Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 988: V Zuffenhausenu chystají soupeře pro italské supersporty

David Bureš
Diskuze (9)
Značka Porsche v současnosti nemá svého zástupce v kategorii supersportů. V následujících letech se to ale změní.

Porsche v současnosti nabízí sedm modelů, v následujících letech ale chystá další rozšíření nabídky. Mimo jiné se pracuje na supersportu, který je vyvíjen s interním označením 988.

V útrobách supersportovního modelu bude podle zdrojů magazínu Autocar pracovat plochý osmiválec o objemu „zhruba“ čtyř litrů. Porsche v současnosti pracuje hned na několika nových motorech, mezi nimi budou čtyřválce, šestiválce i osmiválce.

Důvod, proč nebude použit plochý šestiválec z modelu 911, je prostý, inženýři se obávají, že motor je již na svém technickém limitu. Další zvětšení objemu by znamenalo neúnosné zvýšení hmotnosti některých komponentů. Ostatně problémy s hořícími 911 GT3 s 3,8litrovým motorem naznačují hranice agregátu.

Prototyp osmiválcového agregátu údajně dopují hned čtyři turbodmychadla, díky kterým jednotka nabídne výkon 600 koní (441 kW). To znamená, že Porsche 988 bude mít blízko takovým vozům jako Ferrari 458 Italia (419 kW), Lamborghini Huracán (449 kW) či McLaren 650S (478 kW).

Vzhled nového supersportu ze Zuffenhausenu je zatím velkou neznámou. Zřejmě se ale inspiruje plug-in hybridním modelem 918 Spyder (ve fotogalerii).

Základem modelu 988 zřejmě bude nově vyvíjená platforma. Automobilka vyvíjí techniku pro sportovně zaměřené modely, kterou použijí také ostatní značky koncernu VW Group, jehož je Porsche součástí. Platforma umožní využít hybridní pohon, její komponenty budou vyrobeny z hliníku a karbonu.

Porsche 988 podle zdrojů Autocaru dorazí na trh v roce 2017. Konec desetiletí bude u Porsche ve znamení mezigenerační výměny modelů. Po 988 mají na trh přijít nové generace modelů Boxster, Cayman a 911. Vedle toho se ještě pracuje na novém základním modelu 718 a modelu vyšší střední třídy Pajun.

David Bureš
Diskuze (9)
7. 7. 2014 18:46
Porsche
a este zabudli na facelift Porsche Cejen bud tento rok alebo buduci.ale uz sa robia dva kusy na rannej smene
7. 7. 2014 15:50
Re: Tak to bude pecka ta 988 už se na ni těším
>:D :yes:
Avatar - fOE
7. 7. 2014 14:43
Re: Fakta...
Tak kdyz vypousteli 991 nekdo z Porsche vypustil ze je model planovan na zivotni cyklus dlouhy az 10 let, tak bych se toho zatim nebal. Precijen aktualni carrera neni z nejlehcich a cesta k lepsim vykonum tu tak stale je i bez honeni se za kW navic.
7. 7. 2014 14:10
Re: Fakta...
O nějaky kriticky ohrožení 911ky se taky nebojím, ale spíš by mě zajímalo, kam se bude 911 dál rozvíjet, jestliže je dnes dle inženýrů její plochý šestiválec na limitu. Jestli se za těch pár let co ještě do další generace chybí posunou technologie tak daleko, že bude možné ty "technické limity" zase o kus posunout i s tímto motorem, nebo jestli přijde zase další přeplňování, pochybuji že by šli cestou zvýšení počtu válců/objemu, už jen díky příchozí právě 988ky. No jak říkám, sám jsem zvědavej, jakým směrem se hoši ze Stuttgartu vydají.
Avatar - fOE
7. 7. 2014 14:08
Re: Fakta...
Asi tak, nehlede na to ze 911 je proste auto pouzitelne na kazdy den, podle verze se jen mira pouzitelnosti zmensuje nebo zvetsuje (kde extrem je GT3). To zadny 600k supersport s motorem uprostred nikdy nebude, ergo pro eventualni zakazniky 911 zadne dilema.