viz VÁŠ příspěvek :-)
Nicméně MNOHEM raději "jinde" - i třeba z důvodu kvality vozovky. U nás "okreska" od dálnice je LEPŠí (a to je FAKT) než povrch, snad asi VĚTŠINY, dálnic v česku.. :-|
Dřív jsem se "trochu rozjela" vždy za Plzní (směr Rozvadov/Waidhaus), ale dnes (vlastně skoro BEZ výjímky) jezdím ... cca 135 apod. km/h na tempomat (i když zrovna tam - jak tam často bývá "pusto prázdno"/slabý provoz, "ťuknu" o maličko víc :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2012 15:08
Re: Sila...
Nu (snad to bylo "cítit" :-) ) já to zas TAK "vážně" NEmyslela... ;-)
6. 1. 2012 13:08
Re: Sila...
:-) Já nikdy nebyl za politickou korektnost. Jazyk je jazyk. Deformovat ho pro utěšení ublíženého ega nějaké menšiny mi přijde na hlavu. Stejně jako kvóty na rasy, pohlaví, postižení a já nevím co ještě. Buď vyspělí jsme, nebo vyspělí nejsme. V tomhle směru na tom čeština není vůbec špatně.