Porsche 911 RSR pro novou sezónu
Porsche pro letošní rok připravilo evoluci své nejostřejší závodní „devětsetjedenáctky“, s níž si v loňském závodě 24 hodin Le Mans dojela trojice Marc Lieb/Richard Lietz/Romain Dumas pro vítězství ve třídě LM GTE Pro a letos v lednu zvítězilo Porsche 911 RSR ve své třídě v podniku 24 hodin Daytony.
Nejnovější provedení Porsche 911 RSR má ve své zádí uložen atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec o výkonu 346 kW (470 k). S tímto motorem je spojena lehká šestistupňová převodovka, k jejímuž ovládání slouží pádla pod volantem.
Vpředu je již od loňského roku lichoběžníková náprava místo dříve používaných vzpěr McPherson. Při vývoji bylo oproti předchůdci i sériovým modelům sníženo těžiště a vylepšeno rozložení hmotnosti.
Svým vzhledem připomíná 911 RSR sériové Carrery jen vzdáleně. Bylo řádně rozšířeno a odlehčeno, má karbonové blatníky, dveře, přední i zadní kapotu, podběhy, palubní desku, středový tunel i zadní přítlačné křídlo. Boční okna jsou polykarbonátová a klasický akumulátor nahradila lithium-iontová baterie.
Specifický design má přední část v níž je umístěn chladič. Jednotlivé karosářské díly se dají rychle uvolnit, což usnadňuje opravy po případných haváriích během dlouhých závodů. Operace nebudou trvat mechanikům více než pár vteřin.
Stejně jako v případě Porsche 919 Hybrid se tovární tým zúčastní celého letošního seriálu World Endurance Championship (WEC) s dvojicí vozů. V jejich kokpitech se bude střídat šestice továrních jezdců. Ve většině závodů se budou startovat Jörg Bergmeister, Marco Holzer, Frédéric Makowiecki a Patrick Pilet. V Le Mans se k nim pak připojí Richard Lietz a Nick Tandy.
Vedle továrního týmu dostanou letošní 911 RSR k dispozici i zákaznické týmy. Jedním z nejznámějších je díky americkému herci Patricku Dempseymu jeho tým Dempsey Racing Proton, který letos do Le Mans zamíří již potřetí.