Porsche 911 GT3 RS s manuálem není utopie. Řešení existuje, stojí však balík
Čím se liší nejostřejší Porsche 911 GT3 od verze GT3 RS? Zejména použitým motorem, což ale platilo pouze do roku 2016. Do té doby poháněl běžnou GT3 ležatý přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru a výkonu 349 kW. Naproti tomu pro verzi RS konstruktéři zvětšili objem motoru na čtyři litry, čímž výkon vzrostl na 368 kW. Spolu s tím došlo k omezení nabídky převodovek na výhradně samočinnou PDK. Od letošního roku má ale i výchozí 911 GT3 stejný motor, jako dosavadní GT3 RS.
Konverze Porsche 911 GT3 RS na manuální skříň nebyla údajně tak úplně jednoduchá. Firma BGB Motorsport z americké Floridy, která za ní stojí, sáhla po šestistupňové převodovce z typu 911 R. Auto, které novou skříň dostalo ujelo do té doby pouhých 900 mil, tedy 1448 km. Při tak velkém technickém zásahu to znamenalo vyměnit nejen kulisu řazení, přidat spojku s hydraulickým ovládáním včetně pedálu, ale i některé další dodatečné úpravy.
PDK nabízí řazení jak pákou, tak také pádly na sloupku řízení, a tak museli tvůrci vyměnit třeba sloupek řízení. Aby byla přestavba perfektní, dostalo porsche také jiný přístrojový štít. Ten původní totiž obsahuje údaje o zařazeném programu samočinné převodovky. Další problém údajně přinesla elektroinstalace, jež je na takovém autě opravdu rozsáhlá.
Jen pro zajímavost, celá přestavba vyšla na 45.000 amerických dolarů, tedy přibližně 1.035.000 korun, což je necelá čtvrtina ceny nové 911 GT3 RS. Z toho jen samotná použitá převodovka vyšla na 22.000 dolarů, tedy přes půl milionu korun. Vzhledem k tomu bychom si konverzi asi ani nezvolili. Kdo má však na takové auto, jakým je 911 GT3 RS, jistě najde peníze i na popsanou vpravdě unikátní a zajímavou přestavbu.