Porsche 911 Turbo 50 Years je oslavou přeplňování. Na 70. léta odkazuje i károvanými sedačkami
Před příchodem faceliftu se dosavadní Turbo pomalu loučí. Zatím má ale Porsche v rukávu ještě zhruba dvě tisícovky vozů ve speciální výroční edici.
Porsche letos slaví 50. výročí existence svých modelů s legendárním dodatkem Turbo. Vlastně tedy asi nepřekvapí, že i k této příležitosti nyní značka během automobilového týdne v kalifornském Monterey představuje speciální výroční edici dosavadního modelu 911 Turbo. Produkčně limitovaná verze kombinuje tradičně působivý výkon a dynamiku s exkluzivními materiály a designovými prvky inspirovanými minulostí.

Novinka označená jednoduše 911 Turbo 50 Years vychází z vrcholného modelu Turbo S (992.1) a v mnoha ohledech odkazuje na prvky 930 Turbo z roku 1974. Standardem je pro edici vinylová grafika na bocích vozu, která mimochodem sahá ještě hlouběji do minulosti k prototypu 911 RSR Turbo – ten v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu předpověděl příchod sériově přeplňované 911.
Doplňky karoserie jsou dále lakované šedým odstínem Turbonite, určeným výhradně pro modely Turbo, a to včetně výročního loga Turbo 50 nebo standardních kol Turbo S Exclusive Design. Na zádi vozu nechybí výroční odznak s logem turbodmychadla a zmínkou období 1974–2024. Stejné logo je pak promítáno na zem i při otevření dveří.
Na Turbo modely ze sedmdesátek odkazuje uvnitř tradiční kárované čalounění středů sedaček a obložení dveří v černobílém designu s kontrastní červenou linkou. Jinak zde opět nechybí obložení a doplňky v odstínu Turbonite, samozřejmě další loga Turbo 50 a plaketa upřesňující pořadové číslo limitované série.
Ještě výraznější odlišení od normálního 911 Turbo S může nicméně zajistit volitelný balíček Heritage Design, který vůz standardně lakuje do zeleného odstínu Aventurine Green Metallic. Součástí balíčku je i volitelně rozšířená bílá grafika na karoserii, kde pruhy na bocích s dodatkem Turbo doplňuje tradiční kruh pro startovní číslo a logo Porsche u prahů. Na přední kapotě (i na volantu uvnitř) je dále emblém značky v designu z roku 1964, zatímco loga Porsche a Turbo 50 na zádi vozu jsou vyvedeny ve zlatém odstínu. Budíky přístrojové desky a Sport Chrono stopky mají rovněž zelené ciferníky jako u historických modelů Porsche.
Na technice výchozího Turbo S značka nic nemění. Twin-turbo šestiválcový boxer o objemu 3,7 litru zde produkuje 650 koní (478 kW), zajišťuje modelu zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. Mezi standardní výbavu výročního Turbo 50 však patří navíc sportovní výfukový systém a snížený aktivní podvozek o 10 mm.
Produkce edice 911 Turbo 50 Years bude omezena na příhodných 1974 kusů. Novinku už je možné spatřit ve speciální Turbo expozici v Porsche muzeu ve Stuttgartu. Pro majitele má nakonec značka připravenou i speciální edici hodinek odkazující na design výročního modelu.