Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Turbo 50 Years
Porsche 911 Turbo 50 Years
Porsche 911 Turbo 50 Years
Porsche 911 Turbo 50 Years
18 Fotogalerie

Porsche 911 Turbo 50 Years je oslavou přeplňování. Na 70. léta odkazuje i károvanými sedačkami

Daniel Fuglevič

Před příchodem faceliftu se dosavadní Turbo pomalu loučí. Zatím má ale Porsche v rukávu ještě zhruba dvě tisícovky vozů ve speciální výroční edici.

Porsche letos slaví 50. výročí existence svých modelů s legendárním dodatkem Turbo. Vlastně tedy asi nepřekvapí, že i k této příležitosti nyní značka během automobilového týdne v kalifornském Monterey představuje speciální výroční edici dosavadního modelu 911 Turbo. Produkčně limitovaná verze kombinuje tradičně působivý výkon a dynamiku s exkluzivními materiály a designovými prvky inspirovanými minulostí.

Video placeholder
Závod všech generací Porsche 911 Turbo • Zdroj: Porsche

Novinka označená jednoduše 911 Turbo 50 Years vychází z vrcholného modelu Turbo S (992.1) a v mnoha ohledech odkazuje na prvky 930 Turbo z roku 1974. Standardem je pro edici vinylová grafika na bocích vozu, která mimochodem sahá ještě hlouběji do minulosti k prototypu 911 RSR Turbo – ten v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu předpověděl příchod sériově přeplňované 911.

Doplňky karoserie jsou dále lakované šedým odstínem Turbonite, určeným výhradně pro modely Turbo, a to včetně výročního loga Turbo 50 nebo standardních kol Turbo S Exclusive Design. Na zádi vozu nechybí výroční odznak s logem turbodmychadla a zmínkou období 1974–2024. Stejné logo je pak promítáno na zem i při otevření dveří.

Na Turbo modely ze sedmdesátek odkazuje uvnitř tradiční kárované čalounění středů sedaček a obložení dveří v černobílém designu s kontrastní červenou linkou. Jinak zde opět nechybí obložení a doplňky v odstínu Turbonite, samozřejmě další loga Turbo 50 a plaketa upřesňující pořadové číslo limitované série.

Ještě výraznější odlišení od normálního 911 Turbo S může nicméně zajistit volitelný balíček Heritage Design, který vůz standardně lakuje do zeleného odstínu Aventurine Green Metallic. Součástí balíčku je i volitelně rozšířená bílá grafika na karoserii, kde pruhy na bocích s dodatkem Turbo doplňuje tradiční kruh pro startovní číslo a logo Porsche u prahů. Na přední kapotě (i na volantu uvnitř) je dále emblém značky v designu z roku 1964, zatímco loga Porsche a Turbo 50 na zádi vozu jsou vyvedeny ve zlatém odstínu. Budíky přístrojové desky a Sport Chrono stopky mají rovněž zelené ciferníky jako u historických modelů Porsche.

Na technice výchozího Turbo S značka nic nemění. Twin-turbo šestiválcový boxer o objemu 3,7 litru zde produkuje 650 koní (478 kW), zajišťuje modelu zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. Mezi standardní výbavu výročního Turbo 50 však patří navíc sportovní výfukový systém a snížený aktivní podvozek o 10 mm.

Produkce edice 911 Turbo 50 Years bude omezena na příhodných 1974 kusů. Novinku už je možné spatřit ve speciální Turbo expozici v Porsche muzeu ve Stuttgartu. Pro majitele má nakonec značka připravenou i speciální edici hodinek odkazující na design výročního modelu.