Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Boxster GTS a Cayman GTS se představí v Pekingu

Michal Fokt Michal Fokt 29. 1. 2014
11
Dvojice "lidovějších" sportovních vozů Porsche Boxster a Cayman dostane nový topmodel, posazený nad současnými verzemi S a označený GTS.

Docela nedávno proběhly internetem špionážní snímky z arktického testování modelů Porsche Cayman a Boxster, které ani přes kamufláž nedokázaly zakrýt fakt, že se ve Stuttgartu chystá ještě něco speciálního. Nejnovější informace prozrazují, že Porsche hodlá doplnit tyto modely po vzoru Carrery i Cayennu o novou top verzi GTS.

Ta by měla mít premiéru v půlce dubna na autosalonu v Pekingu, a následně by oba vozy měly jít do výroby. A na co se můžeme těšit? GTSka dostanou agresivnější design předního nárazníku s novými denními LED, zadní nárazníky s výraznějším difuzorem a speciální design kol. Tedy speciální - vypůjčený od modelu 911...

Navíc šestiválcový motor 3,4 litru dostane oproti verzím S patnáctikoňový doping, což znamená, že roadster GTS bude mít 326 k (240 kW), zatímco kupé bude disponovat 335 koňmi (245 kW). Jaký vliv to bude mít na maximální točivý moment není zatím známo, stejně jako to, jak se nárůst výkonu projeví na dynamice obou vozů. Standardem bude naštěstí i nadále šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK pak tradičně za příplatek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Převodovka stále za zadní nápravou
starý_kluk
| 5. 2. 2014
Děkuji MT i HAM za upozornění a za osvětu - omlouvám se. Vidím tedy, že jsem měl jenom tušení, že je vše v zájmu dokonalejšího rozložení vah na nápravy před rozvodovkou (diferenciálem) v pořadí dopředu: diferenciál-převodovka-spojka-motor, jako to mají formulové vozy (zavedl to kdysi známý konstruktér Mr.Cooper v F1 a hned vítězil před tehdy výhradně klasickou koncepcí). Rád bych tady připomněl naši (civilní) T613, která počala vznikat už v r.1968 a kdy Tatra zavedla motor nad zadní nápravou (hnací hřídele z karteru) a v pořadí dopředu motor-spojka-převodovka- a zpět diferenciál v karteru (spojka s převodovkou už byla v kabině). Z původní praktické zkoušky dokonce třech párů válců ze čtyř před nápravou nakonec byly 2 páry (mot. uprostřed nad nápravou). Ing. Milan Jozíf v Automobilu kdysi psal, že se mu jí nepodařilo příčně utrhnout, až na příčně skloněném pražském namoklém dáždění, kdy schválně hrubě trhnul volantem - Tatra jela úplně neutrálně celá na stranu. Toto uspořádání Tatry bylo dáno tím, aby byl motor u "civilního" auta přístupný a aby se umožnil prostor v kabině při splnění požadavku dobrého chlazení motoru. Sportovní vozy mohou mít motor dále před nápravou, protože požadavek místa uvnitř kabiny takový není a motor je poměrně přístupný i tak.
Převodovka stále za zadní nápravou
MariAchi
| 30. 1. 2014
Možná tě to udiví, ale tato auta se obvykle ani nemají chovat jinak, než přetáčivě.
Převodovka stále za zadní nápravou
_MT_
| 29. 1. 2014
Kde si myslíš, že mají převodovky podobné vozy? Mezi posádkou? Sesto Elemento dokonce trčela z karoserie, pokud si dobře pamatuji. :-)

Jen pro představu: [odkaz] Ferrari používá stejné uspořádání.
Avatar - flyboyeda
VW DAS PORSCHEmu v Čechách už pomník zbourali ...
flyboyeda
| 29. 1. 2014
ty si vážně IDIOT
Avatar - flyboyeda
Ultimativni auto.
flyboyeda
| 29. 1. 2014
Cayman je perfektní auto, já bych ho klidně označil za supersport

- motor uprostřed- navíc je ještě plochý a má nízko těžiště

- výkon dostatečný až moc

- krásný zvuk

- vypadá fantasticky

- perfektní ovladatelnost, hlavně na limitu ,je čitelný a přesný

- nízká váha

nenapadají mě žádné nevýhody Caymanu, pro mě je to dokonalé auto