Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo 10 Years Edition: 10 let v Číně

David Bureš
Diskuze (0)
Desetikusová edice pro Čínu je postavená na základech Porsche 911 Turbo S.

Je to 10 let, co značka Porsche vstoupila (v roce 2001) na čínský trh. Toto jubileum oslavuje limitovaná edice Porsche 911 Turbo 10 Years Edition. Automobil postavený na základech modelu 911 Turbo S vznikne v deseti exemplářích, jeho prodej začne v Číně v červnu 2011.

Karoserie vozu je lakována zlatobronzovou metalízou, která kontrastuje s matně černými detaily. Černá je kapota, vrchní část zadního přítlačného spoileru a karbonová zpětná zrcátka. Z karbonových vláken je vyroben také přední splitter. Černá s chromovanými límci jsou také 19palcová kola Sport Classic, brzdové třmeny jsou žluté.

Uvnitř vozu se objevuje sportovní volant, sedadla čalouněná Alcantarou a prošívaná zlatou nití, karbonové detaily a pochopitelně i plaketka s pořadovým číslem daného auta umístěná na palubní desce před spolujezdcem. Totožná plaketka se objevuje i na karoserii. Na prazích je vyvedeno logo edice.

Použitá technika zůstala zachována s výchozím Porsche 911 Turbo S. Edice 10 Years Edition je tak poháněna vzadu uloženým 3,8litrovým šestiválcem typu boxer o výkonu 390 kW (530 k). Výkon vyšší než v 911 Turbo byl dosažen vyšším plnícím tlakem turbodmychadel – 1,2 baru místo 1 bar u Turba. Přenos hnacího momentu na všechna čtyři kola zajistí sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.

Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 Turbo S za 3,3 sekundy, což je o 0,4 s lepší hodnota než u 911 Turbo s manuální převodovkou (911 Turbo PDK Sport Chrono potřebuje 3,4 s). Zrychlení z 0 na 200 km/h zabere 911 Turbo S 10,8 sekundy a maximální rychlosti dosáhne při 315 km/h.

Limitovaná edice bude nabízena výhradně přes čínská zastoupení, její prodej začne v červnu. Cena automobilu je stanovena na 3.488.000 čínských juanů (v přepočtu zhruba 9.068.000,- Kč). Každý zákazník k vozu obdrží i jeho zmenšený model se svým jménem na podstavci.

Současná generace Porsche 911 (997) je na trhu od roku 2005 a její životní cyklus pomalu spěje ke konci. Nová generace se má totiž představit na podzimním frankfurtském autosalonu. Některá zahraniční média naznačují, že nová 911 bude standardně vybavena rekuperací brzdné energie. K uchování energie zřejmě poslouží setrvačník, který automobilka vyzkoušela v závodní 911 GT3 R Hybrid.

Porsche není prvním výrobcem, který nabídl speciální edici určenou výhradně pro čínský trh. Ferrari v roce 2009 postavilo jednokusové 599 GTB China od čínského umělce Lu Hao, který upravil karoserii auta tak, aby vypadala jako porcelán. Lamborghini zase loni představilo desetikusové Murciélago LP 670-4 SuperVeloce China Limited Edition s šedou karoserií a oranžovým pruhem na černém podkladu uprostřed přídě a na střeše.

David Bureš
Diskuze (0)